Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo >
W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone?
Facebook, Twitter, Instagram – profile lokalne (mix globalnego kontentu z lokalnym).
Zobacz również
Na stałe współpracujemy z influencerami z kategorii fashion (m.in. Maffashion, Piotr Kędzierski, Margaret, Diox itp.) oraz running (Julita Kotecka, Warszawski Biegacz) i fitness (Ewa Chodakowska).
Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?
Social media są przede wszystkim kanałem działań wizerunkowych i informacyjnych. Dbamy jednak o to, aby tam, gdzie jest to kontekstowo odpowiednie pojawiało się również przekierowanie do e-commerce.
Nie traktujemy social media jako kanału obsługi klienta ze względu na charakter działalności biznesowej oparty na sprzedaży hurtowej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?
Kampania “all in or nothing” przy okazji piłkarskich Mistrzostw Świata 2014 – lokalizowany real time content prosto z MŚ – pierwszy case z Polski wyróżniony przez Twittera i umieszczony na ich stronie jako best case.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
adidas jako jedna z dwóch pierwszych marek w CEE zaproszonych przez Facebooka do korzystania z narzędzi reklamowych na Instagramie.
Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?
- Większe wykorzystanie moving content (video, gify) kosztem statycznych kreacji.
- Przygotowywanie kampanii wyłącznie pod media społecznościowe.
- Uproszczenie consumer journey (od kreacji do e-commerce).
Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo obecnie za najważniejsze?
Maksymalne wykorzystanie potencjału medium poprzez dostarczenie dedykowanego pod to medium kontentu. Nie ma miejsca na myślenie “zrobimy jedną kopie digital i będziemy wycinać”.
Budowanie społeczności i ich moderacja.
Skąd czerpią Państwo wiedzę i inspirację nt. mediów społecznościowych?
- Z obserwacji tego, co dzieje się na wiodących rynkach (media, społeczności).
- Ze szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych.
Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?
- Piotr Szeleszczuk, Brand Activation Manager (+ zespół).
- Tailor Made PR (przygotowanie kontentu, prowadzenie profili, moderacja, wsparcie przy planowaniu kampanii).
- Carat Polska i Isobar (planowanie i zakup mediów).
Jaki budżet przeznaczany jest na działania w social media?
Budżet social media stanowi znaczącą część wydatków kampanijnych krótkoterminowych i najważniejszą część w wypadku długofalowych działań marketingowych.
–
Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare!