„The Revived”: AI tworzy ukraińską drużynę olimpijską, której członkowie zginęli w wojnie

„The Revived”: AI tworzy ukraińską drużynę olimpijską, której członkowie zginęli w wojnie
Niemiecka agencja BBDO stworzyła wyjątkową ukraińską drużynę olimpijską. Wyjątkową, bo drużyna składa się z sześciu zmarłych ukraińskich sportowców, odtworzonych za pomocą sztucznej inteligencji.
O autorze
1 min czytania 2024-08-02

W ramach kampanii powstał spot „The Revived”, który przedstawia młodego boksera Maksyma Haliniczewa (zginął na linii frontu w 2023 roku w wieku 22 lat). Poza Maksymem, odtworzono także wizerunek innych młodych sportowców, którzy stracili życie na wojnie – Anastasii Honczarowej (kolarkę), Fedira Jepifanowa (szermierza), Ołeksandry Peleszenki (ciężarowca), Mykyty Zasiadki (pływaka) i Mykoły Żydkowa (piłkarza).

Realistyczne postacie poległych sportowców zostały stworzone na podstawie zdjęć i nagrań wideo udostępnionych przez ich rodziny.

Kampania została po raz pierwszy zaprezentowana w Wiosce Olimpijskiej w Paryżu przez Ministerstwo Młodzieży i Sportu Ukrainy oraz Brand Ukraine. Obecnie spot jest dystrybuowany za pośrednictwem wielu międzynarodowych kanałów.

– Oddajemy hołd poległym sportowcom w pełen szacunku i nowatorski sposób. Ukraina traci młodych i utalentowanych mężczyzn i kobiety każdego dnia z powodu wojny. Mogli zostać mistrzami olimpijskimi lub laureatami Nagrody Nobla. Dlatego stworzyliśmy „The Revived”. Chcemy zwrócić uwagę na trwające cierpienie – stwierdził Tim Makarov, szef ds. treści i rozwiązań cyfrowych w Brand Ukraine.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dla nas ważne jest, aby Igrzyska Olimpijskie również wysyłały potężny przekaz pokoju. W tym celu wykorzystaliśmy unikalną technologię AI, która umożliwia przywracanie zmarłych sportowców do życia i opowiedzenie ich historii w niezwykle poruszający, wiarygodny i emocjonalny sposób – komentuje Frank Hahn, dyrektor kreatywny w BBDO.

– Ludzie słyszą wiele o okropnościach wojny i czasami liczne relacje mogą być otępiające. Chcemy przypomnieć ludziom, że ukraińskie ofiary to nie tylko liczby – to twarze, głosy, serca i marzenia – dodała Inna Tabachenko, copywriterka w BBDO.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Czy Esportowe Igrzyska Olimpijskie 2025 przyciągną uwagę sponsorów tradycyjnych igrzysk [OPINIE] 

Międzynarodowy Komitet Olimpijskiego ogłosił, że w 2025 roku odbędą się Esportowe Igrzyska Olimpijskie. Czy przyciągną one uwagę tradycyjnych sponsorów? Czy zmieni się podejście firm do sponsoringu sportowego? Sprawdź opinie ekspertów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 AI-Mourinho: Snickers stworzył wirtualnego trenera, z którym porozmawiasz o swoich „samobójach”

Snickers stworzył wirtualną wersję legendarnego trenera piłki nożnej, José Mourinho. Wszystko po to, aby wesprzeć fanów piłki nożnej w radzeniu sobie z porażkami. Na WhatsAppie „selekcjoner” dzieli się motywującymi sentencjami.