Jedzenie na Wielkanoc coraz częściej z internetu

O ponad 12% wzrasta liczba internetowych zamówień spożywczych w miesiącu wielkanocnym w porównaniu do średniej z trzech poprzednich miesięcy roku – wynika z danych e-supermarketu Frisco.pl. Co więcej, w stosunku do miesiąca świątecznego rok wcześniej takich zamówień było aż o 35% więcej.
O autorze
2 min czytania 2015-03-27

Najczęściej w okresie Wielkanocy do e-koszyka trafiały warzywa i owoce, w tym rzodkiew, papryka czerwona i ogórek. Jednocześnie znaczące wzrosty sprzedaży notowały produkty silnie kojarzone z tymi świętami jak chrzan, żur czy biała kiełbasa. Największy ruch na spożywczych e-zakupach przypadł na tydzień tuż przed Wielkanocą.

– Zawsze przed świętami, w tym właśnie przed Wielkanocą, w internecie szczególnie często robimy zakupy spożywcze. Klienci widzą to jako najwygodniejsze rozwiązanie, które w dodatku oszczędza ich czas. A ten jest przecież wówczas wyjątkowo cenny. W okresie wielkanocnym odnotowujemy więc zwiększoną liczbę nowych klientów, którzy testują robienie zakupów spożywczych online, a co dla nas istotne – gdy święta mijają, oni pozostają z nami na dłużej – mówi Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.pl.

Według analizy Frisco.pl liczba zamówień złożonych po raz pierwszy w miesiącu świątecznym była większa o blisko 32% niż średnio w trzech poprzednich miesiącach roku. W porównaniu do miesiąca przed świętami nowych klientów w okresie Wielkanocy było aż o 77% więcej.

Z typowo wielkanocnych artykułów największy wzrost sprzedaży w miesiącu świątecznym notował chrzan – o 351% wobec danych z miesiąca wcześniejszego. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się również barszcz biały (+161%) oraz biała kiełbasa (+158%). Oprócz tego ponad dwukrotnie zwiększyła się sprzedaż rzodkiewki – o 137%, a także majonezu – o 104%. Do koszyka trafiło też o 31% więcej jaj i o 29% więcej szczypiorku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W miesiącu świątecznym klienci Frisco.pl zamawiali przede wszystkim warzywa i owoce. Najczęściej do koszyka trafiały rzodkiewka, czerwona papryka, ogórki, cebula, marchew, pomidorki cherry, jabłka, ale też banany. Co ciekawe, te ostatnie w kwietniu cieszyły się najwiekszą popularnością. Ponadto, wśród najczęściej kupowanych produktów były też woda niegazowana i sok pomarańczowy. W świątecznym tygodniu natomiast oprócz świeżych warzyw i owoców czy napojów do koszyka trafiały najczęściej masło, cukier biały, jaja z wolnego wybiegu, a także śmietana i mąka pszenna, a więc wyroby używane do przyrządzania rozmaitych wielkanocnych potraw.

– Wielkanocny stół trudno sobie wyobrazić bez dobrych produktów. Klienci zwłaszcza przed świętami ogromną wagę przywiązują do tego, co jedzą. A taką jakość i świeżość zapewnia im Frisco. W efekcie przed świętami mamy duży wzrost zamówień na nowalijki, na które wszyscy czekają zimą. Jako że Frisco ma bardzo duży asortyment artykułów świeżych, nie tylko owoców i warzyw, ale również mięsa, nabiału i pieczywa, idealnie wpisuje się w potrzeby klientów na Wielkanoc. Co więcej, we Frisco produkty z tych kategorii przygotowywane są jeszcze u dostawcy, pod konkretne zamówienia. I gdy trafiają do nas, jeszcze tego samego dnia rozwozimy je Frisco Vanami do klientów. Tylko w ten sposób można mieć pewność, że kupowane produkty są najwyżej jakości. Z roku na rok, zwłaszcza przed Wielkanocą, szybko przekonują się o tym wszyscy nasi nowi klienci – dodaje Nicolas Jedraszak.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie Polski w miesiącu wielkanocnym w 2014 roku. Do porównania wykorzystane zostały dane z miesiąca poprzedzającego święta, I kwartału 2014 r., oraz miesiąca świątecznego z 2013 r.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się