PrzeglądTygodnia [04.02-10.02.25]: QCZAJ w #InfluLAB, suszonki stycznia, czy DeepSeek to rewolucja

PrzeglądTygodnia [04.02-10.02.25]: QCZAJ w #InfluLAB, suszonki stycznia, czy DeepSeek to rewolucja
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 4 a 10 lutego 2025 roku.
O autorze
3 min czytania 2025-02-10

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.   

Newsy i artykuły tygodnia

  • W czwartym odcinku InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z QCZAJEM, influencerem, trenerem personalnym, motywatorem i osobowością medialną. Jakimi zasadami kieruje się w pracy? Jakie wartości są dla niego kluczowe? Dlaczego odrzuca propozycje promowania marek alkoholowych? Posłuchaj podcastu
  • Do gry wkracza DeepSeek, czyli nowe narzędzie AI. Czy to rewolucja? Czy zagrozi dotychczasowym liderom? Swoimi pierwszymi wrażeniami oraz prognozami dotyczącymi wpływu DeepSeek na rynek marketingowy podzielili się: Anna Gumkowska, Maciej Nowicki, Marek Staniszewski oraz prof. dr hab. Dariusz Jemielniak. >>> Sprawdź opinie ekspertów.
  • Przepis na… hit kinowy, czyli jak promować film? Na pytanie, co tak naprawdę sprawia, że film staje się blockbusterem, opowiadają przedstawiciele film dystrybucyjnych w Polsce: Grzegorz Fortuna z Velvet Spoon, Paulina Jaroszewicz ze Stowarzyszenia Nowe Horyzonty, Katarzyna Orysiak-Marrison z Gutek Film i Kinga Rybarczyk z NEXT FILM. >>> Czytaj więcej.
  • UOKiK: Ponad 700 tys. zł kary dla Med Professional i Medical Factory za nieuczciwe praktyki na pokazach handlowych. Firmy organizowały pokazy handlowe w całym kraju, na które konsumenci otrzymywali zaproszenia pod fałszywym pretekstem. Ponadto, byli wprowadzani w błąd odnośnie nagród oraz odstąpienia od umowy. >>> Czytaj więcej.
  • Rzeczniczka Praw Dziecka oraz Rzecznik Praw Obywatelskich są zgodni: gale freak fight powinny być niedostępne dla dzieci i młodzieży. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Fundacja Moc Pomocy ruszyła z drugą edycją kampanii społecznej „Zdolni bez ALE”, która ma na celu zmianę postrzegania osób z niepełnosprawnościami na rynku pracy oraz zachęcenie pracodawców do ich zatrudniania. >>> Sprawdź.
  • Komisja Europejska celuje w chińskie platformy e-handlu. KE zamierza podjąć działania mające na celu zwalczenie zagrożeń, które wynikają z napływających do Unii Europejskiej towarów o niskiej wartości. Chodzi np. o produkty sprzedawane przez popularne chińskie platformy handlowe. >>> Czytaj więcej.
  • Anthropic, twórca Claude, czyli jednego z najpopularniejszych asystentów AI, wymaga, by kandydaci, którzy aplikują do pracy potwierdzili, że do stworzenia CV nie wykorzystali sztucznej inteligencji. >>> Czytaj więcej.
  • „Kiss from a Lime” to reklamowa propozycja od marki Mountain Dew, którą zaprezentowano podczas Super Bowl. Do współpracy zaproszono Seala i Taikę Waititiego. Brytyjski piosenkarz zaśpiewał nową wersję hitu „Kiss from a Rose” i użyczył swojego wizerunku… foce. >>> Sprawdź.
  • Tesco prezentuje kampanię „It’s Not A Little Thing. It’s Everything”, która ma pokazać, że jedzenie to coś więcej niż posiłek, to przede wszystkim emocje. W ramach akcji powstały specjalne torby zakupowe, które są nośnikami takich komunikatów jak „przepraszam” czy „kocham”. >>> Czytaj więcej.

  • Global Solidarity Foundation organizuje akcję Phone Free February. To inicjatywa, której celem jest zachęcenie ludzi na całym świecie do wypracowywania zdrowych nawyków dotyczących korzystania z telefonów komórkowych. >>> Czytaj więcej.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Nutella prezentuje jingiel „The Sound of Nutella”, który stworzono z wykorzystaniem orzechów laskowych. >>> Posłuchaj.
  • Amerykański artysta Zach Woods w mediach społecznościowych pokazuje, jak zapewnić najpiękniejszy czas psom na co dzień mieszkającym w schroniskach. Opublikował klip, w którym prezentuje ich wspólny dzień pełen rozpieszczania. >>> Sprawdź.

Raporty

  • W 2024 roku, reklamodawcą, który wyemitował najwięcej reklam w ekosystemie Meta było Temu Poland. Tak wynika z danych Sotrendera, który przeanalizował rynek reklamowy w Mecie. >>> Czytaj więcej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Według danych IPAM (Portugalskiego Instytutu Administracji i Marketingu), w nadchodzących 12 miesiącach wartość, jaką Cristiano Ronaldo reprezentuje jako marka, osiągnie zawrotne 850 mln euro. >>> Czytaj więcej.

#PolecajkiNM

Sprawdź 37. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem wspominamy o: 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • wynikach raportu „Digital 2025 Global Overview”,
  • publikacji UNICEF, dzięki której dowiesz się więcej o prawach dziecka w Polsce,
  • podcaście „Rak’n’Talk” na temat tego, jak mówić o chorobie (nie tylko nowotworowej).

PS PrzeglądTygodnia [28.01-03.02.25]: agenci AI, rządy Trumpa a marketing w Polsce, Malwina Bakalarz w #InfluLAB