Google Ads Safety Report 2024: Google podsumowuje swoje działania na rzecz bezpieczeństwa reklam

Google Ads Safety Report 2024: Google podsumowuje swoje działania na rzecz bezpieczeństwa reklam
Google opublikowało raport dotyczący bezpieczeństwa reklam w internecie. Wynika z niego m.in., że w 2024 roku firma zablokowała lub usunęła ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady ekosystemu reklamowego. 10,7 miliona spośród nich to reklamy polityczne.
O autorze
1 min czytania 2025-04-17

Ponadto w ciągu ostatnich 12 miesięcy zawieszono także ponad 39,2 miliona kont reklamodawców. Google Ads Safety Report to coroczna publikacji, która zbiera i porządkuje informacje na temat działań podejmowanych w celu ochrony użytkowników, wydawców i reklamodawców oraz przeciwdziałania nadużyciom w ekosystemie reklamowym.

Jak się okazuje, w 2024 roku specjaliście Google W 2024 roku Google zablokowali ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady, a także ograniczyli widoczność kolejnych 9,1 miliarda z nich. Jednocześnie zawieszonych zostało ponad 39,2 miliona kont reklamodawców, które nie spełniały obowiązujących wymagań. Co więcej, Google zablokował lub ograniczył wyświetlanie reklam na ponad 1,3 miliarda stron wydawców, a w przypadku ponad 220 tysięcy witryn wprowadzono egzekwowanie zasad na poziomie całej strony.

Tak szeroko zakrojone działania są efektem stałych udoskonaleń i aktualizacji wprowadzanych w zakresie zasad dotyczących reklam i wydawców. Jak czytamy w raporcie, w samym 2024 roku takich zmian wprowadzono ponad 30.

Duże modele językowe na pierwszym planie

W minionym roku eksperci z ramienia Google skupili się przede wszystkim na rozwoju dużych modeli językowych (LLM), wdrażając ponad 50 ulepszeń. Wszystkie one pozwoliły skuteczniej i precyzyjniej egzekwować zasady reklamowe w szerokiej skali. W ten sposób, dzięki AI, możliwe stało się jeszcze skuteczniejsze wykrywanie fałszywych i niezgodnych z zasadami reklam, ale również podejmowanie większej liczby proaktywnych działań, takich jak zawieszanie kont, których twórcy łamią ustalone przez Google zasady.

Ważnym aspektem pracy Google w 2024 roku, któremu poświęcono jeden z fragmentów Google Ads Safety Report 2024, jest ochrona integralności wyborów i użytkowników przed dezinformacją polityczną. Temat ten stał się szczególnie istotny w obliczu ubiegłorocznych wyborów i innych akcji politycznych podejmowanych przez przedstawicieli narodów całego świata. W efekcie w reklamach zaczęły pojawiać się oznaczenia „Opłacone przez”, a użytkownicy zyskali dostęp do publicznego raportu przejrzystości, który umożliwia sprawdzenie, kto finansuje daną kampanię.

Pełen Google Ads Safety Report 2024 przejrzysz poniżej lub przeczytasz >> TUTAJ.

Grafiki: Google Ads Safety Report 2024

PS #NMInsights Google: Reklamy cyfrowe w UE [RAPORT]