#PolecajkiNM cz. 43: Facebook Trends Sotrender,  INSUMMIT Youth&Beyond, FOMA

#PolecajkiNM cz. 43: Facebook Trends Sotrender,  INSUMMIT Youth&Beyond, FOMA
W 43. części cyklu #PolecajkiNM przeczytasz m.in. o tym, czym jest FOMA, poznasz wyniki badania International Public Relations Network oraz posłuchasz rozmowy Marty Polakow-Stepanow z Sandrą Kubicką w ramach #InfluLAB.
O autorze
3 min czytania 2025-03-21

Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>

#warte uwagi

Jak przydomki osłabiają wartość marki

„Ostrożnie z przydomkami” – wynika z badań przeprowadzonych przez American Marketing Association. Chodzi o przydomki, którymi klienci na całym świecie obdarzają rozmaite firmy. „Mickey D’s” zamiast McDonald’sa, „Bimmer” zamiast BMW. Podobnych przykładów można by wymienić wiele, jednak Zhe Zhang z The Wall Street Journal twierdzi, że stosowanie podobnych terminów w oficjalnej komunikacji może skutecznie zmniejszyć zaangażowanie klientów w rozwój brandu.

FOMA, czyli strach przed przegapieniem czegokolwiek

Jedno z wystąpień podczas tegorocznej edycji SXSW dotyczyło zjawiska znanego jako FOMA. W przeciwieństwie do dobrze znanego nam już FOMO (ang. Fear Of Missing Out), FOMA oznacza lęk przed przegapieniem czegokolwiek (ang. Fear Of Missing Anything). Termin łączy się bezpośrednio ze stale zmieniającą się w ostatnich latach sytuacją geopolityczną, na którą wielu z nas każdego dnia patrzy z niepokojem.

Badanie International Public Relations Network

Z tegorocznej edycji badania International Public Relations Network (IPRN) wynika m.in., że kluczowymi obszarami wzrostu w PR są komunikacja strategiczna i doradztwo. Podobnie jak w 2025 roku, na niestabilność ekonomiczna na świecie, wyzwaniami pozostają również konflikty geopolityczne oraz przyspieszona transformacja technologiczna.

Raport Facebook Trends Sotrender

Profil marki Lindt zanotował wzrost zaangażowania o 2143% po tym, jak ogłoszono powrót do sprzedaży ich wersji dubajskiej czekolady. Sprawdź, jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Facebooka w lutym 2025 według raportu Facebook Trends Sotrender.

ICCO World PR Report 2024/25

Publikacja ICCO World PR Report pozwala na wgląd w kluczowe trendy, wyzwania i możliwości kształtujące branżę PR w kolejnych miesiącach. Dzięki eksperckiej analizie obejmującej perspektywy regionalne, raport zapewnia czytelnikom również globalną i lokalną perspektywę przyszłości PR. Cały dokument można pobrać >> TUTAJ

Przewodnik po znakowaniu win innych niż musujące

Ogólnopolski zespół ekspertów IJHARS opracował i wydał „Przewodnik po znakowaniu win innych niż musujące”. Celem publikacji jest wyjaśnienie i ułatwienie interpretacji treści przepisów regulujących zasady znakowania win innych niż musujące oraz przybliżenia kwestii związanych z certyfikacją wina.

#warte posłuchania

  • W tym odcinku „Kanału Strategicznego” pod lupę wzięto zjawisko, które irytuje konsumentów i stawia marketerów przed strategicznymi dylematami, czyli shrinkflację. Sprawdź m.in., czym jest shrinkflacja i jak działa w praktyce, a także jakie strategie stosują marki, by ukryć zmiany w produkcie.

  • Jak zbudować największy marketplace sportowy w Polsce i połączyć sprzedaż online ze stacjonarną? O tym  właśnie prowadzący podcast „Sztuka E-commerce” rozmawia z Pawłem Antołkiem, Head of E-Commerce w Decathlon.

  • W „Z buta w marketing” Oskar Lipiński rozmawia z Natalią Skrzypską, ekspertką od budowania oraz zarządzania markami produktowymi w branży modowej, o zarządzaniu produktem w największych polskich e-commerce.

  • W podcaście „E-commerce oczami praktyków” z Piotrem Kiljańskim z marki StrefaTenisa prowadzący rozmawiają o tym, jak zostać liderem będąc resellerem. Posłuchaj m.in., w jaki sposób postać Igi Świątek wpłynęła na wyniki w sklepie.
https://open.spotify.com/episode/1yZxT5kTn11nXNnjxsUlqu

  • W dziewiątym odcinku #InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Sandrą Kubicką, biznesmenką, i influencerką. Sandra zdradza swoje podejście do współpracy z twórcami internetowymi oraz mówi o kulisach influencer marketingu. Sprawdź.

#warte udziału

  • INSUMMIT Youth&Beyond to wydarzenie, które dostarcza najnowsze pokoleniowe insighty i przełamuje stereotypowy sposób patrzenia na generacje. W jego programie znalazło się ponad 50 wystąpień prezentujących zweryfikowaną wiedzę o pokoleniach, użyteczną w projektowaniu innowacyjnych rozwiązań dla biznesu i instytucji publicznych.

    Na scenach INSUMMIT Youth&Beyond pojawi się ponad 100 twórców i twórczyń reprezentujących agencje badawcze, strategiczne, komunikacyjne i mediowe, a także działy marketingu, administrację publiczną, instytucje kultury, świat nauki oraz organizacje pozarządowe.

    Program wydarzenia składa się z 11 sesji tematycznych poświęconych tematyce pokoleń w kontekście m.in. pracy, finansów, rodziny, komunikacji marketingowej, dobrostanu, stereotypów oraz tematów tabu.

Organizatorem INSUMMIT YOUTH&BEYOND jest Polskie Towarzystwo Badania Rynku i Opinii. Więcej informacji na: https://insummit.pl/youth

  • Na 3 kwietnia br. zaplanowano konferencję IAB HowTo Retail Media, która odbędzie się w Złotych Tarasach (Warszawa). Podczas wydarzenia nadarzy się okazja do zanurzenia się w świecie retail media, poznania trendów i odkrycia tego, co wciąż stanowi tajemnicę w obszarze mediów w świecie zakupów. Upoluj bilet na wydarzenie >> TUTAJ

PS #PolecajkiNM cz. 42: Raport Tech Trends 2025, SXSW LIVE 2025, „Komudzieciacja”