Piwo Newcastle Brown zostało stworzone przez Pułkownika Jima Portera w browarze Newcastle upon Tyne w Anglii, produkcja rozpoczęła się w 1927 roku. Niecały rok później Newcastle zdobyło złoty medal na International Brewers’ Exhibition w Londynie, a na butelce pojawiła się charakterystyczna, niebieska gwiazda. Piwo to szybko znalazło wielbicieli w Anglii, gdzie stało się symbolem ludzi ciężko pracujących. Po II Wojnie Światowej browar Newcastle przeszedł kilka zmian i połączeń z innymi browarami, co przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży i eksportu do innych krajów. W ciągu kilkudziesięciu lat Newcastle stało się jednym z najpopularniejszych piw w Anglii, a także zyskało rzesze miłośników w całej Europie i USA.
W 2012 roku Newcastle Brown rozpoczęło współpracę z agencją reklamową Droga5. Stworzyła ona nowe pozycjonowanie marki i jedną z najlepszych, zintegrowanych kampanii – „No Bollocks”, która opierała się na odcięciu od tradycyjnych reklam piwa i byciu szczerym z konsumentem – prosto z mostu, bez ściemy i z poczuciem humoru.
Zobacz również
W telewizji emitowane były krótkie spoty, zawierające humorystyczne podsumowanie, jak np. „Nothing sells beer better than old footage of people who had it way worse than you do.”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
A w internecie pojawił się film prezentujący historię założyciela Newcastle. Nic w tym niezwykłego, gdyby nie fakt, że nie kończy się on wraz ze śmiercią bohatera, a zamiast tego opisuje dalej losy robaków, które zmarłego skonsumowały.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Niektóre kreacje outdoorowe kampanii odwoływały się do reklam konkurencji, np. Stella Artois i kwestii picia piwa z „kielicha” czy Budweisera.
Oprócz tradycyjnych reklam znalazły się również neony barowe, podkładki pod szklanki, tabliczki do nalewaków czy QR kody umieszczane na barach, które po zeskanowaniu wskazywały najbliższe miejsce, w którym kupimy piwo Newcastle Brown.
W ramach kampanii stworzona została aplikacja mobilna Subtexter, pozwalająca na tworzenie memów ze zdjęć stockowych, bądź z tych przesłanych przez użytkownika, przy wybraniu jednego z wielu gotowych podpisów.
Aplikacja bardzo szybko zyskała uznanie wśród internautów, co spowodowało stworzenie kilku murali w dzielnicy Nowego Jorku, Williamsburgu.
W 2014 roku Newcastle Brown Ale postanowiło wykorzystać rozgrywki Super Bowl do zareklamowania się. Nie mając na to funduszy, browar wpadł na unikalny pomysł – stworzenia konceptu reklamy, którą stworzyliby, gdyby mieli pieniądze. W ten sposób powstała kampania „If We Made It”. W jej ramach ukazały się zapowiedzi „głównego spotu”;
storyboardy;
filmy z grup fokusowych,
a nawet wideo „behind the scenes” z Anną Kendrick, która „prawie” wystąpiła w reklamie.
Kreacje kierowały na specjalnie stworzoną stronę, na której można było obejrzeć wszystkie wideo stworzone na potrzeby kampanii i niedoszłej reklamy.
Również w obecnym roku Newcastle Brown Ale postanowiło zareklamować się przy okazji Super Bowl. Tym razem jednak w inny sposób. Nadal nie mając możliwości finansowych, postanowiono zebrać środki na realizację reklamy za pomocą crowdsourcingu i przeprowadzono kampanię „Band of Brands”. Stworzono spoty zapraszające marki do przekazania pieniędzy, w zamian za zamieszczenie ich loga w reklamie.
O dziwo ponad 30 marek odpowiedziało na zbiórkę i zgodziło się wspomóc finansowo produkcję głównej reklamy.
Oprócz głównej kreacji i kilku pobocznych, Newcastle zrobiło m.in. zabawną przeróbkę spotu chipsów Doritos z Super Bowl 2015.
Każda marka szuka sposobów na to, by wyróżnić się w social media i przyciągnąć odbiorcę. Newcastle Brown wpadło na ciekawy pomysł. W 2014 roku firma zdeklarowała, że zapłaci po 1$ kolejnym 50 tys. użytkowników Twittera, którzy będą „śledzić” jej profil.
Z kolei do polubienia profilu na Facebooku zachęcały zabawne i szczere cover photos.
W celu promocji nowej odmiany piwa Newcastle Cabbie Black Ale, stworzono niezwykłą promocję. Po ulicach Los Angeles jeździła angielska, czarna taksówka i przewoziła wstawionych gości, którzy skłonni byli zareklamować piwo przez megafon zamieszczony na dachu samochodu.
Newcastle Brown wielokrotnie reklamowało się za pomocą niecodziennych kreacji outdoorowych. Wśród nich znalazły się m.in.: gigantyczne pseudo szklanki, wykorzystujące iluzje optyczną, w których przechodnie mogli zrobić sobie zdjęcie (reklamowały one piwo podczas jednego z wyścigów Del Mar Racetrack);
ogromny billboard, stworzony z kapsli od Newcastle Brown Ale, który dzięki grze cieni sprawiał niesamowite wrażenie;
czy też ludzka instalacja, przedstawiająca osoby próbujące ukraść keg z piwem Newcastle.
Źródło:
-www.gateshead-history.com/gateshead-breweries.html
-johangerdin.com/newcastle-no-bollocks