>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- W czwartym odcinku InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z QCZAJEM, influencerem, trenerem personalnym, motywatorem i osobowością medialną. Jakimi zasadami kieruje się w pracy? Jakie wartości są dla niego kluczowe? Dlaczego odrzuca propozycje promowania marek alkoholowych? Posłuchaj podcastu.
- Suszonki miesiąca: top 16 kreacji stycznia 2025. Sprawdź kreacje reklamowe, o których pisaliśmy w ostatnim czasie w redakcji NowegoMarketingu.
- 9 lutego 2025 roku odbył się finał Super Bowl. Sprawdź przegląd najciekawszych kampanii, jakie zostały zaprezentowane podczas tego wydarzenia.
- Do gry wkracza DeepSeek, czyli nowe narzędzie AI. Czy to rewolucja? Czy zagrozi dotychczasowym liderom? Swoimi pierwszymi wrażeniami oraz prognozami dotyczącymi wpływu DeepSeek na rynek marketingowy podzielili się: Anna Gumkowska, Maciej Nowicki, Marek Staniszewski oraz prof. dr hab. Dariusz Jemielniak. >>> Sprawdź opinie ekspertów.
- Customowy rower od Canyon i Manufaktury w Bolesławcu w cyklu #OdKulis. Skąd wziął się pomysł na stworzenie roweru udekorowanego bolesławieckim wzorem? Jakie wyzwania czekały na realizatorów pomysłu? Sprawdź.
- Przepis na… hit kinowy, czyli jak promować film? Na pytanie, co tak naprawdę sprawia, że film staje się blockbusterem, opowiadają przedstawiciele film dystrybucyjnych w Polsce: Grzegorz Fortuna z Velvet Spoon, Paulina Jaroszewicz ze Stowarzyszenia Nowe Horyzonty, Katarzyna Orysiak-Marrison z Gutek Film i Kinga Rybarczyk z NEXT FILM. >>> Czytaj więcej.
- Jak rozporządzenie PPWR wpłynie na marketing i sprzedaż online? Jakie obowiązki czekają sprzedawców i producentów opakowań? O tym piszą Maria Jędrzejewska i Michał Jędrzejczak.
- x-kom przejął 51% udziałów Neonetu. Konsolidacja ma przyczynić się do dalszej restrukturyzacji oraz odbudowy marki Neonet, jednocześnie gwarantując klientom jeszcze lepszą ofertę.
- UOKiK: Ponad 700 tys. zł kary dla Med Professional i Medical Factory za nieuczciwe praktyki na pokazach handlowych. Firmy organizowały pokazy handlowe w całym kraju, na które konsumenci otrzymywali zaproszenia pod fałszywym pretekstem. Ponadto, byli wprowadzani w błąd odnośnie nagród oraz odstąpienia od umowy. >>> Czytaj więcej.
- Rzeczniczka Praw Dziecka oraz Rzecznik Praw Obywatelskich są zgodni: gale freak fight powinny być niedostępne dla dzieci i młodzieży. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Fundacja Rak’n’Roll oraz Zwrotnik Raka chcą, by „Światowy Dzień Walki z Rakiem” zmienić na „Światowy Dzień Raka”. Zachęcają do uważności w doborze określeń, którymi opisuje się nowotwór oraz osoby chore onkologicznie.

Zobacz również
-
#PolecajkiNM cz. 47: badania stanu czytelnictwa w Polsce, raport „Reklamy cyfrowe w UE i Wielkiej Brytanii”, Trend Impact
-
PrzeglądTygodnia [08-14.04.2025]: Kto zapłaci, gdy AI narozrabia, śpij jak Vincent van Gogh, spodnie Cheetos, aplikacja HomeGirl
-
SAR: Badanie Płac i Stawek Godzinowych 2025 [RAPORT]
- Fundacja Moc Pomocy ruszyła z drugą edycją kampanii społecznej „Zdolni bez ALE”, która ma na celu zmianę postrzegania osób z niepełnosprawnościami na rynku pracy oraz zachęcenie pracodawców do ich zatrudniania. >>> Sprawdź.
- Komisja Europejska celuje w chińskie platformy e-handlu. KE zamierza podjąć działania mające na celu zwalczenie zagrożeń, które wynikają z napływających do Unii Europejskiej towarów o niskiej wartości. Chodzi np. o produkty sprzedawane przez popularne chińskie platformy handlowe. >>> Czytaj więcej.
- Anthropic, twórca Claude, czyli jednego z najpopularniejszych asystentów AI, wymaga, by kandydaci, którzy aplikują do pracy potwierdzili, że do stworzenia CV nie wykorzystali sztucznej inteligencji. >>> Czytaj więcej.
- „Kiss from a Lime” to reklamowa propozycja od marki Mountain Dew, którą zaprezentowano podczas Super Bowl. Do współpracy zaproszono Seala i Taikę Waititiego. Brytyjski piosenkarz zaśpiewał nową wersję hitu „Kiss from a Rose” i użyczył swojego wizerunku… foce. >>> Sprawdź.
- KFC usunęło drzwi wejściowe w swoich lokalach w ramach kampanii „KFC Out-Doors”. Jej celem jest zachęcenie miłośników kurczaka do odwiedzenia restauracji o dowolnej godzinie. Wszystko w związku z pojawieniem się na rynku barów szybkiej obsługi pod szyldem KFC, które działają w formule 24/7.
- Tesco prezentuje kampanię „It’s Not A Little Thing. It’s Everything”, która ma pokazać, że jedzenie to coś więcej niż posiłek, to przede wszystkim emocje. W ramach akcji powstały specjalne torby zakupowe, które są nośnikami takich komunikatów jak „przepraszam” czy „kocham”. >>> Czytaj więcej.

- Global Solidarity Foundation organizuje akcję Phone Free February. To inicjatywa, której celem jest zachęcenie ludzi na całym świecie do wypracowywania zdrowych nawyków dotyczących korzystania z telefonów komórkowych. >>> Czytaj więcej.
- Nutella prezentuje jingiel „The Sound of Nutella”, który stworzono z wykorzystaniem orzechów laskowych. >>> Posłuchaj.
- Amerykański artysta Zach Woods w mediach społecznościowych pokazuje, jak zapewnić najpiękniejszy czas psom na co dzień mieszkającym w schroniskach. Opublikował klip, w którym prezentuje ich wspólny dzień pełen rozpieszczania. >>> Sprawdź.
![SAR: Badanie Płac i Stawek Godzinowych 2025 [RAPORT]](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2021/04/Badanie-plac_SAR_2025-142x0-c-default.jpg)
SAR: Badanie Płac i Stawek Godzinowych 2025 [RAPORT]
Raporty
- W 2024 roku, reklamodawcą, który wyemitował najwięcej reklam w ekosystemie Meta było Temu Poland. Tak wynika z danych Sotrendera, który przeanalizował rynek reklamowy w Mecie. >>> Czytaj więcej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Według danych IPAM (Portugalskiego Instytutu Administracji i Marketingu), w nadchodzących 12 miesiącach wartość, jaką Cristiano Ronaldo reprezentuje jako marka, osiągnie zawrotne 850 mln euro. >>> Czytaj więcej.
#PolecajkiNM
Sprawdź 37. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem wspominamy o:
- wynikach raportu „Digital 2025 Global Overview”,
- publikacji UNICEF, dzięki której dowiesz się więcej o prawach dziecka w Polsce,
- podcaście „Rak’n’Talk” na temat tego, jak mówić o chorobie (nie tylko nowotworowej).