Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 6 [ANALIZA]

Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 6 [ANALIZA]
Jakie są najlepsze blogi sklepów internetowych? Co robią dobrze liderzy poszczególnych branż? Nad jakimi elementami powinni jeszcze popracować, aby zmaksymalizować efekty z działań content marketingowych i SEO? Przeczytaj szóstą część analizy blogów generujących najwięcej organicznego ruchu z wyszukiwarki Google według danych z Senuto.
O autorze
4 min czytania 2024-11-19

Jakie są najlepsze blogi sklepów internetowych? Co robią dobrze liderzy poszczególnych branż? Nad jakimi elementami powinni jeszcze popracować, aby zmaksymalizować efekty z działań content marketingowych i SEO? Przeczytaj krótką analizę blogów, które generują najwięcej organicznego ruchu z wyszukiwarki Google według danych z Senuto. 

Zespół Elephate w najnowszym raporcie „Ranking blogów w e-commerce, edycja 2024” przeanalizował aż 524 sklepy z 32 branż.

W cyklu artykułów przyjrzymy się blogom, które w poszczególnych branżach pozyskują największy ruch organiczny.

W części szóstej przeanalizujemy blogi z następujących kategorii:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów 

Przekonaj się, za co warto wyróżnić blogi e-commerce marek embia.pl, Smyk, Euroflorist i Decathlon.

Przemysł, artykuły techniczne i biurowe

Baza wiedzy serwisu embia.pl zawiera artykuły poradnikowe, FAQ, słownik terminów, a także kalkulatory online. Jeśli chodzi i tematykę publikacji, to koncentruje się ona głównie na automatyce, mechanice przemysłowej oraz obróbce metalu i innych materiałów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za to należą się brawa:

  • Teksty mają szeroki zakres tematyczny i jest on tożsamy z ofertą sklepu i oscyluje wokół często wyszukiwanych przez użytkowników zagadnień. Wpisy posiadają szeroki zakres tematyczny, który pokrywa się z ofertą sklepu, a jednocześnie bazuje na często wyszukiwanych zagadnieniach.
  • Z perspektyw content marketingu i SEO publikacje mają spójne tytuły, H1, adresy URL oraz posiadają unikalne opisy meta.
  • Blog wspiera również sprzedaż – i robi to na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest znajdująca się z prawej strony ekranu sekcja z produktami powiązanymi z tematem wpisu. Druga opcja to segment umieszczony bezpośrednio pod treścią artykuły, który prezentuje ofertę. Ostatnia metoda wykorzystuje grafiki, które pojawiają się między akapitami i zachęcają czytelników do odwiedzenia sklepu i dokonania zakupu.

To warto poprawić: 

  • Pracy wymaga struktura nagłówków, która może wprowadzać pewien chaos na stronie wpisu, przykładowo ceny w sekcji powiązane produkty są oznaczone jako H2.
  • warto zaimplementować linkowanie kontekstowe prosto z treści do kluczowych kategorii oraz produktów, aby poprawić widoczność w wyszukiwarce i ułatwić użytkownikowi nawigację.
  • Z perspektywy content marketingu wartościowym działaniem byłoby oznaczenie autorów publikacji. Pozwoli to zwiększyć wiarygodność tekstów i przyczyni się do wzmocnienia eksperckiego wizerunku marki. 

Rodzina i dzieci

Blog smyk.pl to kompendium wiedzy, które zawiera ponad 1000 artykułów związanych z wyborem prezentów, wątpliwościami rodziców młodszych starszych dzieci z zakresu zdrowia i psychologii, poradami, jak kreatywnie spędzać czas z pociechami, czy najnowszymi trendami w modzie dziecięcej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za to należą się brawa:

  • Na stronie głównej bloga użytkownik ma do dyspozycji segment z polecanymi artykułami. Z poziomu każdego artykułu widoczna jest również po lewej stronie na samej górze sekcja powiązane artykuły. Podsuwając komplementarne treści, marka zatrzymuje użytkownika na dłużej na stronie i może ułatwić mu podjęcie decyzji zakupowej, podpowiadając artykuły na różnym etapie lejka zakupowego. 
  • Blog wspiera sprzedaż przez umieszczoną po prawej stronie sekcję „wrzuć do koszyka” z rekomendowanymi produktami powiązanymi tematycznie z tytułem wpisu oraz boxy produktowe umieszczone w treści. W tekstach pojawia się również kontekstowe linkowanie wewnętrzne do kategorii produktowych na stronie sklepu. 
  • Do każdego artykułu przypisany jest autor, co dobrze wpływa na odbiór materiałów przez użytkowników i wyszukiwarki – zwiększa zaufanie i podkreśla ich wiarygodność.

To warto poprawić: 

  • W celu ułatwienia użytkownikowi nawigacji po blogu warto dodać wewnętrzną wyszukiwarkę. W ten sposób czytelnik w łatwy i szybki sposób będzie w stanie odnaleźć interesujące go treści. Podobnie zadziała zaimplementowanie spisu treści w artykułach. Dzięki niemu internauta szybko przeniesie się do pożądanego fragmentu tekstu, a jeśli odnajdzie w nim interesujące informacje, być może zechce zapoznać się z całością albo wróci na bloga po kolejne wskazówki. 
  • Dodanie stron autora z krótkim biogramem i odnośnikami do social mediów pozwoli użytkownikom zweryfikować autentyczność konsumowanych treści i zwiększy ich zaufanie. Szczególnie w tekstach z zakresu psychologii, czy zdrowia. Ma to ogromny wpływ na kolejnych etapach lojalizacji i przekształcania czytelnika w stałego klienta i ambasadora marki. 
  • Niektóre znaczniki title przekraczają zalecaną długość, Skrócenie ich do 600 pikseli albo maksymalnie 65 znaków sprawi, że będą wyświetlały się w całości na stronie wyników wyszukiwania i zachęcą użytkowników do kliknięcia oraz zapoznania się z treścią. 

Rośliny

Artykuły publikowane w sekcji contentowej Euroflorist poruszają tematykę wyboru kwiatów w zależności od okazji, sposobu ich pielęgnacji, trendów oraz wskazówek inspiracyjnych dotyczących dekorowania nimi np. domu. Link do bloga znajduje się wyłącznie w stopce strony, co może sugerować, że jego promocja nie jest priorytetem dla twórców serwisu. Zgromadzone artykuły nie są prezentowane w porządku chronologicznym i nie zostały opatrzone tagami ani kategoriami. To może wskazywać, że większość ruchu na stronie pochodzi głównie z wyszukiwarek.

Za to należą się brawa:

  • Artykuły są tworzone w zgodzie z dobrymi praktykami SEO i content marketingowymi. Posiadają title i meta description, właściwą strukturę nagłówków i wyczerpującą opisują poruszane w nich zagadnienie.
  • Wpisy zostały urozmaicone unikatowymi zdjęciami i grafikami przygotowanymi zgodnie z key visual (czyli graficzny motyw przewodni) marki. Taki zabieg wzmacnia budowanie świadomości brandu. 
  • W treści zastosowano linkowanie wewnętrzne, które naturalnie kieruje użytkowników do tematycznie powiązanych artykułów. Sprzedaż wspierają natomiast specjalne sekcje z propozycjami produktów marki, które odpowiadają tematyce danego wpisu. 

To warto poprawić: 

  • Brakuje spisu treści, który mógłby ułatwić użytkownikom nawigację po wpisie i odnalezienie interesujących ich informacji. 
  • Nie wszystkie grafiki posiadają alt teksty – warto zadbać o ten aspekt zarówno z perspektywy wyszukiwarki, jak i użytkowników z niepełnosprawnościami. 
  • W tym momencie znalezienie konkretnego artykułu może być problematyczne ze względu na brak wyszukiwarki wewnętrznej, kategorii oraz tagów. 

Sport i rekreacja

Decathlon prowadzi kilka sekcji z treściami, w tym sportowy blog, blog na subdomenie oraz blog w serwisie Decathlon GO. Marka oferuje szeroki wybór produktów sportowych, dostosowanych do różnych poziomów zaawansowania użytkowników. Publikowane treści są uporządkowane według dyscyplin sportowych, co ułatwia klientom szybkie znalezienie informacji zgodnych z ich zainteresowaniami.

Za to należą się brawa:

  • Publikacje są często formułowane w formie pytań, które użytkownicy mogą wpisywać w wyszukiwarki, co pozwala na trafne odpowiadanie na ich zapytania i zaspokajanie ich intencji wyszukiwania.
  • Artykuły mają charakter informacyjny i edukacyjny, a produkty marki są subtelnie prezentowane, głównie poprzez linki wewnętrzne.
  • Sekcja contentowe marki Decathlon koncentruje się na celach niesprzedażowych, promując inne treści na blogu zamiast bezpośrednich linków do produktów, co buduje zaufanie i wspiera cele PR oraz promocję różnych aspektów działalności marki.

To warto poprawić: 

  • W przypadku niektórych artykułów atrybut title jest zbyt długi z perspektywy SEO, natomiast meta description są za krótkie.
  • Zarówno blog sportowy na domenie, jak i sekcja contentowa na subdomenie oferują podobny content. W celu wzmocnienia pozycji konkretnego adresu URL i skoncentrowania ruchu dobrym posunięciem mogłoby być połączeniu tych blogów w jedną sekcję contentową. Szczególnie że blog na domenie daje większe możliwości od strony UX i content marketingu, np. dodanie spisu treści lub grafik bądź infografik śródtekstowych.
  • Nie wszystkie grafiki umieszczone we wpisach posiadają atrybuty alt. Warto je dodać, aby ułatwić zrozumienie obrazków osobom z ograniczeniami wzroku, ale również poprawić pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

PS Przegląd i charakterystyka najlepszych blogów w e-commerce w 2024 roku cz. 5 [ANALIZA]