Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

#NMInsights: „Uwaga Eco!”, czyli jakie emocje wzbudza w Polakach ekologia [RAPORT]

#NMInsights: „Uwaga Eco!”, czyli jakie emocje wzbudza w Polakach ekologia [RAPORT]
W jaki sposób sympatia do ekologii wpływa na codzienne wybory Polaków? Czy „eko” naprawdę sprzedaje, czy tylko dobrze brzmi? Czego użytkownicy oczekują od marek w zakresie działań ekologicznych? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w raporcie adQuery i IAB Polska „Uwaga Eco!”.
O autorze
1 min czytania 2025-09-10

Autorzy raportu będącego drugą częścią publikacji „Uwaga, klikam! – rzeczywisty wpływ reklamy online na decyzje użytkowników w Polsce” skupili się tym razem na aspektach związanych z ekologią w reklamie i tym, jak reklamy cyfrowe mogą wspierać oczekiwania z nią związane.

Respondentów zapytano m.in. o to, czy ich zdaniem ekologia jest dziś ważnym zagadnieniem. Jak się okazało, dla większości pytanych (67%) ochrona środowiska czy zmiany klimatyczne mają duże znaczenie. 22% kobiet i 17% mężczyzn uznało ekologię za bardzo ważną, a 51% kobiet i 43% mężczyzn – za raczej ważną.

Polacy wydają się aktywnie śledzić informacje i doniesienia medialne na temat kryzysu klimatycznego. 38% respondentów przyznało, że „raczej to robi”, a wśród tej grupy najwięcej jest osób powyżej 50. roku życia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ekologiczne wybory

Ekologia ma też istotny wpływ na polityczne wybory Polaków. Raport „Uwaga Eco!” udowadnia, że wielu z nas chętniej głosuje w wyborach na tych kandydatów, którzy w planach wyborczych zamieszczają kwestie ekologiczne. Poza tym, po raz kolejny, podobnie, jak w przypadku pytania o znaczenie ekologii, ekologia ma przy tym większe znaczenie dla kobiet (49% z nich odpowiedziało na powyższe pytanie twierdząco) niż mężczyzn (40%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jeśli mamy ku temu okazję, ekologicznych wyborów dokonujemy także wśród sklepowych półek. 45% kobiet i 42% mężczyzn przyznaje, że jeśli może, raczej wybiera produkty eko. Kolejne 16% uczestników badania twierdzi, że zdecydowanie to robi.

– Wnioski z raportu są jasne: autentyczność, odpowiedzialność i „green by design” w planowaniu mediów, staną się nowym standardem digital marketingu. Marki, które połączą storytelling z dowodami – redukcją śladu węglowego, inwestycją w zrównoważone formaty i odpowiedzialne media – zyskają przewagę konkurencyjną oraz długofalową lojalność konsumentów – komentuje Anita Gruszka, Chief Growth Officer adQuery.

Badanie zostało przeprowadzone we współpracy z agencją badawczą SW Research. Pełen raport „Uwaga Eco!” przeczytasz i pobierzesz >> TUTAJ.

PS Hollywood spotyka ekologię: Samuel L. Jackson w kampanii Vattenfall promuje farmy wiatrowe