#PolecajkiNM cz. 30: #PolskaCodzienność, Quo Vadis E-commerce 2024, wystawa AdWomen

#PolecajkiNM cz. 30: #PolskaCodzienność, Quo Vadis E-commerce 2024, wystawa AdWomen
W 30. odsłonie cyklu #PolecajkiNM przeczytasz m.in. o insightach Effie, raportach „Quo Vadis E-commerce 2024” i TechImpact™ 2024. Dowiesz się także, ile Polek i Polaków ma w domu paprotkę i czy prosty język może pomóc rozwiązać konflikt?
O autorze
2 min czytania 2024-11-22

Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>

#warte uwagi

Badania i raporty

  • Effie Worldwide w raporcie „Effie Insights: 10 Years of Positive Change” przedstawia 10 dziesięć strategii tworzenia trwałego pozytywnego wpływu oraz przegląd kampanii z kategorii Positive Change ze 125 rynków, które w ciągu ostatniej dekady zostały nagrodzone Gold i Grand Effie Award. Poznaj najlepsze praktyki, które łączą sukces marki ze społeczną odpowiedzialnością.

  • CNN International Commercial (CNNIC), wraz z firmą konsultingową MTM, przeprowadziły badanie oparte na opiniach 1090 senior liderów marketingu pochodzących z 12 globalnych rynków. W badaniu przeanalizowano kluczowe czynniki skutecznego, długoterminowego budowania marki i tworzenia znaczących relacji z konsumentami i klientami. Na podstawie wyników opublikowany został raport: „Brand Power: Strategies for Instant Impact and Future Growth”.
  • Akademia Leona Koźmińskiego oraz firma ASTOR zaprezentowały wyniki raportu TechImpact™ 2024. Wskazuje on, że polskie firmy FMCG inwestujące w cyfryzację i automatyzację lepiej kontrolują zyskowność, mają lepszy zwrot na aktywach operacyjnych (ROOA) oraz nawet o 30% korzystniejszy wskaźnik rotacji zapasów. Mimo to aż 47% przedsiębiorstw dopiero rozpoczyna automatyzację, a tylko 30% w pełni korzysta z systemów MES do zarządzania produkcją. Ponadto ponad 30% firm nie optymalizuje zużycia energii, a jedynie 3% stosuje algorytmy AI.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • #PolskaCodzienność Maria Filcek z Minds & Roses spytała 1000 Polek i Polaków, co mają w swoich domach. Sprawdź, ile osób ma paprotkę i magnes na lodówce.

#warte posłuchania

  • Trend Impact 2024 czyli jak zmieniają się Polacy? O insightowym spisie powszechnym Polaków od rewizji relacji rodzinnych, przez redfiniowanie patriotycznych postaw, aż po zakupy w stylu fast & furious w podcaście Mamy na to slajd opowiada Aleksandra Gębarowska z PTBRiO.
  • Marketing sportowy: jak inwestować, wspierać i tworzyć zwycięskie partnerstwa? W najnowszym odcinku IAA Power Hour rozmawiają Izabela Karolczyk-Szafrańska, Board Member, CMO & ESG Officer InPost Group, Darek Maciołek, CMO BNP Paribas, Robert Kisiel, Kierownik Zespołu ds. sponsoringu sportowego w TVP S.A. oraz Daria Tworek, Managing Partner w Publicis Consultants (Publicis Groupe) – moderatorką dyskusji.
  • W podcaście „Z polską metką” Kacper i Izabela Zielińscy, twórcy marki Undress Code opowiadają o kulisach zakładania i prowadzenia biznesu. Posłuchak, jaka jest droga do sukcesu marki, której projekty noszą także stylistki, influencerki i gwiazdy, m.in. Taylor Swift.
  • Czy prosty język może pomóc rozwiązać konflikt? W podcaście Po Rozumieniu Karolina Żurowska, specjalistka od prostego języka w ING Banku Śląskim dzieli się praktycznymi wskazówkami na temat tego, jak stosować prosty język w sytuacjach konfliktowych, mediacjach i negocjacjach.

#warte obejrzenia

  • Londyńskie The Museum of Brands i organizacja History of Advertising Trust stworzyły wystawę AdWomen, która obrazuje 100 lat kobiet w reklamie.

    Inspiracją był dokument Mad Women, historia pionierek tworzących kultowe reklamy telewizyjne, które zmieniły świat, wyprodukowany przez South Shore i wyemitowany na Channel 4 w maju 2023 r.:

Wystawa potrwa do 28 kwietnia 2025 r.

PS #PolecajkiNM cz. 29: Meaningful Brands 2024, Ziemianie Atakują 2024, Inside Seeside

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się