Specjalne opakowanie produktu Nutella z wizerunkiem Bałwanka było bohaterem konkursu prowadzonego na Facebooku. Bałwanek podróżował po Polsce w poszukiwaniu zimy, a użytkownicy na podstawie zdjęcia mieli zgadnąć, w którym polskim mieście się aktualnie znajduje i zadecydować gdzie powinien udać się następnie. Stąd zrodził się pomysł kartek pocztowych i wysyłania ich do bliskich w całej Polsce. Dzięki temu Bałwanek wyruszył w prawdziwą podróż.
Każdy mógł stworzyć spersonalizowaną pocztówkę z własnym zdjęciem i życzeniami, a następnie wydrukować ją na stronie, tak by w ciągu kilku dni listonosz dostarczył ją pod wskazany adres. Każdy mógł w prosty, ale i wyjątkowy sposób przekazać pozytywne emocje najbliższym. Wystarczyło przez www lub serwis w wersji mobilnej wrzucić swoje zdjęcie, wybrać jedną z dostępnych ramek, dopisać życzenia i gotowe! Wszystko dzięki wykorzystaniu platformy Envelo.pl oraz dzięki Nutelli, która postanowiła ocieplić tegoroczną zimę życzeniami.
Zobacz również
Kampania jest świetnym przykładem pokazującym w jaki sposób można zintegrować świat cyfrowy z analogowym. Zimowe pocztówki, które przesyłaliśmy rodzinie i przyjaciołom, będą wyjątkową pamiątką na długie lata, w przeciwieństwie do fotki wrzuconej w mediach społecznościowych, która szybko przepada w natłoku innych zdjęć i newsów – komentuje Tomasz Szulkowski, Mobile Strategy Director z MoBehave.
W akcji, która trwała od 10 grudnia do końca roku, ponad 3 tysiące miłośników Nutelli wysłało do swoich bliskich pocztówki z ciepłymi życzeniami. Akcja spotkała się z dużym odzewem, mimo, że nie wiązała się z konkursem i atrakcyjnymi nagrodami. Jedynym motywatorem dla uczestników była chęć sprawienia radości bliskim i znajomym.
Analiza kodów pocztowych adresatów pozwoliła stworzyć Polską Mapę Serdeczności, która prezentuje województwa z największą liczbą otrzymanych pozdrowień. Województwem, do którego najczęściej wysyłano zimowe pozdrowienia były województwo śląskie (15 proc. pozdrowień trafiło do odbiorców z tej części Polski). Na drugim miejscu uplasowało się województwo mazowieckie (14 proc.).
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja była promowana m.in. przy użyciu reklamy natywnej w menu telefonów z systemem Android, bannerami w komunikatorze Skype, a także w wyszukiwarce Google, Facebooku oraz w mediach własnych (czyli na stronie oraz na fanpage’u marki).
Co ciekawe, aż 15 proc. kartek było wysłanych za pośrednictwem strony mobilnej, co świadczy o istotnej roli smartfonów i tabletów w komunikacji do konsumentów.
Organizator akcji zadbał o dyskrecję korespondencji – każda z wysłanych kartek była umieszczona w zaklejonej kopercie.