Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

#NMInsights: Jak polscy internauci korzystają z narzędzia ChatGPT [RAPORT]

#NMInsights: Jak polscy internauci korzystają z narzędzia ChatGPT [RAPORT]
Gemius i Mediapanel opublikowały raport, z którego wynika m.in., że ChatGPT jest szczególnie popularny wśród młodych internautów, kobiet i mieszkańców wsi, a jego zasięg sukcesywnie rośnie. Jak jeszcze polscy internauci korzystają z AI?
O autorze
1 min czytania 2025-08-08

>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.

Na potrzeby raportu analizie poddano brand ChatGPT (wersję WWW oraz aplikację mobilną). Jak się okazuje, tylko w czerwcu zanotował on 9,3 mln realnych użytkowników. Oznacza to, że korzysta dziś z niego niemal 1/3 wszystkich polskich internautów.

Co więcej, niemal 60% użytkowników rozwiązania ChatGPT stanowią internauci do 34. roku życia. Największy odsetek osób korzystających z narzędzia ChatGPT mieszka na wsi (39,6%), a 52,8% z nich stanowią kobiety. Jednocześnie najbardziej zaangażowane w przeglądane treści są dziś osoby w wieku od 25 do 34 lat.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Przeciętny użytkownik potrafi spędzić z ChatGPT nawet ponad 2 godziny miesięcznie (maj br.), z czego najwięcej czasu spędzają osoby w wieku 25-34 lata (w czerwcu średnio 2 godziny i 42 minuty). ChatGPT nie jest więc tylko domeną uczniów i studentów, ale przede wszystkim młodszej grupy osób aktywnych zawodowo – zauważa Marcin Niemczyk, doradca zarządu PBI.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W badaniu wzięto też pod uwagę wskaźnik dopasowania (Affinity index), który informuje o poziomie reprezentacji użytkowników AI. W przypadku brandu ChatGPT najwyższy wynik obserwujemy w grupie najmłodszych odbiorców (7-14 lat), przy czym jest on też tym niższy, im starsi są użytkownicy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Autorem opracowania jest Bartosz Wójcik, Insights & Marketing Expert w Gemius. Pełny raport dostępny jest >>TUTAJ.