Kampania „Unwrapped” wyśmiewa praktyki Spotify związane z ochroną prywatności danych. W ten sposób krytykuje coroczne podsumowanie „Wrapped”. We wpisie opublikowanym na oficjalnym profilu World można zobaczyć grafiki z takimi hasłami, jak na przykład:
- „Do człowieka, który przez kilka miesięcy każdej nocy odtwarzał playlistę Heavy Metal Sleep”, na co World odpowiada: „Nic o tobie nie wiemy (ale jesteśmy zaintrygowani)”,
- „Oni wiedzą, że w tym roku słuchałeś „All by Myself” 64 razy”, World odpowiada: „Nie byłeś taki samotny, jak myślałeś”.
– W tej kampanii bawimy się momentem kulturowym, mianowicie, podsumowaniami muzycznymi końca roku, aby pokazać, jak chętnie dzielimy się swoimi danymi osobowymi online – powiedział John Patroulis, CMO w Tools for Humanity.
– Wiedzieliśmy, że Spotify „Wrapped” pojawi się za rogiem, by znów nam powiedzieć, bez pytania i przy użyciu naszych danych osobowych, jaki był nasz muzyczny rok. Dla nas to idealne rozwiązanie dla naszego klienta, by uruchomić ten sprytny i inteligentny trik, który pozwoli wszystkim wiedzieć, że World ID nie przechowuje żadnych danych – mówi Jens Pfau, CCO adam&eveBerlin.
Głównym produktem firmy World jest usługa weryfikacji World ID, która wykorzystuje technologię skanowania oczu zwaną „Orbs” w celu potwierdzenia tożsamości danej osoby oraz zapisuje te informacje w rejestrze blockchain. Właściciele World chcieliby, aby World ID zaistniało globalnie po to, by umożliwić użytkownikom dokonywanie transakcji i podróżowanie anonimowo, przy jednoczesnym spełnieniu wymogów identyfikacyjnych.
Najciekawsze reklamy świąteczne 2024 [PRZEGLĄD]
Kampania jest częścią inicjatywy agencji adam&eveBerlin, która powstała w grudniu bieżącego roku z okazji 10. corocznej inicjatywy Spotify „Wrapped”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Ryanair Wrapped 2024: linia lotnicza opublikowała własną wersję podsumowania roku