Poznań stolicą magii, smoków i kosmicznych przygód, dzięki kampanii promującej Pyrkon

Poznań stolicą magii, smoków i kosmicznych przygód, dzięki kampanii promującej Pyrkon
Tegoroczna kampania promująca Pyrkon ma nie tylko informacyjny charakter, ale przenosi odbiorców w inny świat. Poznań zmienił się w miasto rodem z powieści fantasy, między innymi dzięki zmienionym nazwom przystanków.
O autorze
1 min czytania 2025-06-13

Raz do roku, w czerwcowy weekend, Poznań zamienia się w wyjątkowe miejsce spotkań fanów fantastyki z całej Polski (i nie tylko). Narnia, Hogwart, Śródziemie, galaktyki znane z „Gwiezdnych Wojen” – te wszystkie światy spotykają się w jednym czasie i miejscu. Pyrkon to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali fantastyki. Ale to coś więcej niż wydarzenie – to doświadczenie.

Kampania, która nie sprzedaje biletów, tylko emocje

Tegoroczna kampania Pyrkonu, przygotowana we współpracy z poznańską agencją AdFather, wykracza poza klasyczną promocję wydarzenia. Bazuje na silnym elemencie storytellingu i immersji. Nie chodzi tylko o zachęcenie do zakupu biletu – kampania ma wciągać odbiorców w świat fantastyki już na etapie kontaktu z komunikacją.

W ramach działań promocyjnych, część przystanków w Poznaniu zyskała tymczasowe, fantastyczne nazwy – takie jak „Szkoła Magii”, „Stumilowy Las” czy „Zamek Draculi”. To prosty, ale bardzo sugestywny zabieg, który pozwolił mieszkańcom i odwiedzającym miasto poczuć klimat wydarzenia, jeszcze zanim przekroczyli próg Międzynarodowych Targów Poznańskich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Miasto Poznań

Billboardy, które przenoszą do innego świata

Kolejnym elementem kampanii były billboardy rozsiane po mieście – inspirowane znanymi uniwersami literackimi, filmowymi i growymi. Dzięki połączeniu lokalnych punktów z nazwami znanymi z popkultury, kampania zyskała wymiar kontekstowy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. Piotr Krupa

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko