#PrzeglądTygodnia [02-08.12.2025]: przegląd kampanii świątecznych, reklama AI od Dafi, Netflix przejmuje Warner Bros

przegląd tygodnia 2-8 grudnia
Poznaj zbiór 10 najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 2 a 8 grudnia 2025 roku.
O autorze
1 min czytania 2025-12-08

>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.

Czas na marketingowy przegląd tygodnia. Wybraliśmy 10 najciekawszych artykułów, które pomogą Ci być na bieżąco i złapać porcję wiedzy. Zobacz, co tym razem przyciągnęło naszą uwagę.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Poznaj nasz przegląd reklam świątecznych 2025 i dowiedz się, jak marki zachęcają do skorzystania z ich ofert. >>> Zobacz.

  • Sebastian Jackowski, starszy specjalista ds. komunikacji w PZU Zdrowie, w cyklu #OdKulis odpowiada na pytania związane z kampanią edukacyjną #dlaKOLEGIpytam, dotyczącą męskiego zdrowia, w której udział wzięli pracownicy PZU. >>> Czytaj więcej.
od kulis PZU dla kolegi pytam

  • Polska marka Dafi opublikowała w mediach społecznościowych reklamę wygenerowaną przez AI. Spot został szybko usunięty po fali negatywnych komentarzy. >>> Czytaj więcej.
  • Świnia z kampanii ZTM w Warszawie miała przypominać, że w autobusie nie jemy i nie pijemy. Zamiast edukować – wywołała burzę i zniknie z akcji edukacyjnej szybciej, niż się pojawiła. >>> Czytaj więcej.
  • Testy Asystenta AI na Allegro trwają w najlepsze, ale platforma e-commerce nie zatrzymuje się i rozpoczyna fazę beta nowego, własnego narzędzia opartego o ChatGPT. >>> Czytaj więcej.
  • Po okresie spekulacji Netflix ogłosił przejęcie Warner Bros. Discovery. Umowa opiewa na 82,7 mld USD i daje platformie dostęp do katalogu z takimi markami jak „Harry Potter”, „Gra o tron” czy uniwersum DC Comics. To największa transakcja w historii streamingu. >>> Czytaj więcej.
  • Grupa LEGO oraz FIFA World CUP 2026 ogłosiły współpracę w ramach przyszłorocznego mundialu. W przedsprzedaży pojawił się zestaw LEGO Editions z oficjalnym pucharem świata FIFA w skali 1:1. >>> Zobacz.
lego fifa współpraca

  • Z okazji 35. rocznicy powstania konsoli SNES, projektant Gustavo Bonzanini połączył modę i technologię lat 90., by stworzyć AIR SNES, czyli zmodyfikowaną wersję Nike Air Max 90. >>> Czytaj więcej.
  • Twórcy świątecznej reklamy McDonald’s Netherlands na 2025 zapewniają, że choć AI było fundamentem pipeline’u, kampania nie powstała automatycznie. To wciąż ludzkie decyzje i rzemiosło nadały jej charakter i emocję. >>> Zobacz.
  • Rok 2025 w polskim internecie upłynął pod znakiem polityki, globalnych zmian i popkulturowych fenomenów. Zestawienie „Rok w wyszukiwarce” zdominowały wybory prezydenckie, sytuacja w Iranie oraz doniesienia z Watykanu dotyczące papieża Franciszka i wyboru jego następcy. >>> Zobacz więcej.

PS #PrzeglądTygodnia [25.11-01.12.2025]: świąteczne Allegro, miejskie akcje „Stranger Things”, „Pause Before You Post” o sharentingu