Zobacz również
Newsy i artykuły tygodnia
- Dorota Bigo oraz Aleksandra Gawlas były gościniami NowyMarketing Podcast. Rozmawialiśmy między innymi o tym, jak technologia może wpłynąć na efektywność kampanii na YouTube.
- W cyklu „Budowanie wizerunku marki” rozmawiamy z Piotrem Wawrysiukiem, założycielem marki PsiBufet.
- Sprawdź, jak marki i influencerzy zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów.
- Przygotowaliśmy kolejne zestawienie suszonek miesiąca, czyli top kreacji, tym razem z października 2024 roku. Sprawdź, co znalazło się na liście.
- W cyklu #LegalneCzwartki Milena Balcerzak i Natalia Drążek odpowiedziały na pytanie: co mówi prawo na temat deepfake’ów w reklamie? Sprawdź.
- Sprawdź, co po latach mówią o kampanii Grzegorz Markowski, Jacek Stalewski, Dorota Banaszek i Tomasz Skowroński opowiadają w ramach cyklu #TheBestOfEffie o kampanii „Wszyscy Przechodzą do Play” marki Play. Jak wspominają powstanie kampanii jej twórcy?
- Jak temat mindfulness jest wykorzystywany w kampaniach reklamowych? Sprawdź przegląd, który przygotowała Agnieszka Jaśkiewicz.
- Bartosz Wójcik zaprasza na podsumowanie najważniejszych wniosków z raportu „E-commerce w Polsce 2024”. Czytaj więcej.
- Jak często internauci poszukują informacji na temat firm i usługodawców zlokalizowanych niedaleko nich? Czego najczęściej poszukują? Co biorą pod uwagę, przy wyborze lokalnej firmy czy też dostawcy usług? Między innymi na te pytania znajdziesz odpowiedź w raporcie „Lokalny handel internetowy 2024”, przygotowanym przez platformę TrustMate.io.
- Ceneo opublikowało kolejną edycję „Raport e-commerce”. Kiedy i jak kupujemy? Między innymi na to pytanie znajdziesz odpowiedź w publikacji. Przedstawiono również laureatów 15. Rankingu Zaufanych Sklepów. Ulubieńcy konsumentów to np. InPost, Gemini czy Eobuwie.
Kampanie i akcje warte uwagi
- PZU Zdrowie ruszyło z akcją #DlaKOLEGIPytam, w ramach której dzieli się wiedzą i zachęca mężczyzn do badań profilaktycznych. W tym roku kampania nawiązuje do różnych dzieł sztuki.
- LEGO® prezentuje polską edycję kampanii „More Than Perfect”.
- UNICEF rozpoczął kampanię #TransportDlaMłodych i opublikował raport dotyczący wykluczenia transportowego dzieci w wieku od 12 do 19 lat w Polsce. Sprawdź.
- Marka Theraflu rusza z kampanią „MAMY czas na zdrowie”, która porusza temat korzyści płynących z dbałości o zdrowie pracownika.
- Jeśli chcesz zamienić się w Świętego Mikołaja i zrobić coś dobrego dla osób starszych to dołącz do akcji „Listy” Fundacji Święty Mikołaj dla Seniora i spełnij ich marzenia.
- Najwyższa Izba Kontroli negatywnie oceniła realizację przez zarząd Poczty Polskiej S.A. wybranych inwestycji w latach 2020–2023. Przedsięwzięcia, które miały zwiększyć konkurencyjność w obszarze nowoczesnych usług pocztowych, prowadzone były nierzetelnie i niegospodarnie.
- UOKiK zbada, czy mechanizmy wykorzystywane przez serwisy Zrzutka.pl, Pomagam.pl oraz Siepomaga.pl wyczerpują definicję „zwodniczych interfejsów”. Wątpliwości budzą m.in. praktyki związane z pobieraniem opłat na działalność serwisu, w tym pokrycie kosztów transakcji.
- Rzeczniczka Praw Dziecka złożyła do Rady Reklamy skargę na reklamę łódzkiego Aquaparku Fala.
- W związku z opublikowanym projektem Rady Ministrów o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Rzeczniczka Praw Dziecka zwróciła się do premiera z prośbą o uwzględnienie opinii RPD w dalszych pracach rządu. Czytaj więcej.
- Prezes UODO nałożył karę 15 tys. zł i 20 tys. zł na MOPS, MOSiR w Kutnie oraz spółkę obsługującą instytucje po tym, jak jeden z pracowników zgubił pendrive’a, na którym znajdowały się dane osobowe.
- Deloitte opublikowało wyniki raportu „Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2024”, w którym podsumowano wartość branży mody i dóbr luksusowych.
- BMW Motorrad ruszyło z kampanią „Zakochaj się w jesieni”, której towarzyszy hasło „Uczyń z życia przejażdżkę”. Inspiracją do powstania plakatów promujących akcję stały się kolorowe liście, w które wkomponowano motyw jezdni.
- Marka płatności mobilnych Payconiq by Bancontact i odzieżowy brand Paradox Brussels stworzyły Equal Pocket Denim, jeansy dla kobiet uwidaczniające tę dysproporcję. Kieszenie w wyprodukowanym modelu mają różne rozmiary.
#PolecajkiNM cz. 29
Sprawdź 29. odcinek z cyklu #PolecajkiNM. Tym razem znajdziesz w nim:
raport „Ziemianie Atakują” od Kantar Polska, United Nations Global Compact Network Poland oraz agencji Lata Dwudzieste, podsumowującego największe wyzwania środowiska naturalnego oraz reakcje Polaków i ich gotowość do ewentualnych zmian stylu życia i konsumpcji,
raport Havas Meaningful Brands 2024, w którym poznasz 30 najbardziej znaczących marek w 2024 roku,
raport Izba Gospodarki Elektronicznej „Odpowiedzialny e-commerce 2024”,
dwa odcinki NowyMarketing Podcast. Pierwszy z udziałem Anny Zimeckiej oraz Pawła Tyszkiewicza, w którym rozmawiamy o 25-leciu Effie Poland; drugi z udziałem Doroty Bigo i Aleksandry Gawlas-Wilińskiej, w którym rozmawiamy o konkursie YouTube Works Awards,
odcinek podcastu „Moja droga”, w którym Barbara Mierzwińska i Dagmara Brzezińska goszczą Alinę Sztoch, współzałożycielkę i zarządzającą kultową dziś marką Kubota,
odcinek podcastu „Z buta w marketing”, w którym Oskar Lipiński gości Jacka Szyndlera, co-foundera polskiej marki NAOKO,
odcinek podcastu „E-commerce oczami praktyków”, w którym Piotr Szyszka i Michał Broś goszczą Tomasza Serafina, członka zarządu marki Kodano Optyk.