Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

#NMInsights „Advertising in 2030”: jak może wyglądać przyszłość mediów, technologii i handlu [RAPORT]

raport advertising in 2030 wpp media
WPP Media opublikowała raport prognostyczny „Advertising in 2030”, który przedstawia perspektywę na to, jak eksperci branżowi widzą kształtowanie się przyszłości mediów, technologii i handlu w połowie obecnej dekady.
O autorze
2 min czytania 2025-09-10

WPP Media w raporcie przedstawia możliwą perspektywę dla przyszłości mediów, technologii i handlu w połowie obecnej dekady.

Sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje produkcję kreatywną do końca dekady, ale adaptacja sprzętu i masowe zmiany w zachowaniach konsumentów zajmą więcej czasu. Równolegle ewoluować będzie struktura zatrudnienia w reklamie. AI przekształci role zawodowe i wymusi rozwój nowych umiejętności. Jeśli chodzi o priorytety konsumentów to tu ponownie na znaczeniu zyskuje cena kosztem kwestii środowiskowych, co stanowi wyraźne odwrócenie wcześniejszego trendu. To jedynie kilka kluczowych wniosków z raportu WPP Media „Advertising in 2030”.

Raport opiera się na doświadczeniach wcześniejszych badań, dotyczących przewidywań na temat reklamy w 2030 roku, prowadzonych na początku dekady. Podobnie jak w poprzednich edycjach, badanie bazuje na wywiadach z ponad 60 ekspertami branżowymi, dobranymi tak, aby odzwierciedlać różnorodne perspektywy z całego świata – z obszarów mediów, marketingu i technologii. Panelistów poproszono o ocenę prawdopodobieństwa realizacji 20 różnych scenariuszy do roku 2030, obejmujących prognozy dotyczące szerokiego spektrum zagadnień.

Pełny raport WPP Media „Advertising in 2030”:

Najważniejsze wnioski

Wnioski z raportu „Advertising 2030” pokazują, jak zmieniły się postawy ekspertów w ciągu ostatnich 4-5 lat w odpowiedzi na rozwój technologii i zmianę zachowań konsumentów. Widać m.in. akceptację szybkiego postępu w dziedzinie AI, połączoną z ostrożniejszym spojrzeniem na szerszą transformację branży.

  • Eksperci są już zgodni, że sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje produkcję kreatywną do końca dekady, ale przewidują, że adaptacja sprzętu i masowe zmiany w zachowaniach konsumentów zajmą więcej czasu.
  • Oczekuje się, że AI zostanie głęboko zintegrowana z procesami twórczymi, przejmując rutynowe zadania i wspierając ludzkie możliwości. To będzie wymagało znaczącej ewolucji w strukturze zatrudnienia w reklamie – AI przekształci role zawodowe, wymusi rozwój nowych umiejętności i większy nacisk na współpracę człowieka z AI.
  • Odpowiedzi ekspertów pokazują gwałtowną zmianę w postrzeganiu priorytetów konsumentów – cena ponownie zyskała na znaczeniu kosztem kwestii środowiskowych, co stanowi wyraźne odwrócenie trendu z 2020 roku.
  • Choć eksperci przewidują dalszy rozwój AI w takich obszarach jak np. obsługa klienta „bot-to-bot”, to są bardziej sceptyczni np. wobec pojawienia się humanoidalnych robotów w domach. Równie mało prawdopodobne do końca dekady wydają się takie rozwiązania jak uniwersalne mikropłatności czy jednolite globalne prawo dotyczące prywatności.

– Fundament w postaci wcześniejszych edycji badania z lat 2020 i 2021, pozwala nam śledzić zmieniające się perspektywy. WPP Media przeprowadziła ankietę wśród ponad 60 ekspertów branżowych, przyglądając się tematom tak różnym jak sztuczna inteligencja czy VR i robotyka, poprzez zmiany regulacyjne, aż po modyfikacje zachowań zakupowych konsumentów. Naszym założeniem jest by raport „Advertising in 2030” oddzielał fakty od „szumu”, pokazując, w jakim kierunku naprawdę zmierzają zmiany na rynku, napędzane zmianami technologicznymi – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO WPP Media CEE.

źródło: mat. prasowe

PS WPP Media „This Year Next Year. 2025 Global Midyear Forecast”: globalne przychody z reklam w 2025 roku wyniosą 1,08 biliona dolarów [RAPORT]