Qatar Airways na Instagramie prezentuje Samę – stewardesę stworzoną przez AI

Qatar Airways na Instagramie prezentuje Samę – stewardesę stworzoną przez AI
Linia lotnicza Qatar Airways postanowiła połączyć nowoczesną technologię z emocjami i zaprezentowała swoim followersom Samę, czyli członkinię personelu pokładowego wygenerowaną z użyciem sztucznej inteligencji. Sama na swoim koncie w mediach społecznościowych pojawia się m.in. w towarzystwie Novaka Djokovica, a jej wpisy śledzi już ponad 3600 osób.
O autorze
1 min czytania 2025-01-17

@samaonthemove to jeden z najgorętszych nicków na Instagramie dla wszystkich miłośników podróży. Wygenerowana dzięki AI stewardesa „odwiedza” kolejne lotniska na świecie, „spotyka” sławne osobistości wybierające usługi linii Qatar Airways, a przede wszystkim promuje działania marki w sieci, przy okazji dzieląc się z internautami m.in. cennymi wskazówkami na temat podróży.

Choć nieco ponad 3,5 tys. followersów może nie wydawać się zbyt dużą liczbą, to warto pamiętać, że na koncie @samaonthemove dotychczas opublikowano zaledwie dziewięć postów (stan na 17 stycznia 2025 roku).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po raz pierwszy Samę zaprezentowano podczas wydarzenia ITB Berlin 2024, jednej z największych imprez dedykowanych przemysłowi podróżniczemu na świecie. Taki ruch, łączący marketing interaktywny, nowoczesne technologie, AI i zaangażowanie emocjonalne, to kolejny krok Qatar Airways w kierunku stale zmieniających się potrzeb i oczekiwań podróżujących klientów.

Na Instagramie @samaonthemove można zobaczyć m.in., jak AI-owa stewardesa z sukcesem kończy szkolenie dla personelu pokładowego albo świętuje nadejście Nowego Roku. Na jednym ze zdjęć „pozuje” również ze światowej klasy tenisistą, Novakiem Djokovicem, na kilka dni przed rozpoczęciem tegorocznej odsłony Australian Open.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: Instagram

PS Social media marketing na przełomie 2024/2025