Przykład Frugo pokazuje, że to stwierdzenie jest prawdziwe choć można je sparafrazować i powiedzieć, że konsumenci wskrzeszający markę po dziesięciu latach nieobecności odbierają ją, jako kultową część popkultury, element rzeczywistości przełamujący utarte schematy, kontestujący nudę. Są nie tylko bardziej lojalni, są gotowi bronić marki, o której powrót tak długo zabiegali.
Background akcji
Dobiega końca kampania outdoor promująca trzy charaktery Frugo. Z uwagi na jej pozytywny odbiór Klient decyduje się na kontynuację kampanii w internecie. Celem jest dookreślenie charakterów trzech kolorów Frugo nie objętych kampanią outdoor: białego, żółtego i czerwonego.
Zobacz również
Strategia
W kontekście Frugo słowa Alexa Wipperfürth o „tworzeniu marki” przez konsumentów nie są frazesem, to fani wskrzesili produkt gromadząc się licznie wokół społeczności Frugo Wróć na Facebooku. Planując kampanię Charaktery pamiętaliśmy o tym, a zdanie fanów miało kluczowy wpływ na kształt akcji. Postawiliśmy na crowd sourcing zarówno w fazie planowania akcji, jak i na etapie egzekucji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Frugo Charaktery online
Fan page Frugo Wróć! Stał się główną platformą akcji, którą rozpoczęliśmy od serii luźnych pytań dotyczących tego, jak Fani marki odbierają poszczególne kolory Frugo. Zapytaliśmy między innymi o to: „Co kręci białego” , „Co pasi żółtemu?” oraz „Na co leci czerwony”. Wszystkie nadesłane w komentarzach odpowiedzi stały się inspiracją dla 12 layoutów pełniących kluczową rolę w kolejnym etapie projektu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Egzekucja
Każdy z fanów Frugo ma swój wkład w wskrzeszenie marki, postanowiliśmy nagrodzić wszystkich. Uruchomiliśmy aplikację konkursową na Facebooku, sam udział w konkursie oraz wypełnienie formularza kontaktowego skutkował nagrodzeniem użytkownika wybranym przez niego plakatem z zakończonej kampanii outdoor (ponad 8 000 rozdanych plakatów).
Zadaniem użytkowników aplikacji był wybór jednego z dwunastu layoutów i dopełnienie charakteru swoim hasłem. Wirusowość akcji wzmacniał fakt, że wszystkie dodane hasła brały udział w konkursie, w którym to głosy fanów decydowały o zwycięstwie. Do wygrania były „Frugobon” Sodexo o wartości 696,69 zł, koszulki ze stworzonymi przez nich hasłami oraz produkty.
Akcji została zwieńczona powieszeniem billboardu ze zwycięzkim hasłem „VIB – Very Important Bottle” w Warszawie. Kreacja z konkursowym hasłem eksponowana była przez cały sierpień.
Efekty
- 17 960 o tyle wzrosła liczba fanów profilu Frugo Wróć w ciągu dwóch tygodni akcji
- 4 916 stworzonych prac konkursowych
- 66 807 głosów oddanych na prace konkursowe
- 151 478 akcji użytkowników w aplikacji