Pomysł twórców kampanii „A Table For Two” jest prosty i skuteczny: każda osoba, która przyjdzie na obiad w środę 4 czerwca z dziadkiem lub inną starszą osobą, zapłaci tylko za siebie – posiłek dla starszej osoby jest bezpłatny. Wszystko po to, aby zwiększyć w holenderskim społeczeństwie świadomość na temat rosnącej samotności wśród osób starszych.
Chodzi nie tylko o zapewnienie starszym ciepłego, pełnowartościowego posiłku, ale przede wszystkim o czas, który spędzą z wnukami lub innymi młodymi osobami. W ten sposób możliwa stanie się realna walka z plagą samotności, z którą od lat borykają się najstarsi mieszkańcy różnych zakątków świata.
Jak się okazuje, tylko w Holandii już 2,7 miliona osób starszych doświadcza samotności i izolacji – liczba ta stale rośnie. Jednak działania marki Oma’s Soep nie kończą się tylko na 4 czerwca. Połowa zysków z ich świeżych zup i posiłków jest przeznaczana na wspieranie działań łączących pokolenia. W ten sposób realizowane są m.in. cotygodniowe akcje gotowania, festiwalu Oma’s Soep i gale, które łączą dzieci, młodzież i seniorów.

Plakat kampanii „A Table For Two”
– Jesteśmy niesamowicie wdzięczni wszystkim uczestniczącym restauracjom. Otwierają swoje drzwi dla seniorów, co ma ogromny wpływ. Poprzez nasze cotygodniowe wizyty i zajęcia nie tylko dajemy seniorom coś, na co mogą czekać – wspieramy również ich zdrowie psychiczne i fizyczne. Co najważniejsze: przywracamy radość do ich życia. Wspólny posiłek, dobra rozmowa, prawdziwe połączenie. Te proste chwile mogą pomóc przełamać błędne koło samotności – tłumaczy Martijn Canters, założyciel Oma’s Soep.
Zdjęcia: LBB