Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>
#warte przeczytania
- Z okazji Międzynarodowego Dnia Książki (23 kwietnia) Biblioteka Narodowa przeprowadziła badania na temat stanu czytelnictwa w Polsce. Jak się okazuje, kobiety czytają chętniej niż mężczyźni (47% vs. 35%), a największą grupę czytelników stanowią osoby w wieku od 15 do 18 lat.
- Jak zmieniały się płace w komunikacji i marketingu przez ostatnie 10 lat? Ile zarabia dziś grafik czy copywriter? Sprawdź analizę Badania Płac i Stawek Godzinowych w 2025 roku przygotowaną przez SAR.
- SHEIN i Bank Pekao S.A. to marki, które wykazywały szczególne zainteresowanie zarówno pokoleniem Gen Z, jak i silversami. Z kolei branżą z największymi zasięgami w grupie wiekowej 13–24 była bankowość, na czele z ING Bankiem Śląskim. Tak wynika z badań Sotrendera, który przeanalizował marki i ich działania w social mediach na przestrzeni 2024 roku.

- JustWatch opublikował raport dotyczący udziałów rynkowych usług SVOD w Polsce. Wynika z niego m.in., że w pierwszym kwartale 2025 roku na polskim rynku niezmiennie dominował Netflix, krajowy rynek platform streamingowych jest stabilny, a liderami wzrostu są Disney+ i Amazon Prime Video, które zyskały po +2%.

- Zakupy online są praktyczne, ale czy są też przyjemne? Takie pytanie postawili sobie autorzy raportu „The Spark of Discover – Reigniting the Emotion of E-commerce”. Badania dotyczące emocji towarzyszących e-handlowi zostały przeprowadzone wśród konsumentów i liderów marek. Z publikacji dowiesz się m.in. dlaczego wybieramy poszczególne kanały zakupowe, jakie emocje towarzyszą nam podczas e-zakupów oraz jak wiele znaczy pozytywne skojarzenie konsumenta z marką.
- Google przedstawia wyniki ich najnowszego raportu „Reklamy cyfrowe w UE i Wielkiej Brytanii”. Jak się okazuje, aż dla 86% europejskich firm reklamy spersonalizowane to możliwość rozwoju, a w Polsce ponad 79% przedsiębiorców podkreśla, że dzięki reklamom online mogą skutecznie konkurować z większymi graczami. Przeczytaj cały raport i dowiedz się więcej.

- W raporcie „Trend Impact” zrealizowanym w ramach projektu Trend Impact 2024 opublikowano informacje dotyczące m.in.: nastrojów Polaków w kontekście teraźniejszości i przyszłości, znaczenia patriotyzmu w dzisiejszym świecie, a także zmian w podejściu do siebie samego i relacji międzyludzkich. Publikację podzielono na pięć obszarów: tożsamość, relacje, praca, self-focus i duchowość. W każdej z nich znajdziesz Sprawdź szczegóły >> TUTAJ.
- Google opublikowało Ads Safety Report 2024 dotyczący bezpieczeństwa reklam w internecie. Wynika z niego m.in., że poprzednich 12 miesiącach firma zablokowała lub usunęła ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady ekosystemu reklamowego. 10,7 miliona spośród nich to reklamy polityczne.
#warte posłuchania
- W podcaście „Z buta w marketing” Oskar Lipiński rozmawia z Szymonem Mierzwą, specjalistą od mediów społecznościowych, autorem książki „Zarabiaj kiedy śpisz”, o tym, jak sprzedać towar o wartości 2 mln złotych mając do dyspozycji tylko trzyosobowy zespół.
- „PIM (ang. Product Information Management) to nie software, to strategia!” – przekonują wspólnie Marek Kich i Marcin Piwowarczyk, założyciel Ergonode, w podcaście „Sztuka e-commerce”. Sprawdź, o czym jeszcze warto pamiętać, chcąc uporządkować chaos i sprzedawać więcej niż dotychczas.
- Jak rozwijać e-commerce tworząc kolekcje z największymi twórcami? Odpowiedzi na to pytanie w podcaście „E-commerce oczami praktyków” szukają wspólnie prowadzący: Piotr Szyszka i Michał Broś, oraz Justyna Dąbrowska, wiceprezeska marki Activlab.
- Uczestnicy podcastu „Mamy na to slajd” mówią „sprawdzam!” wynikom kampanii. Gościem w studio nagraniowym jest Jerzy Hołub (Mastercard), który wspólnie z Martą Ulman i Kubą Kwaczyńskim z agencji GoldenSubmarine analizuje kampanie „Where to Settle” i „Room for Everyone”.
#warte udziału
- Czy twoja strategia pomiarowa nadąża za zmianami technologicznymi i regulacyjnymi? Zastanawiasz się, czy GA4 to naprawdę wszystko, czego potrzebujesz do skutecznego pomiaru? Zapisz się na webinar „1st Party Measurement Strategy – jak odzyskać kontrolę nad pomiarem marketingowym”, który odbędzie się już 24 kwietnia 2025 roku o godz. 11 i sprawdź, jak stworzyć strategię odporną na zmiany.

- 23 i 24 września br. w Warszawie na PGE Narodowy odbędzie się Festiwal INSUMMIT 2025. Ruszyła możliwość zgłaszania propozycji wystąpień i innych formatów festiwalowych prezentujących najnowsze insighty i innowacje w różnych grupach tematycznych. Zgłoś się już dziś!
