>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- O pozycjonowaniu zagranicznym i działalności agencji DatGrowth w zakresie SEO międzynarodowego rozmawiamy z Jarosławem Siekierskim, CEO DatGrowth.
- W ramach cyklu #OdKulis prezentujemy również szczegóły zza kulis kampanii inFaktu „Księgowi z polecenia”.
- W serii #OdKulis przedstawiamy szczegóły powstania muralu, który powstał w ramach kampanii marki Lubella „Gotuj w domu jak w restauracji”.
- Sprawdź wyniki badań, które przeprowadziliśmy we współpracy z K+Research. Pytania, które zadaliśmy respondentom dotyczą wpływu podejmowania przez marki działań proekologicznych oraz ekologicznej produkcji na decyzje zakupowe konsumentów. Najważniejsze wnioski skomentowała Katarzyna Zwolak-Szwechowicz, ESG Managerka w K+Group.
- Sztuczna inteligencja zmienia krajobraz twórczości, wprowadzając modele generatywne zdolne do tworzenia tekstów, obrazów i innych treści o potencjalnej wartości artystycznej i użytkowej. W kontekście prawa autorskiego pojawia się jednak fundamentalne pytanie – czy te wytwory mogą być chronione jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego? Między innymi na to pytanie odpowiadają Milena Balcerzak oraz Natalia Drążek.
- Sylwia Sopiak przeanalizowała blogi generujące najwięcej organicznego ruchu z wyszukiwarki Google według danych z Senuto. Tym razem autorka skupiła się na blogach marki: Ebmia, Smyk, Euroflorist oraz Decathlon.
- Małgorzata Galińska pisze o błędach w strategii marketingowej, które popełnia wiele firm B2B. Sprawdź, na co zwrócić uwagę.
- Aleksandra Chmielewska w swoim felietonie skłania do refleksji nad zmianami zachodzącymi w krajobrazie mediów wizualnych. Autorka stara się znaleźć odpowiedź na pytanie, czy tradycyjna telewizja ma jeszcze szansę przetrwać w obliczu tak silnej konkurencji?
- Wojtek Wicherski pisze w swoim artykule o marketingu w niszowych branżach. W tekście podaje przykłady kampanii z branży budowlanej, rolnictwa czy sektoru pomp wodnych.
- Paulina Biłowicka w swoim artykule pisze o pułapkach, które można napotkać w procesie planowania mediów, o tym, jak ich uniknąć i zmaksymalizować efektywność.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Rafał Brzoska poinformował w swoich mediach społecznościowych, że wraz ze swoją żoną Omeną Mensah złożyli kilka tygodni temu wniosek do polskiego sądu przeciwko korporacji Meta. Sąd zgodził się ze stanowiskiem pary oraz wydał postanowienie udzielające im zabezpieczenia na okres roku.
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wydało oświadczenie w sprawie szeroko komentowanego w branży przetargu zorganizowanego przez markę Lipton Teas and Infusions, podczas którego, jak podają obecni na nim przedstawiciele agencji, audytor nie potrafił odpowiedzieć na żadne ich pytanie.
- Do Komisji Etyki Reklamy trafiła skarga przeciwko Quordle Puzzle w sprawie promocji sprzedaży puzzli w internecie. Marka stosowała od kilku lat reklamę wprowadzająca odbiorcę w błąd, zachęcając do zakupu z uwagi na zamknięcie sklepu w ciągu kilku tygodni.
- NIK po przeprowadzeniu kontroli ma zastrzeżenia do nadzoru GIF nad legalnością reklam, ulotek oraz sprzedaży pozaptecznej leków OTC.
- Profesor Andrzej Dragan wyreżyserował teledysk do piosenki Quebonafide „Futurama 3″.
- Jak co roku, powrotowi Burgera Drwala do McDonald’s, towarzyszy specjalna kampania. Z tej okazji wrocławski Mak zlokalizowany przy ul. Bardzkiej 3a zamienił się w… wielką, interaktywną kolorowankę.
- Samsung po raz kolejny połączył siły z lokalami gastronomicznymi w Polsce. Każda restauracja stworzyła z okazji współpracy specjalne menu. Powstały w nich również strefy Galaxy AI Spot, w których można przetestować nowego smartfona.
- Z okazji 16 Dni Przeciwko Przemocy, Avon Kontra Przemoc startuje z akcją społeczną Mów Do Mnie – #TokTuMi, w ramach której w 50 szkołach ponadpodstawowych w Polsce wprowadzony zostanie moduł lekcji na temat zagrożeń w sieci, a także tego, jak je rozpoznawać i o nich rozmawiać.
- „Masz coś pod spodem” to hasło kampanii Durex i Answear.com zachęcającej do poznawania swojego ciała i odczuwania 100% przyjemności. W ramach akcji powstała specjalna aplikacja, która prowadzi przez kolejne kroki odkrywania nowych doznań.
- Telewizja Puls, Komenda Główna Policji i Fundacja Telewizji Puls „Pod Dębem” opublikowały kolejną odsłonę kampanii społecznej #ZnamTeNumery skierowanej do seniorów i ich bliskich. W ramach akcji do sieci trafił kontrolowany scam z reklamą „Emerytury na maxa”, którą „promował” aktor Henryk Gołębiewski.
- Ministerstwo Cyfryzacji i NASK przygotowały kampanię edukacyjną, której celem jest nagłaśnianie zjawiska fake newsów w sieci. Internetowe trolle zostały w niej przedstawione wyjątkowo dosłownie.
- OSHEE podjęło współpracę z Fundacją SEXEDPL. W ramach partnerstwa marki będą wspólnie działać na rzecz rozwoju i promocji Antyprzemocowej Linii Pomocy 720 720 020 – anonimowej linii pomocy i platformy stworzonej z myślą o osobach doświadczających przemocy lub nią zagrożonych. W ramach współpracy na rynek trafiła właśnie edycja specjalna OSHEE Vitamin Water Magnez Zero z etykietą, na której widnieje numer telefonu Antyprzemocowej Linii Pomocy SEXEDPL oraz kod QR kierujący do strony z informacjami na temat dostępnych form wsparcia.
- W ramach przygotowań Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka, który przypadał 20 listopada, szkoły i dzieci na całym świecie masowo zaangażowały się w tupanie w imię pokoju. Aby świat nie trząsł się od bomb, ale od intensywnego tupotu stóp. W kampanię „Tupiemy o pokój” zaangażowało się 38 krajów członkowskich, reprezentujących wszystkie regiony świata, w tym Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
- 25 listopada obchodzony jest Dzień bez Futra. Z tej okazji pod Pałacem Kultury i Nauki stanęła instalacja nawiązująca do cierpienia zwierząt na fermach futrzarskich.
- Organizacja Karmimy Psiaki, należąca do Fundacji Sarigato, ruszyła z akcją świąteczną #CharytatywnaChoinka. Aby pomóc, wystarczy wejść na stronę, wybrać psa lub kota, któremu chcemy pomóc oraz skompletować dla niego paczkę. Akcja trwa do 31 grudnia.
- Łap chwile, nie nadgodziny – to akcja marki Lech, która zachęca pracowników korporacji do tego, aby zadbali o work-life balance. Marka stworzyła specjalny billboard marki, częstujący bezalkoholowym piwem Lech Free dokładnie o 17:01.
- Jaguar zmienia strategię marki, odnosząc się do słów jej założyciela, które mówią o tym, że „powinna być ona kopią niczego”. Zmianie uległo logo firmy. Zaprezentowano również projekt Design Vision, który ma być inspiracją dla przyszłych modeli aut.
- Kim Kardashian w krótkim filmiku w swoich social mediach pokazała kilka interakcji z „Optimusem”. Robot potrafił ułożyć serce z dłoni czy przesłać celebrytce całusa. Kim opublikowała również sesję, w której główną rolę odegrało auto Tesla Cybercab.
- Podczas trwającej konferencji klimatycznej ONZ, Björk i oraz francuski artysta Aleph zaprojektowali instalację dźwiękową, która odtwarza odgłosy wymarłych zwierząt. Instalacja miała swoją premierę w Paryżu podczas forum „Biodiversity: Which culture for which future?”.
- PETA zmienia piosenkę „Happy” Pharrella Williamsa w manifest przeciwko wykorzystywaniu zwierząt w kolekcjach Louis Vuitton.
#PolecajkiNM cz. 30
Sprawdź 30. odcinek z cyklu #PolecajkiNM. Tym razem znajdziesz w nim:
raport „Effie Insights: 10 Years of Positive Change” od Effie Worldwide, w którym przedstawiono 10 dziesięć strategii tworzenia trwałego pozytywnego wpływu oraz przegląd kampanii z kategorii Positive Change,
raport „Quo Vadis E-commerce 2024”, w którym przedstawiono kluczowe trendy, które będą kształtować e-commerce w najbliższych latach,
raport TechImpact™ 2024 od Akademia Leona Koźmińskiego (Kozminski University) oraz Astor, z którego wynika, że polskie firmy FMCG, inwestujące w cyfryzację i automatyzację, lepiej kontrolują zyskowność i mają lepszy zwrot na aktywach operacyjnych,
rozmowę Aleksandry Gębarowskiej, Jakuba Kwaczyńskiego i Marty Ulman o tym, jak zmieniają się Polacy w ramach podcastu „Mamy na to slajd”,
rozmowę Anny Bicz-Kordonets z Karoliną Żurowską o tym, czy prosty język może pomóc rozwiązać konflikt, w ramach podcastu „Po Rozumieniu”.