W 2024 roku aż 37 726 osób skorzystało z infolinii NASK, Ministerstwa Cyfryzacji i PTP, która wspiera osoby w kryzysie emocjonalnym

W 2024 roku aż 37 726 osób skorzystało z infolinii NASK, Ministerstwa Cyfryzacji i PTP, która wspiera osoby w kryzysie emocjonalnym
Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego NASK, Ministerstwo Cyfryzacji oraz PTP przypominają o platformie www.116sos.pl oraz infolinii (numer: 116 123), które działają od 2022 roku, a ich celem jest wsparcie osób znajdujących się w kryzysie emocjonalnym.
O autorze
1 min czytania 2024-10-10

Co ósma osoba na świecie zmaga się z problemami natury psychicznej – tak wynika z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Na ich rozwój mogą mieć wpływ długotrwały stres, stosowanie używek, traumatyczne doświadczenia, ubóstwo oraz niepełnosprawność. Problemy ze zdrowiem psychicznym często wpływają także na życie zawodowe, obniżając produktywność, zdolność do koncentracji oraz motywację do wykonywania obowiązków. Z danych WHO wynika, że w 2020 r. depresja była drugą najczęściej występującą chorobą na świecie. Eksperci alarmują, że we wszystkich grupach wiekowych wykrywana jest ona coraz częściej i do 2030 r. może to być najczęściej występujące schorzenie.

Aby wspierać osoby w trudnej sytuacji życiowej instytut NASK wraz z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Instytutem Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego przypominają, że od 2022 roku działa Platforma www.116sos.pl

– To projekt potrzebny, ważny społecznie, co mnie cieszy. Pomagamy dziesiątkom tysięcy ludzi rocznie – mówi dyrektor NASK, Radosław Nielek.

Obecnie, dzięki specjalistom z NASK, osoba poszukująca wsparcia może skontaktować się z konsultantem na trzy sposoby:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • dzwoniąc na numer 116 123,
  • pisząc na czacie,
  • wysyłając formularz kontaktowy dostępny na stronie www.116sos.pl.

Każda forma pomocy jest anonimowa, bezpłatna i całodobowa. Ponadto, na www.116sos.pl czeka baza artykułów przygotowanych przez psychologów, psychoterapeutów, prawników, a także wyszukiwarka ośrodków pomocowych, znajdujących się w Polsce.

Ile osób skorzystało z pomocy?

Od początku 2024 roku z poradni telefonicznej skorzystało 37 726 osób. Aż 253 rozmowy miały charakter interwencji w kryzysie samobójczym. Dla porównania, w 2023 roku (w okresie od stycznia do września), liczba ta wynosiła 103.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z kolei liczba rozmów na czacie wyniosła do końca września br. 15 335.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W przypadku potrzeby pomocy dla osób niepełnoletnich dostępny jest również telefon zaufania dla dzieci i młodzieży pod numerem 116 111. Możliwy jest także kontakt poprzez stronę internetową.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko