W ramach kampanii powstał spot „The Revived”, który przedstawia młodego boksera Maksyma Haliniczewa (zginął na linii frontu w 2023 roku w wieku 22 lat). Poza Maksymem, odtworzono także wizerunek innych młodych sportowców, którzy stracili życie na wojnie – Anastasii Honczarowej (kolarkę), Fedira Jepifanowa (szermierza), Ołeksandry Peleszenki (ciężarowca), Mykyty Zasiadki (pływaka) i Mykoły Żydkowa (piłkarza).
Realistyczne postacie poległych sportowców zostały stworzone na podstawie zdjęć i nagrań wideo udostępnionych przez ich rodziny.
Zobacz również
Kampania została po raz pierwszy zaprezentowana w Wiosce Olimpijskiej w Paryżu przez Ministerstwo Młodzieży i Sportu Ukrainy oraz Brand Ukraine. Obecnie spot jest dystrybuowany za pośrednictwem wielu międzynarodowych kanałów.
– Oddajemy hołd poległym sportowcom w pełen szacunku i nowatorski sposób. Ukraina traci młodych i utalentowanych mężczyzn i kobiety każdego dnia z powodu wojny. Mogli zostać mistrzami olimpijskimi lub laureatami Nagrody Nobla. Dlatego stworzyliśmy „The Revived”. Chcemy zwrócić uwagę na trwające cierpienie – stwierdził Tim Makarov, szef ds. treści i rozwiązań cyfrowych w Brand Ukraine.
– Dla nas ważne jest, aby Igrzyska Olimpijskie również wysyłały potężny przekaz pokoju. W tym celu wykorzystaliśmy unikalną technologię AI, która umożliwia przywracanie zmarłych sportowców do życia i opowiedzenie ich historii w niezwykle poruszający, wiarygodny i emocjonalny sposób – komentuje Frank Hahn, dyrektor kreatywny w BBDO.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Ludzie słyszą wiele o okropnościach wojny i czasami liczne relacje mogą być otępiające. Chcemy przypomnieć ludziom, że ukraińskie ofiary to nie tylko liczby – to twarze, głosy, serca i marzenia – dodała Inna Tabachenko, copywriterka w BBDO.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Czy Esportowe Igrzyska Olimpijskie 2025 przyciągną uwagę sponsorów tradycyjnych igrzysk [OPINIE]
Międzynarodowy Komitet Olimpijskiego ogłosił, że w 2025 roku odbędą się Esportowe Igrzyska Olimpijskie. Czy przyciągną one uwagę tradycyjnych sponsorów? Czy zmieni się podejście firm do sponsoringu sportowego? Sprawdź opinie ekspertów.
PS2 AI-Mourinho: Snickers stworzył wirtualnego trenera, z którym porozmawiasz o swoich „samobójach”
Snickers stworzył wirtualną wersję legendarnego trenera piłki nożnej, José Mourinho. Wszystko po to, aby wesprzeć fanów piłki nożnej w radzeniu sobie z porażkami. Na WhatsAppie „selekcjoner” dzieli się motywującymi sentencjami.