>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.
Na potrzeby raportu analizie poddano brand ChatGPT (wersję WWW oraz aplikację mobilną). Jak się okazuje, tylko w czerwcu zanotował on 9,3 mln realnych użytkowników. Oznacza to, że korzysta dziś z niego niemal 1/3 wszystkich polskich internautów.
Zobacz również

Co więcej, niemal 60% użytkowników rozwiązania ChatGPT stanowią internauci do 34. roku życia. Największy odsetek osób korzystających z narzędzia ChatGPT mieszka na wsi (39,6%), a 52,8% z nich stanowią kobiety. Jednocześnie najbardziej zaangażowane w przeglądane treści są dziś osoby w wieku od 25 do 34 lat.
– Przeciętny użytkownik potrafi spędzić z ChatGPT nawet ponad 2 godziny miesięcznie (maj br.), z czego najwięcej czasu spędzają osoby w wieku 25-34 lata (w czerwcu średnio 2 godziny i 42 minuty). ChatGPT nie jest więc tylko domeną uczniów i studentów, ale przede wszystkim młodszej grupy osób aktywnych zawodowo – zauważa Marcin Niemczyk, doradca zarządu PBI.
Czy fundacja „Dzieci Są z Nami” oswaja sharenting? [OPINIE]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W badaniu wzięto też pod uwagę wskaźnik dopasowania (Affinity index), który informuje o poziomie reprezentacji użytkowników AI. W przypadku brandu ChatGPT najwyższy wynik obserwujemy w grupie najmłodszych odbiorców (7-14 lat), przy czym jest on też tym niższy, im starsi są użytkownicy.

Autorem opracowania jest Bartosz Wójcik, Insights & Marketing Expert w Gemius. Pełny raport dostępny jest >>TUTAJ.