Equal Pocket Denim: Payconiq by Bancontact stworzyła jeansy z kieszeniami w dwóch różnych rozmiarach, aby ułatwić kobietom płatności mobilne

Equal Pocket Denim: Payconiq by Bancontact stworzyła jeansy z kieszeniami w dwóch różnych rozmiarach, aby ułatwić kobietom płatności mobilne
Według badania przeprowadzonego przez The Pudding, kieszenie w damskich dżinsach są średnio o 48% mniejsze niż w męskich. Marka płatności mobilnych Payconiq by Bancontact i odzieżowy brand Paradox Brussels stworzyły Equal Pocket Denim, jeansy dla kobiet uwidaczniające tę dysproporcję.
O autorze
1 min czytania 2024-11-12

Zbyt małe kieszenie w spodniach to problem, z którym od lat mierzą się miliony kobiet na całym świecie. Podczas gdy kieszenie w męskich jeansach bez problemu mieszczą telefony komórkowe, portfele czy klucze, schowanie wszystkich niezbędnych przedmiotów w damskiej odzieży zwyczajnie nie jest możliwe. Właśnie ten problem postanowiła unaocznić firma Payconiq by Bancontact, która wraz z odzieżowym brandem Paradox Brussels stworzyła model jeansów z kieszeniami w dwóch różnych rozmiarach – Equal Pocket Denim.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W projekcie chodzi nie tylko o to, aby zapewnić noszącym specjalne spodnie kobietom komfort, ale też o to, aby nie ograniczać ich możliwości dokonywania płatności mobilnych. Skoro bowiem schowanie telefonu komórkowego do kieszeni to w przypadku damskich spodni nie lada problem, wiele kobiet traci możliwość płacenia telefonem podczas codziennych zakupów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ciekawe, kieszenie pojawiły się w damskich spodniach dopiero na przełomie XIX i XX wieku i niemal od razu stały się symbolem autonomii i niezależności kobiet. Z biegiem lat dysproporcje pomiędzy rozmiarem damskich i męskich kieszeni powiększyły się do tego stopnia, że wspomniany symbol stracił na znaczeniu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jeansy w dwiema różnymi kieszeniami to produkt limitowany, dostępny w zaledwie kilkuset egzemplarzach. W ramach kampanii promocyjnej, do współpracy zaangażowano influencerów z pokolenia milenialsów. Stworzono również klip reklamowy w stylistyce lat 90. XX wieku.

Zdjęcie główne: Instagram

PS „Reimagine”: Levi’s i Beyonce nawiązują do reklamy „Launderette”z 1985 roku