Oczywiście, jednym z nich są promocje.
W ClickMeeting możesz ustawiać je na kilka sposobów, a dodatkowo zautomatyzować cały proces. Oszczędzisz sobie pracy i wypracujesz jeszcze większe zyski.
Poniżej pokażę Ci, jakie strategie warto zastosować, żeby efektywnie stymulować sprzedaż. Dowiesz się też, co trzeba zrobić krok po kroku.
Ustawianie promocji prostsze niż kiedykolwiek wcześniej
Dlaczego webinary są tak popularną formą zarabiania online? Bez wątpienia wiele osób wybiera je, bo w przeciwieństwie do innych rozwiązań zasadniczo nie wymagają stosowania wielu różnych narzędzi. Wszystko, czego potrzebujesz, to sprawdzona platforma do webinarów.
W ClickMeeting nie tylko zorganizujesz płatne wydarzenia, które dzięki integracji z systemami płatności pozwolą Ci na zarabianie. Ustawisz także promocje biletowe bazujące na różnych kryteriach.
Dlatego jeśli wciąż nie masz swojego konta, załóż je i testuj bez opłat.
Moduł umożliwiający ustawianie promocji znajdziesz bezpośrednio w oknie tworzenia nowego wydarzenia.
Najpierw musisz oczywiście wybrać rodzaj dostępu jako „Płatny” oraz wybrać system płatności, z którego chcesz skorzystać. Jak widzisz, możliwości jest naprawdę sporo.
Potem wystarczy jeden drobny scroll, aby przejść do ustawień biletów.
Ustalisz więc podstawową cenę dostępu do Twojego wydarzenia. Nieco niżej znajduje się natomiast opcja „Bilety promocyjne”. Po jej włączeniu zyskujesz możliwość ustalania warunków promocyjnych.
Ciekawym sposobem na zwiększenie sprzedaży będzie ustawienie pul biletów. Każda z nich może być ograniczona czasowo i/lub ilościowo. Aby dodać kolejne pule biletów, wybierz „Dodaj kolejny bilet”, a następnie wprowadź warunki promocji. Co ważne: promocje mogą włączać się automatycznie. Na przykład po wyczerpaniu puli A lub po upłynięciu czasu jej sprzedaży dostępna stanie się pula B. Po wyczerpaniu kolejnych pul biletów do sprzedaży trafią bilety w standardowych cenach.
O tym, jak skutecznie stymulować sprzedaż dzięki temu narzędziu, szerzej napiszę niżej.
Teraz wykonajmy jeszcze jeden krótki scroll w dół:
W tym miejscu ustawisz kody rabatowe, które możesz wykorzystać np. w swojej komunikacji marketingowej albo przesłać je do konkretnych grup odbiorców.
Jak widzisz, kreator jest naprawdę bardzo prosty, ale spokojnie: pozwala na naprawdę bardzo dużo. Sprawdźmy, jak można wykorzystać go w praktyce!
Rozpocznij sprzedaż z przytupem, czyli early birds
Wielu organizatorów płatnych wydarzeń obawia się, że początek sprzedaży pójdzie kiepsko. Niestety jest to nie tylko demotywujące, ale często decyduje również o ostatecznych wynikach. Zasada jest prosta: im szybciej zaczniesz sprzedawać, tym lepiej. A zaproponowanie korzystnych warunków to najlepszy sposób na zachęcenie odbiorców do szybkiego podjęcia decyzji.
Formuła early birds sprawdza się w tym przypadku idealnie. Jak widzisz, możesz skorzystać z ograniczenia czasowego – na przykład ustawić niższą cenę w pierwszym tygodniu sprzedaży. Możesz też ograniczyć promocję liczbą dostępnych w niej biletów. Ale co ważne: możesz połączyć oba ograniczenia. W powyższym przykładzie zadziała to tak, że na promocyjnych warunkach będzie można kupić 50 pierwszych biletów, jednak uda się to zrobić maksymalnie do 21 listopada.
Im później, tym drożej. Ustawiamy automat
Formułę early birds można rzecz jasna rozwinąć i decyduje się na to bardzo wielu organizatorów. Ostatecznie nawet rannym ptaszkom zdarza się zaspać, ale nie oznacza to od razu, że muszą płacić pełną kwotę.
Wyczerpywanie się kolejnych pul biletów to dla osób zainteresowanych Twoim webinarem mocny motywator do podjęcia decyzji zakupowej. Cały schemat można więc powtórzyć kilka razy, ale oczywiście wymaga to planowania z większym wyprzedzeniem.
Może to wyglądać tak:
Po wyczerpaniu ostatniej puli bilety będą sprzedawane w podstawowej cenie.
Kody rabatowe: na akcje promocyjne i dla lojalnych klientów
Kodów promocyjnych nie trzeba nikomu przedstawiać. To znakomity i prosty sposób oferowania odbiorcom specjalnych warunków zakupu. Sprawdzi się również w przypadku webinarów!
Ustawienie kodu promocyjnego w ClickMeeting jest bardzo proste. Określisz nazwę kodu, jego wartość (może być wyrażona zarówno kwotą, jak i procentowo), a także reguły obowiązywania. Tak jak we wcześniejszych przypadkach, możesz limitować liczbę dostępnych biletów, ale również wskazać datę wygaśnięcia kodu. Oba warunki można też zastosować równocześnie.
W ten sposób może wyglądać kod, który pozwoli Twoim przyszłym widzom uzyskać zniżkę z okazji Black Week. A jako że niedługo później gorący okres świąteczny, możesz od razu ustawić kolejny kod. Promocja ruszy na dwa tygodnie przed Gwiazdką.
Kody to także świetny sposób na odwdzięczenie się Twoim lojalnym uczestnikom, na przykład osobom, które wzięły udział we wcześniejszych webinarach. Możesz utworzyć dla nich specjalny kod, który roześlesz np. do wyodrębnionej wcześniej listy mailingowej.
A może chcesz zaproponować zniżkę grupie pracowników konkretnej firmy? Wystarczy utworzyć kolejny kod i podzielić się nim z odbiorcami.
Kody dla Twoich partnerów
Na koniec inna ciekawa opcja. Świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży biletów na wirtualne wydarzenia jest marketing afiliacyjny. Budując partnerstwa, będziesz w stanie osiągnąć świetne rezultaty. Ale pojawiają się dwa wyzwania: po pierwsze, musisz znaleźć sposób na łatwe rozliczenie sprzedaży, do której przyczyniają się partnerzy. Po drugie, należałoby zaproponować ich odbiorcom atrakcyjne warunki zakupu.
Kody promocyjne pomogą Ci zatroszczyć się o obie kwestie.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby równocześnie realizować kilka kampanii. Ich umiejętne połączenie pozwoli Ci osiągnąć najlepsze rezultaty.
Powodzenia!
Artykuł powstał we współpracy z ClickMeeting.