Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>
#warte lektury
Badania i raporty
Zobacz również
- Zmiany technologiczne, fragmentacja geoekonomiczna, niepewność gospodarcza, zmiany demograficzne i zielona transformacja należą do głównych czynników, które mają kształtować i przekształcać globalny rynek pracy do 2030 r.
Raport Future of Jobs Report 2025 opracowany przez World Economic Forum gromadzi perspektywę ponad 1000 wiodących globalnych pracodawców i pokazuje, w jaki sposób te makrotrendy wpływają na miejsca pracy i umiejętności.
Publikację poleca m.in. Jowita Michalska:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- 39% badanych Polaków nie rozwiązało prostych zadań mierzących rozumienie tekstu. 38% badanych nie rozwiązało zadań dotyczących umiejętności matematycznych. 48% badanych nie rozwiązało zadań z zakresu rozwiązywania problemów. 10 grudnia 2024 roku opublikowano wyniki Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC, koordynowanego przez OECD. Badanie zrealizowano w latach 2022-23. Objęło ono 31 krajów. Polska uplasowała się w grupie krajów o najniższych średnich wraz z Włochami, Portugalią, Litwą i Chile. W czołówce rankingu znalazły się kraje skandynawskie oraz Japonia.
- Zaledwie 29% Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49% respondentów wskazuje, że produkcja żywności wpływa na zmianę klimatu, ale zdecydowana większość podczas zakupów kieruje się ceną. Takie wyniki można znaleźć w raporcie „Polacy wobec zmian klimatu”.
- Połowa ruchu (50%) na stronach firm SaaS pochodzi z kanałów bezpośrednich, a ruch organiczny odpowiada za kolejne 34,6%. Tylko 2,8% ruchu na stronach polskich firm SaaS pochodzi z płatnych wyników wyszukiwania. Analiza „Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS” przeprowadzona przez Elephate obejmuje 371 stron internetowych polskich firm SaaS z 40 różnych branż. Dane, zebrane za pomocą narzędzi Similarweb i Ahrefs, pozwalają wyciągnąć cenne wnioski na temat skuteczności różnych kanałów ruchu. Poznaj główne wnioski z badania >>>
- 71% konsumentów i konsumentek chce korzystać z Gen AI podczas zakupów, a 25% ufa rekomendacjom influencerów AI. 67% ankietowanych zwraca uwagę na reklamy wyświetlane na stronach internetowych i w aplikacjach sklepów podczas wyszukiwania produktów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy reklamy online wpłynęły na niemal jedną trzecią zakupów dokonywanych w sieci. Osoby kupujące są teraz gotowe płacić 9% wartości zamówienia za dostawę w ciągu 2 godzin. Sprawdź wnioski z raportu Capgemini „What Matters to Today’s Consumer” >>>
#warte śledzenia
- Jeden dzień – jeden trend. Na kontach Busola Trends na Instagramie i LinkedInie można śledzić kierunki, które warto obserwować w 2025 r.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Początek roku to dobra okazja na lekki felieton o końcu świata, który możemy znaleźć w najnowszym newsletterze PTBRiO, czyli Uważniku. Zachęcamy do subskrypcji.
#warte posłuchania
- Czy istnieje tylko jedna przyszłość? Czy w świecie, który tak naprawdę zmienia się z dnia na dzień, trendy nadal są nam potrzebne? Jak rozwijać intuicję? Odpowiedziami w najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast podzieliła się Monika Borycka, trendresercherka, założycielka TrendRadar.
- Jaką rolę odgrywają piosenki w reklamach? Czy muzyka wpływa na efektywność przekazu? Na jakim etapie procesu tworzenia kampanii powinniśmy rozpocząć poszukiwania muzyki i jak wygląda uzyskiwanie praw do wykorzystywania znanych utworów? O tym rozmawiają Anna Błażejewska i Krzysztof Łazowski z GPD:
- AI Act – za i przeciw. W podcaście 99 twarzy AI Dota Szymborska i Konrad Banachewicz dyskutują o tym, czy i w jaki sposób będą ustanowione nowe granice w cyfrowym świecie Europy, i czy te granice uchronią nas przed chaosem, czy zahamują rozwój:
- Re-commerce w praktyce. W najnowszym odcinku podcastu Z Buta w Marketing Oskar Lipiński gości Mikołaja Nowaka, współtwórcę marki analogi.pl, która specjalizuje się w sprzedaży używanych aparatów i kamer analogowych. Dowiesz się, jak analogi.pl wykorzystują marketing wizualny, współpracują z influencerami i jak zwiększają konwersję dzięki takim rozwiązaniom jak Manychat czy e-mail marketing.
- Marcin Ilski, antropolog i badacz zachowań społecznych, prezes fundacji „Polska Myśląca” i Wojciech Herra dzielą się lekcją myślenia krytycznego:
#warte udziału
- Rusza pierwsza edycja Friends&Design ‘25 – wydarzenia skierowanego do projektantów graficznych, ilustratorów, kreatywnych twórców z Łodzi i każdego kto ma ochotę zobaczyć, co w branży kreatywnej w Łodzi się dzieje. Pierwsze spotkanie już 18 stycznia. Wśród prelegentów Łukasz Zbieranowski ze studia Fajne Chłopaki, Krzysztof Ostrowski czy Hakobo. Wstęp jest bezpłatny. Sprawdź szczegóły >>>
- 23 stycznia w Poznaniu odbędzie się pierwsze w 2025 roku spotkanie z cyklu #CzwartkiSocialMedia. Jedną z prelegentek będzie Joanna Stefaniak. Sprawdź szczegóły >>>
PS Top NM: najchętniej czytane teksty w 2024 r.