T-Mobile: Rozmowy telefoniczne, wiadomości, memy czy emotikony stają się współczesnym językiem bliskości [RAPORT]

raport T-Mobile Nie tylko dobre rady
Jak wynika z najnowszego raportu T-Mobile „Nie tylko dobre rady. O sile słów i bliskości w rodzinie”, aż 59% Polek i Polaków chciałoby podczas rodzinnej rozmowy po prostu zostać wysłuchanym – bez oceniania czy przerywania.
O autorze
2 min czytania 2025-10-28

Badanie T-Mobile „Nie tylko dobre rady. O sile słów i bliskości w rodzinie” pokazuje, że większość z nas docenia rolę komunikacji z najbliższymi – aż 2/3 respondentów dostrzegło, jak znacząco wpływa ona na budowanie bliskości. Wciąż jednak zbyt często nie dajemy sobie szansy na prawdziwe porozumienie i unikamy tematów, które wydają się zbyt trudne.

Zobacz pełny raport:

Najważniejsze wnioski

Codzienne rozmowy to fundamentalna nić łącząca pokolenia i wzmacniająca relacje rodzinne. Polki i Polacy zdają się to dostrzegać:

  • 2/3 badanych przyznaje, że komunikacja stanowi ważny element budowania więzi w ich rodzinie (co ważne, niekoniecznie chodzi przy tym wyłącznie o pogłębione dyskusje).
  • Pozornie błahe rozmowy – o obiedzie, pogodzie czy tym, jak minął dzień – dla 71% Polaków tworzą prawdziwy fundament bliskości, co nie znaczy, że należy unikać trudniejszych tematów.
  • Rozmowy o emocjach i uczuciach są z kolei ważne dla 68% badanych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Dla ponad trzech czwartych osób główną okazją do porozmawiania z bliskimi są wspólne posiłki, choć dużą rolę w podtrzymywaniu kontaktów odgrywają także połączenia telefoniczne – 46% Polaków regularnie korzysta z tej możliwości.
  • Co ciekawe, im jesteśmy starsi, tym częściej korzystamy właśnie z tej metody dbania o relacje na odległość – w pokoleniu Baby Boomers (osoby urodzone w latach 1946–1964), odsetek osób dzwoniących do rodziny czy przyjaciół wzrasta do 57%. 
  • 58% z nas postrzega technologię jako most łączący pokolenia, a nie barierę.
  • Jednocześnie 30% badanych przyznaje, że w ich rodzinach zdarzają się konflikty o czas spędzany z telefonem. Od prawdziwych rozmów odciągają przede wszystkim social media (34%), komunikatory (23%), filmy i seriale (20%). 

Badania inspiracją do kampanii

Badania były inspiracją do stworzenia dwóch spotów telewizyjnych, w których rodzina bierze udział w teleturnieju i odpowiada na pytania dotyczące komunikacji w rodzinie. W jednym ze spotów wystąpił ambasador T-Mobile Polska Dawid Podsiadło. 

Spot emitowany jest w telewizji i radiu od pierwszego października. Kampanii towarzyszą też hasła na billboardach, które pojawią się w całej Polsce, kampania w kanałach digitalowych i mediach społecznościowych oraz specjalny odcinek podcastu Dobra Rozmowa. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania T-Mobile #BurzymyBariery

W ramach kampanii #BurzymyBariery T-Mobile chce przypominać o tym, że technologia działa najlepiej wtedy, gdy służy człowiekowi – pomaga przełamywać milczenie i budować relacje. I że najlepszym rozwiązaniem jest skupienie się nie na świecie cyfrowym, ale osobach, które są tuż obok nas. Dlatego marka postanowiła przyjrzeć się temu, jak naprawdę rozmawia się w polskich rodzinach i co sprawia, że czasem – mimo dobrych intencji – nie potrafimy się usłyszeć. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– W T-Mobile od lat pomagamy ludziom być bliżej – dzięki technologii, ale też poprzez zrozumienie tego, co naprawdę łączy. Nasz raport pokazuje, że choć dzięki innowacjom cały świat wydaje się być na wyciągnięcie ręki, wciąż najważniejsze połączenie to to z drugim, bliskim człowiekiem. Dlatego w ramach naszej kampanii #BurzymyBariery, ale i codziennej pracy, będziemy stale przypominać, że rozmowa to najprostszy oraz najlepszy sposób budowania więzi i że zawsze warto znaleźć na nią czas – mówi Maximiliano Bellassai, członek zarządu, dyrektor ds. B2C w T-Mobile.

Metodologia

Raport „Nie tylko dobre rady. O sile słów i bliskości w rodzinie” T-Mobile Polska został zrealizowany w oparciu o badanie jakościowe oraz badanie ilościowe przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1005 dorosłych Polaków. Publikacja jest częścią kampanii #BurzymyBariery, której celem jest niwelowanie barier komunikacyjnych oraz przypominanie o sile dialogu, bliskości i porozumienia w codziennym życiu.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS T-Mobile „Trening Pierwszego Kontaktu”: Dawid Podsiadło w roli trenera dobrych manier, uczy innych życzliwości

PS2 T-Mobile Polska i Dawid Podsiadło pytają: „Czy to koniec Polish Smile?”