>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- O szczegółach kampanii „Nie studiuję dla dyplomu” Uniwersytetu SWPS w cyklu #OdKulis opowiada Łukasz Skorupski, Dyrektor Kreatywny uczelni. >>> Czytaj więcej.
- O wykorzystaniu sztucznej inteligencji w kreacjach OOH, znaczeniu badań eye-trackingowych, roli kodów QR i sposobach na łączenie outdooru z digitalem w kampaniach opowiada Zuzanna Wiśniewska, Campaign & Performance Manager w Twisto. >>> Czytaj więcej. >>> Ten artykuł ukazał się w Playbooku #3 o DOOH i OOH.
- Digital signage w modelu abonamentu? Świetlik TV zapewnia ekrany, zarządzanie treściami i pełną obsługę w ramach usługi, zmieniając każdą przestrzeń w skuteczne narzędzie marketingu. O działalności firmy opowiadają Daria Pakulska i Jacek Lackowski z TBM Telekom | Świetlik TV. >>> Czytaj więcej. >>> Ten artykuł ukazał się w Playbooku #3 o DOOH i OOH.
- Krzyżówki przeżywają swój wielki comeback – tym razem w wersji dopasowanej do młodego pokolenia. TikToker Michał Kozłowski (@mlodytrggrd) stworzył łamigłówki skierowane do Gen Z. Sytuację komentuje Krzysztof Bartnik, prezes Imker. >>> Czytaj więcej.

- Joanna Roszkowska o tym, czy wystarczy zmienić logo, by zdobyć uwagę milionów? Case study Fanty pokazuje, że tak, jeśli za tą zmianą stoją reguły neurodesignu. >>> Czytaj więcej.
- Marta Zgutka pisze o tym, dlaczego kluczowe pytanie na 2025 rok brzmi: czy Twoja firma ma przemyślaną strategię digital marketingu, czy dryfuje bez kierunku, narażając się na straty i utratę pozycji rynkowej? >>> Czytaj więcej.
- Maciej Pichlak z case study Coca-Cola Life. >>> Zobacz.
- Wręczono nagrody w Konkursie KTR 2025. >>> Czytaj więcej.
- Prezes UOKiK stawia zarzuty Jeronimo Martins Polska za niejasno komunikowane ceny. Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu. Zarzuty usłyszały również trzy osoby zarządzające, którym grozi kara do 2 mln zł. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- W outdoorowej kampanii Bracia Sadownicy przekonują, że znają się na jabłkach jak nikt inny. Proste slogany i przyciągające wzrok billboardy to klucz do zwrócenia uwagi konsumentów. >>> Zobacz.
- Milka ruszyła z kampanią pod hasłem: „Zasąsiadujmy się na dzień dobry”. Marka przygotowała specjalne paczki ze słodyczami i zawieszkami, na których można zostawić wiadomość w celu nawiązania relacji. >>> Zobacz.
- Grupa Arche uruchamia program, który ma na celu przeciwdziałać niekorzystnej zmianie demograficznej w kraju, jakim jest ujemny przyrost naturalny. Inicjatywa jest skierowania do pracowników, nabywców mieszkań oraz gości hoteli sieci i obejmuje m.in. bezpłatne uroczystości związane z narodzinami dziecka oraz nagrody finansowe w wysokości 10 tys. zł. >>> Czytaj więcej.
- Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „Uwaga: wrażliwe!” zainicjowana przez Fundację Słonie na Balkonie. Kampania alarmuje o kryzysie psychicznym dzieci w Polsce. Aby w metaforyczny sposób pokazać, że życie dziecka pozostawionego w samotnym zmaganiu się z kryzysem staje się kruche, symbolem akcji stało się 265 ceramicznych figurek. Wysłano je do osób wpływu: influencerów i influencerek, celebrytów i celebrytek, aktorów, aktorek, polityków i polityczek – bez zabezpieczenia, aby oddać stan psychiczny dziecka pozostawionego bez wsparcia. >>> Czytaj więcej.
- Iga Świątek uruchamia fundację i program stypendialny dla młodych sportowców. >>> Czytaj więcej.
- Ruszyła rekrutacja do projektu Dove i Rossmann: „Piękna Generacja”. To kontynuacja „Albumu Piękna”, w którym marki zachęcały kobiety w Polsce do podzielenia się swoimi historiami o drodze do pokochania siebie. Teraz głos oddano pokoleniu Z. >>> Czytaj więcej.
- W Warszawie wystartowała Metroteka, czyli pierwsza w Polsce biblioteka na stacji metra. >>> Zobacz.
- Kuchnia Vikinga dołączyła do aplikacji Too Good To Go. Oferuje Paczki Niespodzianki, czyli pełnowartościowe posiłki w niższych cenach. >>> Czytaj więcej.
- Mammut wystartował z kampanią „Mountainwear Rescue”, by przypomnieć, że techniczna odzież ma swoje prawdziwe miejsce – w górach. >>> Zobacz.
- Nike odświeża swoje kultowe hasło „Just Do It” i stawia inne pytanie: „Why Do It?”. To inspiracja dla pokolenia Z, by nie poddawało się w trudnych chwilach, nawet mimo porażek. >>> Zobacz.
- Sydney Sweeney nie zwalnia tempa – po kontrowersyjnej kampanii American Eagle wróciła w spocie Jimmy Choo. >>> Zobacz.
- Drużyna Juventus FC zaprezentowała nowy komplet oficjalnych strojów piłkarskich na sezon 2025/26. Klip promocyjny utrzymany jest w klimacie włoskiego południa i hasła „Harvested, aged, revealed”. >>> Zobacz.
- Facebook podejmuje próbę przywrócenia popularnych „zaczepek”. >>> Czytaj więcej.
Raporty, badania, analizy
- Przeczytaj o najciekawszych treściach użytkowników TikToka w sierpniu 2025 roku według raportu TikTok Trends Sotrender. >>> Zobacz więcej.
Wydarzenia
- Internet ewoluuje – wyszukiwanie staje się rozmową, a Google, ChatGPT, Copilot i Perplexity podają gotowe odpowiedzi. To redefiniuje ścieżkę klienta i decyduje, które marki przyciągają uwagę. Odkryj, jak tworzyć treści i reklamy w erze AI podczas bezpłatnego webinaru z ekspertami Sales&More, który odbędzie się już 25 września br. o godz. 11. >>> Zapisz się już dziś!
#PolecajkiNM
Zobacz 65. odcinek cyklu #PolecajkiNM.
A w nich raporty:
- WPP Media „Advertising in 2030”,
- adQuery i IAB Polska „Uwaga Eco!”,
- Altavia Kamikaze + K2 i Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie „State of MarTech Poland H1 2025”.
Posłuchaj również podcastów:
- Artura Jabłońskiego „Konkretnie o marketingu i sprzedaży” z Gregiem Albrechtem. Rozmowa dotyczy tego, czy praca z mentorem i coachem jest faktycznie potrzebna przedsiębiorstwom.
- Szymona Negacza „Nowoczesna sprzedaż i marketing”. Tematem jest proces zakupu w B2B i to, jak sztuczna inteligencja całkowicie zmienia zachowania klientów.
- Oskara Lipińskiego „Z buta w marketing”, w którym rozmawia z Izabelą Lewandowską o tym, jak sprzedawać w e-commerce bez reklam.
- Piotra Szyszki i Michała Brosia w „E-commerce oczami praktyków”, którzy rozmawiają z Magdaleną Rękas i Maciejem Okrajkiem o tym, jak przygotować się do Black Friday.
Playbook #4: marketing sportowy
Już pod koniec września premiera kolejnego Playbooka. Tym razem skupimy się na tym, jak marki budują swoje zaangażowanie w świecie sportu i fitnessu: od sponsoringu zawodników i wielkich wydarzeń, przez współprace z influencerami, aż po wspieranie kobiecego sportu, mikrowspólnot czy inicjatyw z zakresu ESG.
Adam Małysz, Iga Świątek, Robert Kubica czy Robert Lewandowski? Kto w ciągu ostatnich 25 lat najlepiej przełożył swoje sukcesy sportowe na sukces marketingowy? >>> Weź udział w naszej ankiecie i wybierz największy sportowy sukces marketingowy 25-lecia. Wyniki ankiety będą częścią Playbooka #4.