„Revolut Money Report”: Polacy pokochali subskrypcje. Netflix i Spotify na czele

Revolut Money Report
Z analizy „Revolut Money Report” wynika, że w TOP3 automatycznie odnawianych subskrypcji przez klientów Revolut w Polsce znalazły się kolejno subskrypcje Spotify, Netflix i Apple, tuż za podium uplasował się Amazon Prime. Zobacz pozostałe wnioski.
O autorze
3 min czytania 2025-12-10

Revolut, globalna aplikacja finansowa przeanalizował z jakich subskrypcji korzystają jego klienci. Analiza objęła również wyniki zewnętrznego badania opinii Revolut Money Report na próbie 20 tys. respondentów w 20 krajach Europy, w tym 1 tys. w Polsce (z listopada 2025 r.)

Na czele Spotify, Netflix i Apple

Wśród topowych trzech subskrypcji odnawianych automatycznie przez klientów Revolut w Polsce znalazły się Spotify, Netflix i Apple. Z każdej z nich korzysta w ten sposób blisko 100 tysięcy klientów (nie wliczając klientów, którzy przedłużają subskrypcje manualnie). Zarówno w pierwszej piątce, jak i pierwszej dziesiątce subskrypcji, dominują platformy streamingowe.

Tuż za podium znalazł się Amazon Prime, następnie Disney Plus, HBO Europe, CDA, a poza pierwszą dziesiątką także TVN Digital. W pierwszej dziesiątce zabrakło też miejsca dla subskrypcji AI. Dostęp do ChatGPT znalazł się na miejscu jedenastym, a subskrypcja Midjourney zamyka pierwszą dwudziestkę. Faktem jest jednak, że dostęp do AI, dostawy jedzenia i inne usługi bywają zaszyte w płatnych pakietach oferowanych przez telekomy, banki i innych usługodawców, np. subskrypcje Wolt+, Perplexity czy Tinder Gold dostępne za darmo w płatnych planach Metal i Ultra Revolut (obowiązuje regulamin planów płatnych Revolut).

TOP20 subskrypcji odnawianych automatycznie i opłacanych z konta Revolut (według liczby klientów, Polska, listopad 2025)

  1. Spotify
  2. Netflix
  3. Apple
  4. Amazon Prime
  5. Disney Plus
  6. YouTube Premium
  7. HBO Europe
  8. Adobe
  9. Google Storage
  10. CDA
  11. ChatGPT subscription
  12. Google Play
  13. Amazon Video
  14. Microsoft Office 365
  15. Microsoft subscription
  16. Orange
  17. Glovo Prime
  18. TVN Digital
  19. Storytel
  20. Midjourney

Zasypani subskrypcjami

  • Na pytanie o to, ile aktywnych subskrypcji aktualnie posiadasz (streaming, fitness, kursy, telefon, internet, pamięć, chmura, software i inne), zaledwie 18% spośród tysiąca pytanych Polaków (zewnętrzne badanie, losowo dobrana grupa) odparło, że żadnej.
  • Częściej wskazywali, że posiadają aktualnie 1-2 subskrypcje (39%) lub 3-5 aktywnych subskrypcji (34%).
  • Około 7% badanych w Polsce przyznało, że korzysta z między 6-9 aktywnych subskrypcji, a rekordziści subskrybują ponad 10 różnych usług.

To jednak mniej niż średnia europejska, gdzie do korzystania z subskrypcji przyznało się 86% badanych (w Polsce 82%). O ile w Polsce więcej respondentów posiada 6-9 subskrypcji (PL 7%, EU 6%), to w Europie więcej respondentów ma 1-2 subskrypcje (PL: 39%, EU 44%).

Streaming, software, fitness

  • Przy pytaniu o typ posiadanych subskrypcji, respondenci w pierwszej kolejności wskazywali na abonament telefoniczny i internet (89% w Polsce i tyle samo w Europie).
  • Dzięki możliwości wielokrotnego wyboru, na drugim miejscu w Polsce uplasowały się platformy streamingowe, np. filmy, muzyka, TV (78%). To więcej niż średnia w Europie (73%).
  • Polacy liczniej wskazywali też na subskrybowane oprogramowanie i aplikacje (37% vs 33% w Europie).
  • Mniej chętnie nad Wisłą subskrybuje się za to usługi fitness i wellness (37% vs 41% w Europie).
  • Pozostałe kategorie subskrypcji, jak usługi chmurowe i pamięć (33% vs 36% w Europie), gaming (33% vs 29% w Europie), kursy online i platformy edukacyjne (27% vs 25% w Europie), wypadają podobnie. Usługi jak dostęp do AI, transport miejski czy dowóz jedzenia, znalazły się w kategorii „oprogramowanie i aplikacje”.

Brak kontroli to wyższe koszty

Korzystanie z kilku subskrypcji jednocześnie potrafi generować znaczne miesięczne koszty.

  • Choć za dostęp do usług streamingowych co drugi badany w Polsce płaci co miesiąc poniżej 80 zł (45% wskazań), to już co trzecia zapytana osoba nad Wisłą deklaruje koszty pomiędzy 80 a 200 zł (27% wskazań), a to już naprawdę dużo.
  • Są jednak respondenci w Polsce, którzy płacą za usługi streamingowe nawet między 200 a 400 zł (5% wskazań), a rekordziści co miesiąc uiszczają między 400 a 800 zł (1% wskazań).
  • A to zaledwie jedna kategoria subskrypcji. Rzecz w tym, że wiele badanych w Polsce nie ma nawet świadomości kosztów, bo rzadko (16%) lub nigdy (17%) nie robi przeglądu używanych subskrypcji.

  • Niektórzy badani w Polsce deklarują, że sprawdzają je co tydzień (12%), inni że co miesiąc (29%), a część co kilka miesięcy (18%). Na pewno pomaga to usunąć subskrypcje, z których się nie korzysta i w ten sposób obniżyć miesięczne koszty. Comiesięczny krótki przegląd kosztów subskrypcji może się opłacić. 

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Netflix „połyka” Warner Bros. Discovery. nadchodzi rewolucja w streamingu

PS2 VideoTrack CEE (WPP Media): światowe seriale kołem zamachowym streamingu. Lokalne produkcje wciąż ze świetnymi ratingami w telewizji