Badania T-Mobile pokazują, że ponad 80% Polaków uważa hejt online za jedno z najpoważniejszych wyzwań społecznych. Wśród młodszych – pokolenia Z – 63% osób deklaruje, że doświadczyło hejtu lub było świadkiem hejtu w swoim otoczeniu.
Alarmujące są również dane dotyczące mechanizmu odwetu: osoby, które były adresatami nienawiści, aż pięć razy częściej stają się sprawcami hejtu.
Zobacz również

#HejtOutLoveIn – solidarni przeciwko hejtowi
Akcja #HejtOutLoveIn to nie tylko kampania wizerunkowa, ale konkretne działania, które obejmują m.in. spot społeczny z udziałem Dawida Podsiadło, motywujący do reakcji na hejt i solidarności przeciw niemu.
Ponadto partnerstwo technologiczne T-Mobile umożliwia realne wsparcie dla Antyprzemocowej Linii Pomocy prowadzanej przez Fundację SEXEDPL. Cała kampania wpisuje się w akcję „Burzymy Bariery”, bowiem właśnie hejt traktowany jest jako jedna z barier utrudniających cywilizowany dialog i relacje online. Analitycy pracujący przy kampanii podkreślają, jak dużą rolę pełni w tym przypadku edukacja i współpraca różnych sektorów: technologii, edukacji i organizacji społecznych.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
– Hejt to przemoc – i jak każda przemoc zostawia trwały ślad. Dlatego tak ważne są edukacja i wsparcie, które dają siłę, by nie pozostawać obojętnym – tłumaczy Martyna Wyrzykowska, Dyrektorka Zarządzająca Fundacji SEXEDPL.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Temat hejtu w sieci podejmujemy od dawna – to kolejna odsłona kampanii #HejtOutLoveIn, w której nie tylko mówimy o problemie, ale dajemy też konkretne narzędzia wsparcia. W tym roku działania wpisujemy w naszą szerszą platformę „Burzymy Bariery” […] Razem z Fundacją SEXEDPL … chcemy przełamać obojętność i pokazać, że reagowanie na hejt jest naszą wspólną odpowiedzialnością – dodaje Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska.
Dołącz i powiedz STOP hejtowi
Do inicjatywy #HejtOutLoveIn dołączyć może każdy. Wystarczy podpisać Deklarację Niezgody na Hejt na stronie hejtoutlovein.pl, a można to zrobić zarówno jako osoba indywidualna, jak i instytucja. Deklarację podpisali już m.in. Dawid Podsiadło, Anja Rubik i Helena Englert.
Organizatorzy akcji zwracają uwagę, że reakcja na hejt – nawet symboliczna – może zmieniać kulturę online. Uważność, solidarność i przeciwdziałanie milczeniu to działania, które marka komunikując coś społecznie znaczącego, może wzmocnić wiarygodność i wizerunek zaangażowanego podmiotu.
Więcej na temat kampanii „Burzymy Bariery” przeczytasz >> TUTAJ.