86 proc. z grona 3365 ankietowanych posiadaczy smartfonów widziało wcześniej QR kod, a 65 proc. właściwie wskazało, że jest to zaszyfrowana wiadomość tekstowa.
W ubiegłym roku na pytanie czy widziałeś wcześniej QR Kod twierdząco odpowiedziało 56 proc. respondentów, w tym roku już 86 proc. Analogicznie, coraz więcej Polaków wie czym jest QR kod. Rok temu prawidłową odpowiedź podało 42 proc. respondentów, w tym roku już 65 proc.
Zobacz również
Tylko co piąty Polak jest pewien, że jego aparat telefoniczny umożliwia skanowanie informacji zakodowanych w QR kodach. W praktyce 15 proc. posiadaczy smartfonów je zeskanowało. QR kody mają coraz większy, ale ciągle niewykorzystany, potencjał reklamowy. Dla reklamodawców, których grupą docelową są młode osoby w wieku 20-29 lat, uczące się lub pracujące na stałych posadach, z wykształceniem co najmniej średnim, komunikacja z wykorzystaniem QR kodów może stanowić ważny kanał przekazu, szczególnie przy organizacji promocji i konkursów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach