#PrzeglądTygodnia [18-24.11.2025]: e-papierosy „są do dupy”, patoinfluencer wykorzystał wizerunek Lewandowskiego, szalik od Ricoli

przegląd tygodnia
Poznaj zbiór 10 najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 18 a 24 listopada 2025 roku.
O autorze
1 min czytania 2025-11-24

>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.

Czas na marketingowy przegląd tygodnia. Wybraliśmy 10 najciekawszych artykułów, które pomogą Ci być na bieżąco i złapać porcję wiedzy. Zobacz, co tym razem przyciągnęło naszą uwagę.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Wirtualni ambasadorzy marek szturmem wchodzą do świata reklamy. Nie śpią, nie popełniają gaf i zawsze wyglądają perfekcyjnie. Ale czy konsumenci naprawdę chcą słuchać tych, którzy… nie istnieją? Swoją opinią podzielili się: Mateusz Dobrzański (Video & Graphics Lead w GetHero), Kamil Bolek (Business Development Director w Tears of Joy), Mateusz Górecki (Managing Director, WE!Re Fantasy), Monika Dobaj (Advocacy Director, Labcon), Martin Winther (Chief Creative Officer w WebTalk) oraz Mateusz Zapała (Strategy Director + Partner, Kierunek Kreatywny). >>> Czytaj więcej.

  • Co było impulsem do powstania agencji Sweetspot? Kto był jej pierwszym klientem? Ile wynosił kapitał startowy? Więcej w cyklu „Jak założyłem agencję” opowiada Mateusz Cukierski. >>> Zobacz.
  • Z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia Główny Inspektorat Sanitarny ruszył z kampanią „Nowe formy – stare pułapki”, w ramach której Andrzej Pągowski zaktualizował swoje popularne plakaty „Papierosy są do dupy”. >>> Czytaj więcej.
  • Opublikowano raport IAB Polska „Uwaga! Attention zmienia zasady gry”, który wyraźnie wskazuje, że branża marketingowa coraz częściej traktuje uwagę odbiorcy jako wiarygodny wskaźnik badawczy, a także jako realną walutę w świecie reklamy cyfrowej. >>> Poznaj wnioski z badania.
  • Kantar przedstawia raport „Marketing Trends”. W publikacji wskazano dziesięć trendów, które będą miały wpływ na świat marketingu w 2026 roku. >>> Zobacz.
  • Patoinfluencer Adrian Polański wykorzystał wizerunek Roberta Lewandowskiego do zareklamowania nielegalnych w Polsce kasyn online. >>> Czytaj więcej.
  • Z okazji nadchodzących świąt, ulica Seifertova w Pradze udekorowana zostanie iluminacjami świetlnymi zaprojektowanymi przez przedszkolaków. >>> Czytaj więcej.
  • Islandia wygląda jak wygenerowana przez sztuczną inteligencję? Linie lotnicze Icelandair w swojej kampanii wykorzystały absurd epoki AI, by pokazać, że prawdziwe cuda wciąż są analogowe. >>> Zobacz.
  • Ricola proponuje wsparcie dla gardła w formie modowego gadżetu. Marka stworzyła luksusowy, pachnący alpejskimi ziołami szalik z kieszonką na paczkę cukierków. >>> Czytaj więcej.
  • OpenAI rozpoczyna pilotaż czatów grupowych w ChatGPT. Do rozmowy grupowej ze sztuczną inteligencją można zaprosić znajomych, rodzinę czy współpracowników. >>> Czytaj więcej.

PS #PrzeglądTygodnia [04.11-17.11.2025]: Burger Drwala wrócił, gala Miss Śmiłowic od Braci Sadowników, kaseta ze słuchowiskiem „Stranger Things”