Employer branding w biegu: Decathlon prowadzi rozmowy rekrutacyjne na trasach wyścigów

Employer branding w biegu: Decathlon prowadzi rozmowy rekrutacyjne na trasach wyścigów
Decathlon stworzył w Kanadzie innowacyjny pilotaż rekrutacyjny, w którym menedżerowie prowadzą rozmowy rekrutacyjne, biegnąc wraz z kandydatami. To tzw. Interview Marathon. Cel: znaleźć prawdziwych sportowców-pracowników i wzmocnić employer branding, spotykając pasjonatów sportu w ich naturalnym środowisku.
O autorze
1 min czytania 2025-10-01

Decathlon uruchomił projekt pilotażowy „Interview Marathon”, w którym menedżer sklepu prowadzi wywiady rekrutacyjne, biegając obok kandydatów podczas wyścigów organizowanych w Quebecu. Ta aktywna forma rekrutacji ma pobudzać autentyczne spotkania z osobami żywo związanymi ze sportem.

Wyjść poza standard, przegonić konkurencję

Decathlon, aktywnie rozwijający działalność w kanadyjskiej prowincji Quebec, postanowił wyjść poza standardowe sposoby naboru pracowników i spotkać kandydatów tam, gdzie pielęgnują swoją pasję.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Miłość do sportu pokazuje się na boisku, a nie tylko w CV. Ta inicjatywa to nasz sposób na poznanie ludzi, którzy naprawdę mają sportowe hobby: są w samym środku akcji. Szukamy członków drużyny, którzy podzielają naszą pasję i chcą razem z nami zmieniać świat – tłumaczy Maxime Migeon, manager sklepu w Marché Central.

Dodatkowo Jonathan Lavoie, dyrektor kreatywny agencji Rethink, zauważa, że projekt ma sprostać podwójnemu wyzwaniu:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • zrekrutowanie prawdziwych entuzjastów sportu
  • i jednoczesne wzmocnienie marki Decathlon w regionie, gdzie obecność brandu dopiero się rozwija.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rekrutacja nie dla wszystkich?

Innowacyjny pomysł Decathlonu w Kanadzie bez dwóch zdań stawia na autentyczność przekazu i próbę bezpośredniego dotarcia do potencjalnie najlepszych kandydatów na pracowników sklepu sportowego. Z drugiej jednak strony, „Interview Marathon” może wykluczać z procesu rekrutacji kandydatów o ograniczonej kondycji fizycznej lub z niepełnosprawnościami, co może prowadzić do dyskryminacji.

Ponadto pojawił się głosy, według których „biegowy charakter” procesu rekrutacyjnego może w negatywny sposób wpływać na prezentację kandydatów. Zmęczenie potęguje stres związany z rozmową o pracę, a koncentracja na biegu może się okazać dla wielu z nich niemożliwa do połączenia z udziałem w rekrutacji.

Pole do zastanowienia

W swojej akcji „Interview Marathon” Decathlon pokazuje, że rekrutacja może być elementem storytellingu marki — sposobem, by przenieść employer branding z teorii do doświadczeń realnych. Marketerzy powinni więc wnikliwie obserwować, w jaki sposób takie działania mogą zamieniać kampanie rekrutacyjne w eventy, a nie tylko dobrze znane ogłoszenia. Kanadyjska kampania sklepów Decathlon zmusza też do zastanowienia się nad tym, gdzie leży granica między kreatywnością a barierą dostępu i jak zapewnić inkluzywność w niestandardowych procesach EB.

PS Work-Sport Balance: Decathlon proponuje swoim pracownikom czas na sport w godzinach pracy