„Zwrotomocni”: gwiazdy opowiadają o zasadach systemu kaucyjnego

„Zwrotomocni”: gwiazdy opowiadają o zasadach systemu kaucyjnego
Ministerstwo Klimatu i Środowiska wystartowało z kampanią „Zwrotomocni”. Aktorzy: Olga Bołądź, Piotr Polak i Sebastian Stankiewicz w przystępny sposób opowiadają w niej o zasadach działania systemu kaucyjnego.
O autorze
1 min czytania 2025-10-23

Od 1 października 2025 roku obowiązuje w Polsce system kaucyjny. Oznacza to, że za zwrot puszek i butelek z oznaczeniem „Kaucja” w specjalnych automatach lub punktach otrzymamy odpowiednio 50 gr (butelka plastikowa), 1 zł (butelka szklana) i 50 gr (puszka). Cel jest prosty: zachęcić do prostych kroków, które mają realny wpływ na kondycję naszej planety.

– System kaucyjny to konkretne narzędzie, które pozwoli każdemu z nas realnie przyczynić się do ochrony środowiska. W kampanii „ZWROTOMOCNI” pokazujemy, że edukacja o ekologii nie musi być poważna ani nudna. Aktorzy kojarzeni z komediową konwencją zapraszają odbiorców do świata, który budzi pozytywne skojarzenia. Z kampanii płynie prosty przekaz: dzięki systemowi kaucyjnemu każdy z nas ma moc wprowadzania dobrej zmiany dla środowiska – mówi Paweł Prochenko, partner w Fabryce Komunikacji Społecznej, odpowiedzialnej za koncepcję kreatywną i realizację kampanii.

Bohaterami kampanii są butelki (szklana i plastikowa) oraz puszka, a w zasadzie przebrani za nie aktorzy: Olga Bołądź („Skrzydlate świnie”), Piotr Polak („The Office PL”) i Sebastian Stankiewicz („Akademia Pana Kleksa”). Całość ma lekki, humorystyczny wymiar, jest kolorowa i bez trudu przyciąga wzrok.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania „Zwrotomocni” ma zasięg ogólnopolski i obejmuje działania w internecie – m.in. w mediach społecznościowych, na platformach VOD i w serwisach wideo. 27 października spoty trafią także do telewizji, a w grudniu br. – do kin. Co ważne, część kampanii stanowią również działania edukacyjne skierowane do lokalnych społeczności oraz uczniów i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Polacy potrzebują eko-edukacji

Z szóstej edycji badania EKOBAROMETR wynika, że aż 63% badanych potrzebuje edukacji i prostych oraz zrozumiałych instrukcji jak segregować odpady. Co więcej, konsumentom brakuje też zrozumienia całego procesu segregacji. Efekt? 35% pytanych przyznało, że nie wie, które odpady można segregować, a 32% nie widzi w tym sensu ze względu na możliwość ponownego ich zmieszania na dalszych etapach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Biegacze wyprzedzają resztę – testują system kaucyjny

Biegacze wyprzedzają resztę – testują system kaucyjny
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się