Czas podsumowań: pół roku współpracy Uber Eats x Carrefour

Czas podsumowań: pół roku współpracy Uber Eats x Carrefour
Sześć miesięcy po inauguracji współpraca marek Uber Eats i Carrefour rozwija się w najlepsze. Zamówienie pod dowolny adres można otrzymać już z ponad 120 lokalizacji, a liczba dostawców wzrosła od początku 2025 roku wzrosła czterokrotnie.
O autorze
1 min czytania 2025-04-17

Testy współpracy Uber Eats i Carrfeoura weszł w fazę pełnoskalową już po miesiącu od początku testów, a dziś projekt ten dowodzi silnej pozycji sektora q-commerce w Polsce. Co to oznacza w praktyce? Na przykład to, że dziś użytkownicy zamawiający żywność, chemię lub inne towary, mogą wybierać już z oferty ponad 120 różnych super i hipermarketów Cafferour z całej Polski.

– W aplikacji Uber Eats klienci mogą wybierać spośród aż 15 tysięcy produktów z oferty sieci Carrefour. Co więcej, ceny produktów są na bieżąco aktualizowane, dzięki czemu kupujący korzystają z tych samych promocji z dostawą do domu. Jest to dodatkowy kanał sprzedaży dla wygody naszych klientów – Marek Garus, Dyrektor ds. Operacji i Rozwoju E-commerce Carrefour Polska.

Jak kupują Polacy?

Poza rozwojem obszaru q-commerce, wspólny projekt Uber Eats i Carrefoura pozwolił również wyraźniej zobaczyć, jak wyglądają codzienne nawyki żywieniowe Polaków. Jak się okazuje, w sporządzonym w związku z podsumowaniem sześciu miesięcy zestawieniem nie brakuje rekordów:

  • rekordowy koszyk osiągnął wartość 1728,92 zł,
  • a najaktywniejszy użytkownik zrealizował aż 107 dostaw tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy, korzystając przy tym z 16 różnych sklepów.

Jakie produkty najczęściej lądują w zakupowych koszykach Polaków? Przewagę nad zdrową żywnością osiągają słodkie przekąski i słodycze. Te pierwsze stanowią 5,9% wszystkich zamówień, podczas gdy zdrowa żywność zaledwie 1,9%.

Co ciekawe, chętnie kupujemy po południu i wieczorem, bo między godziną 18 a 20 realizowanych jest o 160% więcej zamówień niż w godzinach porannych (tj. od godz. 8 do 11). Autorzy zestawienia ustalili również, że dniem, na który najchętniej planujemy zakupy, jest sobota. To właśnie wówczas realizowanych jest ponad 19,6% wszystkich zamówień.

Wieczorem pieczywo, rano awokado

A jak wyglądają zwyczaje zakupowe Polaków w zależności od pory dnia? W godzinach wieczornych większość z nas decyduje się na wybór pieczywa (kajzerka, bułka poznańska), owoców (banany, kiwi), nabiału i wody butelkowanej. Ranek to moment, w którym do czołówki dołączają awokado, jaja z wolnego wybiegu oraz bagietka czosnkowa.

Królową wszystkich zestawień jest tradycyjna kajzerka, która najczęściej ląduje w koszyku użytkowników usługi Uber Eats x Carrefour od samego początku tej współpracy. Zakupy z dowozem pod drzwi zyskały popularność zwłaszcza w okresie pandemii Covid-19, jednak do dziś są obszarem rynku, który rozwija się w Polsce wyjątkowo dynamicznie.

Zdjęcia: mat. pras.

PS Król Tłustego Czwartku? Uber Eats rozgryzł tę zagadkę