ORLEN
Sieć stacji ORLEN udostępniła strażakom w województwach dolnośląskim, śląskim i opolskim dystrybutory do bezpłatnego tankowania paliwa. Ponadto oferuje też przedstawicielom służb mundurowych niosących pomoc potrzebującym darmową kawę i herbatę. Od 19 września każdy klient z terenów powodziowych zapłaci mniej za tankowanie. Od soboty funkcjonariusze, m.in. Straży Pożarnej zatankowali już ponad 250 tys. litrów paliwa.
Zobacz również
Weekendowa akcja wsparcia powodzian zorganizowana przez ORLEN S.A. zakończyła się ogromnym sukcesem. Klienci stacji, którzy kupili gorące napoje, przyczynili się do zebrania ponad 4,1 mln zł.
💪 To jeden z najlepszych wyników sprzedażowych w ostatnich dwóch latach.
Kwota w całości zostanie przekazana na usuwanie skutków powodzi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Akcję promowało specjalne wideo opublikowane na mediach społecznościowych ORLEN, które dotarło do 4 mln odbiorców. Za każde z kilkunastu tysięcy jego udostępnień, a co za tym idzie wsparcie w dotarciu z tą wiadomością do innych, spółka przekaże złotówkę na pomoc w usuwaniu skutków powodzi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
AMIC
Również stacje AMIC oferują wsparcie przedstawicielom służb pomagającym powodzianom. Za pośrednictwem programu lojalnościowego AMIC Energy, strażacy i pracownicy innych służb podległych MSWiA mogą zamawiać bezpłatne hot-dogi i gorące napoje. Użytkownicy aplikacji AMIC Club również mogą pomóc: wystarczy wymienić zgromadzone na wirtualnym koncie punkty na wielokrotność 20 zł, następnie przekazać je na rzecz PAH i PCK, a AMIC przekaże drugie tyle.
InPost
Prezes polskiej firmy kurierskiej, Rafał Brzoska, opublikował na swoim profilu na LinkedInie odezwę do użytkowników portalu. Nawołuje w niej do W ramach wsparcia powodzian, InPost Group uruchomił cały dostępny tabor drogowy, aby w ten sposób bezpłatnie dostarczać pomoc napływającą z całego kraju w poszkodowane rejony. Co więcej, InPost uruchomił też dedykowany, darmowy serwis dostaw gotowych paczek pomocowych dostępny dla każdego, kto chce pomóc. Ruszyła również zbiórka publiczna zorganizowana przez InPost.
Poczta Polska
Spółka w porozumieniu z władzami samorządowymi Krakowa i Warszawy deklaruje pomoc logistyczną w transporcie materiałów i najpotrzebniejszych produktów na tereny objęte stanem klęski żywiołowej.
Od 17 września Spółka uruchomiła zastępcze i mobilne punkty pocztowe dla mieszkańców terenów dotkniętych lub zagrożonych powodzią. Doręcza mieszkańcom terenów powodziowych emerytury i renty oraz włącza się m.in. w centralne i lokalne inicjatywy pomocowe.
Spółka pomaga także własnym pracownikom. Pocztowcy dotknięci skutkami powodzi mają możliwość zgłaszania potrzeb i próśb o pomoc finansową, materialną czy logistyczną. Została również uruchomiona zbiórka koleżeńska – Pocztowcy, za pośrednictwem Fundacji „Pocztowy Dar”, mogą wpłacać pieniądze dla kolegów poszkodowanych w czasie powodzi.
Uber
Na każdego użytkownika aplikacji, który znajduje się na terenie miasta stołecznego Warszawa i chciałby przekazać pomoc dla powodzian, czeka specjalna promocja, która uprawnia do jednego bezpłatnego przejazdu lub jednej przesyłki w ramach Uber Paczka. Promocja aktywuje się automatycznie po podaniu miejsca zbiórki jako adresu docelowego.
- Jeżeli chcesz przekazać dary osobiście: w aplikacji zamów przejazd UberX, podając jako adres docelowy ul. Raszyńską 22. Taksówka nieodpłatnie zawiezie Cię bezpośrednio na miejsce zbiórki.
- Jeżeli na terenie zbiórki znajdują się Twoi znajomi: skorzystaj z usługi Uber Paczka. Zamówisz ją w aplikacji nieodpłatnie, podając jako adres docelowy ul. Raszyńską 22. Przekaż kierowcy paczkę, a następnie podziel się trasą i danymi przejazdu ze znajomymi na miejscu, którzy odbiorą je od kierowcy i zaniosą w wyznaczone miejsce.
Bezpłatne przejazdy oraz przesyłki w ramach UberX i Uber Paczka można realizować do piątku 20.09.2024 włącznie, w godzinach 07:00-22:00. Promocja obowiązuje na przejazdy zamówione na adres ul. Raszyńska 22 w Warszawie.
Colian
Firma Colian zmienia plany produkcyjne i dostarcza wodę pitną do regionów dotkniętych klęską żywiołową. 7 tirów z pomocą dla najbardziej potrzebujących trafi do Głuchołaz, Prudnika, Głogówka, Kłodzka, Ziębic i Nysy.
Coca-Cola Polska
System firm Coca-Cola od niedzieli nieprzerwanie pracuje nad wsparciem dla potrzebujących, którzy ucierpieli w powodzi na południu Polski. Wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem łączy siły, aby dostarczać napoje do najbardziej dotkniętych obszarów. Transporty z ponad 50 tys. litrów wody dotarły już do Nysy i Bielan Wrocławskich, a pracownicy firmy pomagają przy ich rozładunku. Firma podejmuje działania, aby zapewnić wsparcie tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne.
Carlsberg
Carlsberg Polska ogłosił, że wszyscy mikro i mali przedsiębiorcy w województwach dolnośląskim, śląskim, opolskim i małopolskim, których dotknęły niszczące skutki trwających powodzi, otrzymają wsparcie. Wspomniana pomoc obejmie wymianę produktów Carlsberg Polska, które uległy zniszczeniu, tzn. piwo, lodówki i inny sprzęt oraz meble dostarczone przez firmę Carlsberg Polska.
fot. Facebook
Biedronka
M.in. do Głuchołaz, Kłodzka i Prudnika sieć sklepów Biedronka wysyła żywność i inne niezbędne mieszkańcom dotkniętych powodzią terenów artykuły. Uruchomiono też możliwość ubiegania się o jednorazowe wsparcie finansowe w wysokości 1500 zł dla pracowników dotkniętych powodziami.
Od wtorku (17.09) klienci Biedronki mogą się zaangażować w akcję pomocową dla powodzian w trakcie codziennych zakupów. Sieć uruchomiła zbiórkę na kasach, z której środki w całości zostaną przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża na wsparcie osób poszkodowanych przez powódź oraz zakup sprzętu ratunkowego i pomocowego.
Dodatkowo, na tę chwilę w 280 sklepach na zagrożonych terenach sieć obniżyła ceny na produkty pierwszej potrzeby, które weszły w skład tzw. „Koszyka Bezpieczeństwa”.
Lidl
Podobnie jak Biedronka, żywność i artykuły pierwszej potrzeby paletami do najbardziej potrzebujących wysyła sieć sklepów Lidl. W marketach uruchomiono też zbiórkę artykułów, które wkrótce trafią do dla osób poszkodowanych powodziami.
Żabka
Sieć sklepów spożywczych Żabka ruszył na pomoc swoim franczyzobiorcom, zmuszonym do zamknięcia punktów w regionach dotkniętych powodziami. Trafiły do nich zarówno materiały niezbędne do zabezpieczenia sklepów, tj. worki z piaskiem czy pompy, sprzętu IT, jak i woda pitna, oraz wsparcie transportowe.
Osoby korzystające z aplikacji Żappka mogą zdecydować się na wymianę żappsów na cegiełki o różnych wartościach. Zebrana w trakcie zbiórki kwota zostanie w całości przekazana na działania pomocowe dla osób poszkodowanych przez powódź, koordynowane przez Polski Czerwony Krzyż.
Kaufland
Wsparcie materialne od przedstawicieli sklepów Kaufland dotrze m.in. do najbardziej dotkniętych powodzią miast w województwach dolnośląskim i opolskim. W ramach pomocy uruchomiono zbiórkę darów w oddziałach sieci. Trwają również transporty tirów wypełnionych najbardziej potrzebnymi powodzianom artykułami.
Grupa Muszkieterów
15 września o godz. 12.30 Grupa Muszkieterów, do której należą sklepy Intermarché i Bricomarché, podjęła decyzję o przekazaniu pomocy dla ofiar powodzi w Głuchołazach. Do powodzian trafiła m.in. woda pitna. Nawiązano również współpracę z Centrum Zarządzania Kryzysowego, aby jak najszybciej zadecydować o sposobie i kierunku dalszych działań pomocowych.
Aldi
W porozumieniu z Powiatowymi Centrami Zarządzania Kryzysowego w województwie dolnośląskim, Aldi przekazało 20 palet butelkowanych wód mineralnych oraz organizuje zbiórkę dla powodzian w sklepach w województwach dolnośląskim i opolskim.
Carrefour Polska
Carrefour razem z platformą Donateo, uruchamiają zbiórkę mikrodatków dla poszkodowanych w wyniku powodzi. Zebrane środki przekazane zostaną Polskiej Akcji Humanitarnej. Klienci mogą wesprzeć potrzebujących poprzez bezgotówkowe mikrodonacje w wysokości 2 zł realizowane podczas płatności kartą w sklepach.
Poza uruchomieniem zbiórki mikrodatków na rzez PAH, Carrefour powołał sztab kryzysowy, który na bieżąco monitoruje sytuację w sklepach sieci na zagrożonych terenach.
Plus
Operator sieci Plus wspiera osoby, które znajdują się na zalanych terenach. Klienci Plusa i Plusha otrzymają bezpłatny pakiet 250 GB internetu. Pakiet obejmie zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy znajdujące się na dotkniętych obszarach.
Grupa PZU
Grupa PZU (Fundacja PZU, Fundacja Pekao i Alior Bank) po posiedzeniu sztabu kryzysowego w sprawie sytuacji powodziowej, utworzyła specjalny fundusz na sfinansowanie kosztów walki z powodzią. Środki przeznaczone będą na m.in. wsparcie samorządów, straży pożarnych czy organizacji pozarządowych, które mierzą się z tym wyzwaniem. Wartość funduszu to 19 mln zł.
W ramach tych działań grupa przekazała 4 mln zł na rzecz Fundacji WOŚP, która pełni rolę krajowego koordynatora działań pomocowych.
Już w piątek na Dolny Śląsk dotarły Mobilne Biura PZU Pomoc, w tym duży autobus, które mogą być rozstawione w każdej chwili, by ułatwić poszkodowanym załatwienie od ręki wszystkich formalności związanych ze zgłoszeniem szkód, oględzinami oraz uzyskaniem i wypłatą odszkodowań. Firma uruchomiła także uproszczony tryb obsługi szkód. W niedzielę 15 września przekazano do wypłaty klientom-powodzianom pierwsze odszkodowania.
Przypominamy, że poszkodowani w powodzi mogą również skorzystać z infolinii wsparcia psychologicznego pod numerem 22 735 39 44, na której psycholodzy PZU Zdrowie pełnią dyżur przez 7 dni w tygodniu w godzinach od 14.00 do 20.00 oraz otrzymać nieodpłatną pomoc medyczną w placówkach PZU Zdrowie.
Cosmo Group
Spółka Cosmo Group – właściciel marek NEONAIL, NEO MAKE UP, STAYLAC, MYLAQ – na rzecz osób najbardziej poszkodowanych przekazała wsparcie finansowe w wysokości 100 tys. zł. Środki w ramach zbiórki „Przedsiębiorcy dla Powodzian” trafiły do Fundacji SiePomaga.
Lancerto
LANCERTO przyłącza się do akcji „Przedsiębiorcy dla Powodzian”. Firma przekazała 100 tys. zł na walkę ze skutkami powodzi dla Fundacji Wsparcia Przedsiębiorczości.
Grupa LPP
Polska grupa odzieżowa LPP podjęła decyzję o uruchomieniu pakietu pomocy dla osób dotkniętych skutkami powodzi w południowej Polsce. Powołany przez spółkę w trybie pilnym sztab koordynuje przekazanie wsparcia finansowego i rzeczowego poszkodowanym pracownikom salonów sieci sprzedaży z terenów objętych stanem klęski żywiołowej.
Ponadto Fundacja LPP, w ramach współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, przekaże potrzebującym 20 tys. sztuk odzieży. Na pomoc LPP mogą liczyć także poszkodowane w czasie powodzi organizacje prowadzące schroniska dla zwierząt, na rzecz których marka Sinsay zorganizuje zbiórkę niezbędnych akcesoriów.
Wiśniowski
Producent bram, ogrodzeń, okien i drzwi dołączył do medialnej akcji wsparcia powodzian. Zachęca do obejrzenia specjalnego charytatywnego bloku reklamowego, z którego całkowity dochód zostanie przekazany na pomoc poszkodowanym, a konkretnie na wsparcie Szpitala w Nysie.
zondacrypto
Firma zondacrypto uruchomiła zbiórkę w kryptowalutach, dzięki której szybko i bezpiecznie, niezależnie od miejsca zamieszkania, można wesprzeć poszkodowanych. Zbiórka trwa do 1 października. Giełda podwoi pozyskaną od wpłacających kwotę.
TVP
W ramach akcji „Razem dla Was” TVP ogłosiła zbiórkę funduszy i produktów na rzecz powodzian, a w niedzielę, 22 września, bezpośrednio po programie informacyjnym „19.30”, wyemitowany zostanie specjalny blok reklamowy, z którego cały dochód wpłynie na pomoc dla ofiar powodzi.
fot. www.tvp.info
Telewizja Polska w tydzień zebrała prawie 9,5 miliona złotych, które w całości przekaże na pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce. Środki pochodzą z trzech źródeł: z wpłat na konto Fundacji TVP – 7,16 mln zł, z wysyłek wiadomości SMS o treści „POMOC” na fundacyjny numer 73365 – 230 tys. zł oraz z charytatywnego bloku reklamowego Telewizji Polskiej, który wyemitowano w niedzielę, 22 września 2024 roku tuż po programie informacyjnym „19.30” – prawie 2,1 mln zł.
W akcję zaangażowali się reklamodawcy: Abbott Laboratories Poland, producent FreeStyle Libre 2, Banki Spółdzielcze z Grupy BPS i Bank BPS, sieć sklepów Biedronka, Blik, Carrefour, Coca–Cola, Dr. Oetker, Fortuna Zakłady Bukmacherskie, PepsiCo, dystrybutor marki Lay’s, Google, Hasco-Lek, Ikea, Jacobs, Kompania Piwowarska, Krajowy Rejestr Długów BIG S.A., Lipton Teas and Infusions, producent marki Lipton, Lorenz, Polskie Linie Lotnicze „LOT” S.A., Milka, Orlen S.A., OSM Piątnica, Pepco, Perwoll, Piwo Łomża, PKO Bank Polski, Play, PZU S.A., Tarczyński S.A., Totalizator Sportowy właściciel marki Lotto, Firma Wedel, Winiary, Aplikacja inwestycyjna XTB, Zdrovit, Żabka.
Telewizja Polska zbiera pieniądze w ramach akcji #RazemDlaWas, której celem jest pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce. Akcja #RazemDlaWas obejmuje m.in. zbiórki finansową i rzeczową oraz nagranie nowej wersji legendarnego utworu „Moja i Twoja Nadzieja”, które zjednoczyło największe gwiazdy polskiej sceny muzycznej oraz wielu partnerów medialnych.
Telewizja Polsat i Fundacja Polsat
Już w tę sobotę o 18:40 w Polsacie tuż przed „Wydarzeniami” zostanie wyemitowany specjalny blok reklamowy „Reklama na ratunek. Wspólnie dla powodzian!”, z którego cały dochód zostanie przekazany na pomoc poszkodowanym.
Na stronie Fundacji Polsat została uruchomiona zbiórka na rzecz potrzebujących, którzy ucierpieli w starciu z niszczycielskim żywiołem.
TVN i Fundacja TVN
Fundacja TVN przekazała Szpitalowi Powiatowemu w Nysie pół miliona złotych. Równolegle uruchomiła zbiórkę charytatywną, która wspomoże remont i zakup sprzętu. Dodatkowo na szpital zostaną przekazane wpływy ze specjalnego, charytatywnego bloku reklamowego emitowanego w najlepszym czasie antenowym, czyli w piątek między Faktami a Uwagą TVN.
Siepomaga.pl
Na portalu Siepomaga.pl ruszyła zbiórka na rzecz powodzian. Za pośrednictwem portalu wpłacić można dowolną kwotę, a 100% zebranych w ten sposób środków zostanie przeznaczonych na pomoc najbardziej potrzebującym.
Fundacja Pomagam.pl
Wpłat można też dokonywać na portalu Fundacji Pomagam.pl, gdzie powstała zbiórka „SOS Powódź: Południe Polski potrzebuje pomocy”. Co więcej, organizacja zachęca też internautów do zakładania własnych zbiórek na dedykowanej stronie internetowej. Zbiórki mogą też zakładać firmy.
Rzecznik Praw Dziecka
Rzecznik Praw Dziecka, Monika Horna-Cieślak, zaprasza wszystkich zainteresowanych do odsłuchania webinaru „Jak rozmawiać z dziećmi o powodzi”, który odbył się 16 września. Wirtualne spotkanie z Lucyną Kicińską – pedagożką i terapeutką, transmitowane i zapisane na facebookowym kanale Rzeczniczki Praw Dziecka, jest okazją do tego, aby dowiedzieć się, m.in. w jaki sposób odpowiadać na pytania najmłodszych na temat trudnej sytuacji w kraju.