ORLEN, InPost, Biedronka, Lidl i inne marki wspierają poszkodowanych w powodzi 

ORLEN, InPost, Biedronka, Lidl i inne marki wspierają poszkodowanych w powodzi 
Powódź, która nawiedziła południowe rejony Polski, wyrządziła i wciąż wyrządza ogromne szkody dla ich mieszkańców. Z pomocą powodzianom ruszyły więc firmy z wielu branż, m.in. Lid, Biedronka, AMIC, InPost i inni.
O autorze
5 min czytania 2024-09-17

ORLEN

Sieć stacji ORLEN udostępniła strażakom w województwach dolnośląskim, śląskim i opolskim dystrybutory do bezpłatnego tankowania paliwa. Ponadto oferuje też przedstawicielom służb niosących pomoc potrzebującym darmową kawę i herbatę.

AMIC

Również stacje AMIC oferują wsparcie przedstawicielom służb pomagającym powodzianom. Za pośrednictwem programu lojalnościowego AMIC Energy, strażacy i pracownicy innych służb podległych MSWiA mogą zamawiać bezpłatne hot-dogi i gorące napoje. Użytkownicy aplikacji AMIC Club również mogą pomóc: wystarczy wymienić zgromadzone na wirtualnym koncie punkty na wielokrotność 20 zł, następnie przekazać je na rzecz PAH i PCK, a AMIC przekaże drugie tyle.

InPost

Prezes polskiej firmy kurierskiej, Rafał Brzoska, opublikował na swoim profilu na LinkedInie odezwę do użytkowników portalu. Nawołuje w niej do W ramach wsparcia powodzian, InPost Group uruchomił cały dostępny tabor drogowy, aby w ten sposób bezpłatnie dostarczać pomoc napływającą z całego kraju w poszkodowane rejony. Co więcej, InPost uruchomił też dedykowany, darmowy serwis dostaw gotowych paczek pomocowych dostępny dla każdego, kto chce pomóc. Ruszyła również zbiórka publiczna zorganizowana przez InPost.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Uber

Na każdego użytkownika aplikacji, który znajduje się na terenie miasta stołecznego Warszawa i chciałby przekazać pomoc dla powodzian, czeka specjalna promocja, która uprawnia do jednego bezpłatnego przejazdu lub jednej przesyłki w ramach Uber Paczka. Promocja aktywuje się automatycznie po podaniu miejsca zbiórki jako adresu docelowego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Jeżeli chcesz przekazać dary osobiście: w aplikacji zamów przejazd UberX, podając jako adres docelowy ul. Raszyńską 22. Taksówka nieodpłatnie zawiezie Cię bezpośrednio na miejsce zbiórki.
  • Jeżeli na terenie zbiórki znajdują się Twoi znajomi: skorzystaj z usługi Uber Paczka. Zamówisz ją w aplikacji nieodpłatnie, podając jako adres docelowy ul. Raszyńską 22. Przekaż kierowcy paczkę, a następnie podziel się trasą i danymi przejazdu ze znajomymi na miejscu, którzy odbiorą je od kierowcy i zaniosą w wyznaczone miejsce.

Bezpłatne przejazdy oraz przesyłki w ramach UberX i Uber Paczka można realizować do piątku 20.09.2024 włącznie, w godzinach 07:00-22:00. Promocja obowiązuje na przejazdy zamówione na adres ul. Raszyńska 22 w Warszawie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Colian

Firma Colian zmienia plany produkcyjne i dostarcza wodę pitną do regionów dotkniętych klęską żywiołową. 7 tirów z pomocą dla najbardziej potrzebujących trafi do Głuchołaz, Prudnika, Głogówka, Kłodzka, Ziębic i Nysy.​

Coca-Cola Polska

System firm Coca-Cola od niedzieli nieprzerwanie pracuje nad wsparciem dla potrzebujących, którzy ucierpieli w powodzi na południu Polski. Wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem łączy siły, aby dostarczać napoje do najbardziej dotkniętych obszarów. Transporty z ponad 50 tys. litrów wody dotarły już do Nysy i Bielan Wrocławskich, a pracownicy firmy pomagają przy ich rozładunku. Firma podejmuje działania, aby zapewnić wsparcie tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne.

Carlsberg

Carlsberg Polska ogłosił, że wszyscy mikro i mali przedsiębiorcy w województwach dolnośląskim, śląskim, opolskim i małopolskim, których dotknęły niszczące skutki trwających powodzi, otrzymają wsparcie. Wspomniana pomoc obejmie wymianę produktów Carlsberg Polska, które uległy zniszczeniu, tzn. piwo, lodówki i inny sprzęt oraz meble dostarczone przez firmę Carlsberg Polska. 

fot. Facebook

Biedronka

M.in. do Głuchołaz, Kłodzka i Prudnika sieć sklepów Biedronka wysyła żywność i inne niezbędne mieszkańcom dotkniętych powodzią terenów artykuły. Uruchomiono też możliwość ubiegania się o jednorazowe wsparcie finansowe w wysokości 1500 zł dla pracowników dotkniętych powodziami.

Od wtorku (17.09) klienci Biedronki mogą się zaangażować w akcję pomocową dla powodzian w trakcie codziennych zakupów. Sieć uruchomiła zbiórkę na kasach, z której środki w całości zostaną przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża na wsparcie osób poszkodowanych przez powódź oraz zakup sprzętu ratunkowego i pomocowego.

Dodatkowo, na tę chwilę w 280 sklepach na zagrożonych terenach sieć obniżyła ceny na produkty pierwszej potrzeby, które weszły w skład tzw. „Koszyka Bezpieczeństwa”.

Lidl

Podobnie jak Biedronka, żywność i artykuły pierwszej potrzeby paletami do najbardziej potrzebujących wysyła sieć sklepów Lidl. W marketach uruchomiono też zbiórkę artykułów, które wkrótce trafią do dla osób poszkodowanych powodziami.

Żabka

Sieć sklepów spożywczych Żabka ruszył na pomoc swoim franczyzobiorcom, zmuszonym do zamknięcia punktów w regionach dotkniętych powodziami. Trafiły do nich zarówno materiały niezbędne do zabezpieczenia sklepów, tj. worki z piaskiem czy pompy, sprzętu IT, jak i woda pitna, oraz wsparcie transportowe.

Osoby korzystające z aplikacji Żappka mogą zdecydować się na wymianę żappsów na cegiełki o różnych wartościach. Zebrana w trakcie zbiórki kwota zostanie w całości przekazana na działania pomocowe dla osób poszkodowanych przez powódź, koordynowane przez Polski Czerwony Krzyż.

Kaufland

Wsparcie materialne od przedstawicieli sklepów Kaufland dotrze m.in. do najbardziej dotkniętych powodzią miast w województwach dolnośląskim i opolskim. W ramach pomocy uruchomiono zbiórkę darów w oddziałach sieci. Trwają również transporty tirów wypełnionych najbardziej potrzebnymi powodzianom artykułami.

Grupa Muszkieterów

15 września o godz. 12.30 Grupa Muszkieterów, do której należą sklepy Intermarché i Bricomarché, podjęła decyzję o przekazaniu pomocy dla ofiar powodzi w Głuchołazach. Do powodzian trafiła m.in. woda pitna. Nawiązano również współpracę z Centrum Zarządzania Kryzysowego, aby jak najszybciej zadecydować o sposobie i kierunku dalszych działań pomocowych.

Aldi

W porozumieniu z Powiatowymi Centrami Zarządzania Kryzysowego w województwie dolnośląskim, Aldi przekazało 20 palet butelkowanych wód mineralnych oraz organizuje zbiórkę dla powodzian w sklepach w województwach dolnośląskim i opolskim.

Carrefour Polska

Carrefour razem z platformą Donateo, uruchamiają zbiórkę mikrodatków dla poszkodowanych w wyniku powodzi. Zebrane środki przekazane zostaną Polskiej Akcji Humanitarnej. Klienci mogą wesprzeć potrzebujących poprzez bezgotówkowe mikrodonacje w wysokości 2 zł realizowane podczas płatności kartą w sklepach.

Poza uruchomieniem zbiórki mikrodatków na rzez PAH, Carrefour powołał sztab kryzysowy, który na bieżąco monitoruje sytuację w sklepach sieci na zagrożonych terenach. 

Plus

Operator sieci Plus wspiera osoby, które znajdują się na zalanych terenach. Klienci Plusa i Plusha otrzymają bezpłatny pakiet 250 GB internetu. Pakiet obejmie zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy znajdujące się na dotkniętych obszarach.

Grupa PZU

Grupa PZU (Fundacja PZU, Fundacja Pekao i Alior Bank) po posiedzeniu sztabu kryzysowego w sprawie sytuacji powodziowej, utworzyła specjalny fundusz na sfinansowanie kosztów walki z powodzią. Środki przeznaczone będą na m.in. wsparcie samorządów, straży pożarnych czy organizacji pozarządowych, które mierzą się z tym wyzwaniem. Wartość funduszu to 19 mln zł.

W ramach tych działań grupa przekazała 4 mln zł na rzecz Fundacji WOŚP, która pełni rolę krajowego koordynatora działań pomocowych.

Już w piątek na Dolny Śląsk dotarły Mobilne Biura PZU Pomoc, w tym duży autobus, które mogą być rozstawione w każdej chwili, by ułatwić poszkodowanym załatwienie od ręki wszystkich formalności związanych ze zgłoszeniem szkód, oględzinami oraz uzyskaniem i wypłatą odszkodowań. Firma uruchomiła także uproszczony tryb obsługi szkód. W niedzielę 15 września przekazano do wypłaty klientom-powodzianom pierwsze odszkodowania.

Lancerto

LANCERTO przyłącza się do akcji „Przedsiębiorcy dla Powodzian”. Firma przekazała 100 tys. zł na walkę ze skutkami powodzi dla Fundacji Wsparcia Przedsiębiorczości.

TVP

W ramach akcji „Razem dla Was” TVP ogłosiła zbiórkę funduszy i produktów na rzecz powodzian, a w niedzielę, 22 września, bezpośrednio po programie informacyjnym „19.30”, wyemitowany zostanie specjalny blok reklamowy, z którego cały dochód wpłynie na pomoc dla ofiar powodzi.

fot. www.tvp.info

Telewizja Polsat i Fundacja Polsat

Już w tę sobotę o 18:40 w Polsacie tuż przed „Wydarzeniami” zostanie wyemitowany specjalny blok reklamowy „Reklama na ratunek. Wspólnie dla powodzian!”, z którego cały dochód zostanie przekazany na pomoc poszkodowanym.

Na stronie Fundacji Polsat została uruchomiona zbiórka na rzecz potrzebujących, którzy ucierpieli w starciu z niszczycielskim żywiołem.

Siepomaga.pl

Na portalu Siepomaga.pl ruszyła zbiórka na rzecz powodzian. Za pośrednictwem portalu wpłacić można dowolną kwotę, a 100% zebranych w ten sposób środków zostanie przeznaczonych na pomoc najbardziej potrzebującym.

Fundacja Pomagam.pl

Wpłat można też dokonywać na portalu Fundacji Pomagam.pl, gdzie powstała zbiórka „SOS Powódź: Południe Polski potrzebuje pomocy”. Co więcej, organizacja zachęca też internautów do zakładania własnych zbiórek na dedykowanej stronie internetowej. Zbiórki mogą też zakładać firmy.

Rzecznik Praw Dziecka

Rzecznik Praw Dziecka, Monika Horna-Cieślak, zaprasza wszystkich zainteresowanych do odsłuchania webinaru „Jak rozmawiać z dziećmi o powodzi”, który odbył się 16 września. Wirtualne spotkanie z Lucyną Kicińską – pedagożką i terapeutką, transmitowane i zapisane na facebookowym kanale Rzeczniczki Praw Dziecka, jest okazją do tego, aby dowiedzieć się, m.in. w jaki sposób odpowiadać na pytania najmłodszych na temat trudnej sytuacji w kraju.