Decathlon uruchomił projekt pilotażowy „Interview Marathon”, w którym menedżer sklepu prowadzi wywiady rekrutacyjne, biegając obok kandydatów podczas wyścigów organizowanych w Quebecu. Ta aktywna forma rekrutacji ma pobudzać autentyczne spotkania z osobami żywo związanymi ze sportem.
Zobacz również
Wyjść poza standard, przegonić konkurencję
Decathlon, aktywnie rozwijający działalność w kanadyjskiej prowincji Quebec, postanowił wyjść poza standardowe sposoby naboru pracowników i spotkać kandydatów tam, gdzie pielęgnują swoją pasję.
– Miłość do sportu pokazuje się na boisku, a nie tylko w CV. Ta inicjatywa to nasz sposób na poznanie ludzi, którzy naprawdę mają sportowe hobby: są w samym środku akcji. Szukamy członków drużyny, którzy podzielają naszą pasję i chcą razem z nami zmieniać świat – tłumaczy Maxime Migeon, manager sklepu w Marché Central.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
Dodatkowo Jonathan Lavoie, dyrektor kreatywny agencji Rethink, zauważa, że projekt ma sprostać podwójnemu wyzwaniu:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- zrekrutowanie prawdziwych entuzjastów sportu
- i jednoczesne wzmocnienie marki Decathlon w regionie, gdzie obecność brandu dopiero się rozwija.

Rekrutacja nie dla wszystkich?
Innowacyjny pomysł Decathlonu w Kanadzie bez dwóch zdań stawia na autentyczność przekazu i próbę bezpośredniego dotarcia do potencjalnie najlepszych kandydatów na pracowników sklepu sportowego. Z drugiej jednak strony, „Interview Marathon” może wykluczać z procesu rekrutacji kandydatów o ograniczonej kondycji fizycznej lub z niepełnosprawnościami, co może prowadzić do dyskryminacji.
Ponadto pojawił się głosy, według których „biegowy charakter” procesu rekrutacyjnego może w negatywny sposób wpływać na prezentację kandydatów. Zmęczenie potęguje stres związany z rozmową o pracę, a koncentracja na biegu może się okazać dla wielu z nich niemożliwa do połączenia z udziałem w rekrutacji.
Pole do zastanowienia
W swojej akcji „Interview Marathon” Decathlon pokazuje, że rekrutacja może być elementem storytellingu marki — sposobem, by przenieść employer branding z teorii do doświadczeń realnych. Marketerzy powinni więc wnikliwie obserwować, w jaki sposób takie działania mogą zamieniać kampanie rekrutacyjne w eventy, a nie tylko dobrze znane ogłoszenia. Kanadyjska kampania sklepów Decathlon zmusza też do zastanowienia się nad tym, gdzie leży granica między kreatywnością a barierą dostępu i jak zapewnić inkluzywność w niestandardowych procesach EB.