#PolecajkiNM cz. 54: „Paradoks pamięci”, cyber-poradnik NASK, raport Gemius „Social media 2025”

#PolecajkiNM cz. 54: „Paradoks pamięci”, cyber-poradnik NASK, raport Gemius „Social media 2025”
W 54. odcinku cyklu #PolecajkiNM przeczytasz m.in. raport „Client-Agency AOR Relationship Tenure”, posłuchasz rozmowy z Pawłem Kuźmą o budowaniu przewagi w e-commerce i dowiesz się, czym jest Paradoks Pamięci.
O autorze
3 min czytania 2025-06-13

Wcześniejsze odsłony cyklu #PolecajkiNM znajdziesz >>TUTAJ.

#warte przeczytania

  • Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Między innymi na te pytania odpowiada raport Gemius „Social media 2025”. Szczegóły >> TUTAJ.

  • W raporcie „Client-Agency AOR Relationship Tenure” Association of National Advertisers i American Association of Advertising Agencies przeczytasz m.in. o tym, że koszt pojedynczego przetargu reklamowego dla klienta oszacowano na średnio 408 500 USD, a średnia długość relacji klient–agencja w USA ponad dwukrotnie wydłużyła się od 2016 roku. Sprawdź pozostałe wnioski płynące z publikacji i pobierz ją >> TUTAJ.

  • WPP Media opublikowało właśnie swoją doroczną prognozę globalnych przychodów z reklam na połowę roku w ramach serii raportów „This Year Next Year” (TYNY). Najnowszy raport wskazuje zarówno na odporność globalnego rynku reklamowego, jak i jego „rekalibrację” w obliczu niepewności gospodarczej i napięć geopolitycznych. Więcej informacji znajdziesz >> TUTAJ.

  • Przygotowany przez NASK poradnik „W sieci wyzwań. Sztuka wychowania w cyfrowym świecie” to publikacja w całości poświęcona sztuce wychowywania dzieci w cyfrowym świecie. Jak silnym bodźcem może być jeden unfollow? Czy brak zaproszenia do grupy na Facebooku mogą boleć równie mocno, jak obraźliwe lub szydercze komentarze? Jak pomóc naszym pociechom, które na co dzień narażone są na rozmaite formy przemocy m.in. w mediach społecznościowych i komunikatorach? Sprawdź!

#warte posłuchania

  • W podcaście „Warszawa Mówi” gościnią jest Magdalena Bigaj, a tematem rozmowy – bezpieczeństwo najmłodszych w sieci. Przekonaj się, czy portale społecznościowe to „tresura do dekoncentracji”? Co najchętniej oglądają dzieci w sieci? Jaki procent dzieci zaczyna dzień od komórki i co to ma wspólnego z wielbłądem? Czy dzieci odpalają TikToka nawet 20 razy dziennie? Podcast jest związany z akcją „Zostawisz swoje dziecko samo w obcym mieście? To nie zostawiaj go samego w internecie” realizowaną w ramach programu #warszawachroni.
  • Gościem podcastu „Kanał Strategiczny” jest Paweł Kuźma, menedżer i ekspert w świecie e-commerce i retail media, a tematem rozmowy: sposób na budowanie trwałych przewag w obszarze e-commerce. Sprawdź m.in. jak budować trwałą przewagę konkurencyjną w e-commerce, dlaczego retail media to dziś jedno z najbardziej skutecznych narzędzi komunikacji, oraz czym różni się sprzedaż telewizora od sprzedaży magnezu – i co to mówi o strategi.

  • Jak semiotyka wpływa na marki? Odpowiedzi na to pytanie wspólnie szukają Paulina Goch-Kenawy i Maciej Biedziński z Culture Tellers oraz prowadzący podcast „Mamy na to slajd”. Co markom daje semiotyka, czego nie dostarczą inne badania marketingowe? Posłuchaj i przekonaj się!

  • W podcaście „DIGITALKS” rozmowa skupia się wokół kolonizacji przez ekran, czyli tego, jak technologia przejęła naszą wolność. Gościnią odcinka jest Sylwia Czubkowska – dziennikarka technologiczna z wieloletnim doświadczeniem, współprowadząca podcast Techstorie i autorka dwóch książek.

#warte przetestowania

  • Zapoznaj się z publikacją Krzysztofa Jędrzejewskiego, AI R&D Directora w firmie Pearson, dotyczącą GenAI i poznaj tajniki m.in.: szybkiego startu z modelami LLM i text-to-image, komunikacji z modelami przez API, structured outputs, function calling i integracji narzędzi, oraz chain-of-thought. Wszystkie materiały wideo znajdziesz >> TUTAJ.

  • Creativy Benchmark to stworzony w Australii przez agencję Springboards zestaw narzędzi oparty na sztucznej inteligencji, który zaprojektowany specjalnie dla kreatywnej branży reklamowej. Rozwiązanie pomaga generować więcej ciekawych pomysłów, szybciej niż pozwalają na to tradycyjne metody. Z Creativy Benchmark korzysta już ponad 120 agencji. Sprawdź szczegóły >> TUTAJ.

#warte udziału

  • Zgłoś się do XIII edycji konkursu Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska awards. To wydarzenie, które nagradza najlepszych przedsięwzięcia w polskim handlu cyfrowym. Szczegóły przeczytasz >> TUTAJ.
  • Masz dość przepalania budżetów w Google i Meta? Wydajesz budżet na kampanie, ale brakuje ci elastyczności, danych i wpływu na wyniki? Masz dość ograniczeń wielkich platform reklamowych? 25 czerwca br. dołącz do bezpłatnego webinaru „Marketing partnerski w realnymi ROI. Zamień lajki na sprzedaż” i odkryj, jak to zmienić. Więcej informacji >> TUTAJ.

PS #PolecajkiNM cz. 53: raport IKEA „Życie w domu 2024”, Portraits od Google Lab, „Raport Strategiczny Internet 2024/2025”