Premiera 5. sezonu „Stranger Things” to moment, na który czekali wszyscy jego fani. Zakończenie jednej z najważniejszych produkcji Netflixa wymagało odpowiedniej oprawy – i platforma dostarczyła ją z rozmachem. Zamiast zwykłej publikacji odcinków na platformie streamingowej, widzowie dostali serię akcji OOH, które przeniosły klimat Hawkins do Polski.
„Stranger Things” na polskich ulicach
Od plakatów i specjalnych tematycznych wydarzeń, po… darmowe przejazdy przyozdobionym tramwajem. Oto przegląd najciekawszych akcji, które zorganizowano w polskich miastach, co pozwoliło fanom przekroczyć granicę między ekranem a rzeczywistością.
Warszawa: „Hawkins” w sercu stolicy i efektowny mural
W stolicy przygotowano „Ostatnią Przygodę Razem”, czyli fanowski event, w ramach którego w dniach 28-30 listopada Dom Braci Jabłkowskich przy ul. Brackiej 25 zamieni się w Hawkins. Fani będą mogli wziąć udział w szeregu serialowych aktywności, np. uciekaniu na rowerach, przenoszeniu przedmiotów siłą woli czy przechodzeniu na Drugą Stronę.

fot. Going
To jednak nie koniec akcji promocyjnych w Warszawie. Na jednej z ulic w stolicy powstał również interaktywny mural.
Poznań: darmowy tramwaj od Netflixa
Mieszkańcy Poznania mogą skorzystać z przejazdów tramwajem ozdobionym w motywy prosto z serialu „Stranger Things”. Jak informuje MPK Poznań, pojazd kursuje od 27 listopada br. do 10 grudnia br. Co ważne – przejazdy są darmowe.


fot. MPK Poznań
W Poznaniu również nie zabrakło serialowego podświetlanego muralu.
Olsztyn i Bydgoszcz: (nie)pospolite przystanki w klimacie „Stranger Things”
W Olsztynie oraz Bydgoszczy zwykłe miejskie wiaty przystankowe zyskały nowy wygląd – zmieniły się w mroczną scenografię z serialu i chwilowo zostały oplątane czarnymi mackami Demogorgona.
Netflix zaskakuje nie po raz pierwszy
Netflix po raz kolejny pokazuje, jak serial-hit może stać się platformą marketingową. Wielokrotnie przenoszono już serialowy świat do realnego życia. Przykładowo, w 2023 roku w Lublinie nad tamtejszym Zamkiem pojawiły się planety. Jak się później okazało, było to związane z zapowiedzią premiery filmu Zacka Snydera „Rebel Moon”.
Z kolei w związku z premierą kolejnego sezonu serialu „Bridgertonowie” w 2024 roku Warszawa rozkwitła w ramach akcji OOH. W stolicy pojawiły się wówczas podświetlane nośniki wypełnione kwiatami.


fot. Ewelina Lach, Warexpo
Tego rodzaju akcje nie tylko wzmacniają zaangażowanie fanów poszczególnych seriali, ale także pomagają dotrzeć do osób, które nimi nie są, a przypadkowo mogą zetknąć się z daną produkcją.