Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>
#warte uwagi
- Podczas SXSW 2025 Amy Webb opowiedziała o 18. edycji raportu Future Today Institute na temat trendów technologicznych. Publikacja przedstawia trendy technologiczne, które warto śledzić w 2025 roku. Amy Webb, CEO Future Today Institute i profesor w NYU Stern School of Business, przedstawia opartą na danych analizę pojawiających się trendów technologicznych i pokazuje scenariusze, które mogą zmienić spojrzenie na przyszłość.
Sprawdź wystąpienie:
Sprawdź raport „2025 TECH TRENDS REPORT”:
Więcej informacji na stronie.
- Sharenting, youthwashing, infantylizowanie języka, narzucanie własnego zdania, ośmieszanie i mówienie o najmłodszych bez ich udziału. Tych zjawisk dotyczy publikacja „Komudzieciacja: komunikacja włączająca dzieci i młodzież”, która w ślad za wprowadzonymi Standardami Ochrony Małoletnich, pierwsza w branży kreatywnej porusza kwestię kultury włączającej wobec najmłodszych. >>> Czytaj więcej.

E-book dostępny do pobrania za darmo na stronie.
W ramach akcji powstała także seria podcastów. Zachęcamy do przesłuchania.
- LinkedIn opublikował raport dotyczący małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), który analizuje ich możliwości rozwoju, wyzwania oraz źródła informacji. Raport, oparty na badaniu 4287 osób, zawiera wartościowe wskazówki dla marketerów.
Raport można pobrać na blogu LinkedIna
- NASK opublikował zbiór felietonów „O cyfrowej higienie”. Kolekcja tekstów stanowi praktyczny przewodnik po współczesnej rzeczywistości, w której media społecznościowe i urządzenia mobilne towarzyszą nam na co dzień. W publikacji znalazły się wskazówki na temat tego, jak kształtować zdrowe nawyki i świadomie korzystać z technologii, by zachować równowagę między światem online a offline. >>> Czytaj więcej.

- Polecamy również lekturę „Mniej znaczy więcej”, czyli poradnika o multiscreeningu i wielozadaniowości. Poradnik został opracowany przez OSE i Annę Borkowską, specjalistkę NASK ds. edukacji cyfrowej. >>> Sprawdź.

- Opublikowany został ranking WARC Creative 100, czyli zestawienie najczęściej nagradzanych za kreatywność kampanii i marek. >>> Sprawdź, kto został wyróżniony w 2025 roku.

- Zgodnie z raportem „Sponsoring Monitor 2024” ARC Rynek i Opinia okazało się, że najbardziej rozpoznawalnym spontanicznie polskim sportowcem jest Robert Lewandowski. Po piętach depcze mu jednak Iga Świątek, której sukcesy tenisowe z ostatnich lat znacząco zwiększyły zainteresowanie Polaków tenisem. >>> Sprawdź więcej wniosków.

- IKEA opublikowała raport dotyczący snu. Wzięto w nim pod uwagę zarówno polskie, jak i międzynarodowe realia. Z publikacji wynika m.in., że śpimy o godzinę na dobę mniej niż byśmy chcieli. >>> Sprawdź pozostałe wnioski.

- Kärcher opublikował wyniki badania „Cleaning Study”. Jak się okazało, wysokie standardy higieny i potrzeba czystości w domu to dla Polaków największa motywacja do sprzątania, ale brak czasu i zmęczenie wynikające z zawrotnego tempa życia są najczęstszymi powodami rezygnacji z regularnych porządków. >>> Sprawdź pozostałe wnioski.

#warte posłuchania
- W ósmym odcinku #InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Anną Dereszowską, aktorką, ambasadorką Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Temat? Charytatywny influencer marketing. >>> Sprawdź.
- Podczas konferencji SXSW 2025 miało miejsce wiele cennych prelekcji. Wyróżniamy trzy z nich:
1. Wystąpienie prezesa Disney Experiences Josha D’Amaro, współprezesa Disney Entertainment Alana Bergmana i gości specjalnych, którzy pokazali zbieżność wyobraźni, innowacji i przyszłości opowiadania historii opartych na doświadczeniu.
2. Wystąpienie prezesa i dyrektora generalnego IBM Arvinda Krishny na temat tego, w jaki sposób biznes i społeczeństwo mogą skorzystać na konwergencji kolejnych granic technologicznych.
3. Wystąpienie Phila Wisera, dyrektora ds. technologii w Paramount, który podzielił się trzema przykładami tego, jak firma medialna wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, aby poprawić nie tylko operacje, ale także wrażenia z oglądania.
- Dwukrotny zdobywca Oscara, Ben Proudfoot, przedstawia „THE FINAL COPY OF ILON SPECHT”, intymną relację z łoża śmierci niedocenianej Ilon Specht, która wymyśliła kultowy slogan L’Oréal „Because I’m Worth It” w 1973 roku.
- Jak komunikować trudny temat niepełnosprawności? Takie pytanie padło w odcinku podcastu „Mamy na to Slajd” prowadzonego przez Kubę Kwaczyńskiego i Martę Ulman, w którym Helena Szczuka-Kalenský z Fundacji Avalon opowiada o wyzwaniach i rozwiązaniach komunikacyjnych fundacji i organizacji pozarządowych.
- O internetowym końcu świata i końcu internetu w podcaście „Wycinki z przyszłości” rozmawiają Monika Borycka i Joanna frota Kurkowska. Czy udaje nam się złapać zeitgeist zmian? Czy internet jest już nieużywalny? Czy ma to związek z wzrostem popularności treści generowanych przez AI, a może zaczęło się dużo wcześniej? Sprawdź.
- Media w marketingu: Jak nimi zarządzać, by realnie wpływały na sprzedaż? W odcinku Kanału Strategicznego, Wojtek Walczak i Tomasz Domański rozmawiają z Szymonem Jóźwiakiem, ekspertem od strategicznego planowania mediów w kampaniach marketingowych. Temat? Rola mediów w marketingu, budżety mediowe, domy mediowe i skuteczne dotarcie do grup docelowych.