#HejtOutLoveIn: T-Mobile, Podsiadło i SEXEDPL przeciw hejtowi i barierze obojętności

#HejtOutLoveIn: T-Mobile, Podsiadło i SEXEDPL przeciw hejtowi i barierze obojętności
Hejt rani, ale obojętność pozwala mu rosnąć. W nowej odsłonie kampanii #HejtOutLoveIn, T-Mobile we współpracy z Dawidem Podsiadło i Fundacją SEXEDPL stawiają na reagowanie – każdy może podpisać Deklarację Niezgody na Hejt i pokazać, że głos szacunku może zagłuszyć nienawiść.
O autorze
1 min czytania 2025-10-14

Badania T-Mobile pokazują, że ponad 80% Polaków uważa hejt online za jedno z najpoważniejszych wyzwań społecznych. Wśród młodszych – pokolenia Z – 63% osób deklaruje, że doświadczyło hejtu lub było świadkiem hejtu w swoim otoczeniu.

Alarmujące są również dane dotyczące mechanizmu odwetu: osoby, które były adresatami nienawiści, aż pięć razy częściej stają się sprawcami hejtu.

#HejtOutLoveIn – solidarni przeciwko hejtowi

Akcja #HejtOutLoveIn to nie tylko kampania wizerunkowa, ale konkretne działania, które obejmują m.in. spot społeczny z udziałem Dawida Podsiadło, motywujący do reakcji na hejt i solidarności przeciw niemu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto partnerstwo technologiczne T-Mobile umożliwia realne wsparcie dla Antyprzemocowej Linii Pomocy prowadzanej przez Fundację SEXEDPL. Cała kampania wpisuje się w akcję „Burzymy Bariery”, bowiem właśnie hejt traktowany jest jako jedna z barier utrudniających cywilizowany dialog i relacje online. Analitycy pracujący przy kampanii podkreślają, jak dużą rolę pełni w tym przypadku edukacja i współpraca różnych sektorów: technologii, edukacji i organizacji społecznych.

– Hejt to przemoc – i jak każda przemoc zostawia trwały ślad. Dlatego tak ważne są edukacja i wsparcie, które dają siłę, by nie pozostawać obojętnym – tłumaczy Martyna Wyrzykowska, Dyrektorka Zarządzająca Fundacji SEXEDPL.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Temat hejtu w sieci podejmujemy od dawna – to kolejna odsłona kampanii #HejtOutLoveIn, w której nie tylko mówimy o problemie, ale dajemy też konkretne narzędzia wsparcia. W tym roku działania wpisujemy w naszą szerszą platformę „Burzymy Bariery” […] Razem z Fundacją SEXEDPL … chcemy przełamać obojętność i pokazać, że reagowanie na hejt jest naszą wspólną odpowiedzialnością – dodaje Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dołącz i powiedz STOP hejtowi

Do inicjatywy #HejtOutLoveIn dołączyć może każdy. Wystarczy podpisać Deklarację Niezgody na Hejt na stronie hejtoutlovein.pl, a można to zrobić zarówno jako osoba indywidualna, jak i instytucja. Deklarację podpisali już m.in. Dawid Podsiadło, Anja Rubik i Helena Englert.

Organizatorzy akcji zwracają uwagę, że reakcja na hejt – nawet symboliczna – może zmieniać kulturę online. Uważność, solidarność i przeciwdziałanie milczeniu to działania, które marka komunikując coś społecznie znaczącego, może wzmocnić wiarygodność i wizerunek zaangażowanego podmiotu.

Więcej na temat kampanii „Burzymy Bariery” przeczytasz >> TUTAJ.

PS Zastąpmy niedopowiedzenia szczerą rozmową: Dawid Podsiadło w kolejnym spocie kampanii T-mobile #BurzymyBariery