Dzięki przeprowadzonym działaniom marka zdobyła cenną wiedzę na temat rynku, co pozwoliło jej otworzyć się ze swoją ofertą, działaniami i komunikacją na nowe grono odbiorców.
Naturalnym środowiskiem wirtualnego operatora sieci komórkowej – Mobile Vikings Polska jest Internet. Tylko w Internecie można kupić karty SIM tej marki, to w Internecie Vikingowie prowadzą najaktywniejszą komunikację czy wreszcie właśnie w Internecie budują silną reprezentację swojej społeczności. Społeczności, której członkami są przede wszystkim 30-letni mężczyźni, zainteresowani sportem, biznesem i nowymi technologiami.
Zobacz również
– Internet to środowisko o ogromnym zasięgu i potencjale. Nasz główny użytkownik bardzo chętnie z niego korzysta, dlatego większość swoich działań prowadzimy właśnie w sieci. Chcąc w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje nam to medium, postanowiliśmy rozszerzyć swoją grupę docelową o nastolatków, dla których Internet to przecież naturalna przestrzeń. Pierwszym krokiem, który w tym celu podjęliśmy, było zbadanie rynku i znalezienie informacji na temat naszego nowego, potencjalnego użytkownika. Chcieliśmy poznać młodych Vikingów, ich zainteresowania, język, modele zachowań – ale nie na podstawie regularnych oraz powszechnie dostępnych badań rynkowych czy opracowań. Postanowiliśmy przeprowadzić kampanię #VikingowieInternetu i w ten sposób zobaczyć, jak w rzeczywistości działają, podejmują decyzje oraz reagują na zmiany – mówi Bartek Grabowski, Head of New Business w Mobile Vikings Polska.
Marka Mobile Vikings chcąc zbudować bazę wiedzy o swoich potencjalnych użytkownikach w wieku 12-18 lat, postanowiła zachęcić ich do interakcji. W tym celu przeprowadzono tzw. badanie w działaniu, które pozwala w praktyczny sposób rozwiązać problem badawczy. Zasadniczym elementem analizy była kampania #VikingowieInternetu.
Kampania #VikingowieInternetu skierowana była do młodszej grupy docelowej – osób w wieku od 12 do 18 lat, aktywnych w sieci i interesujących się grami komputerowymi, nowymi technologiami czy też social mediami. W kilku różnych seriach filmowych, a także w licznych konkursach i aktywnościach na portalach społecznościowych udział wzięło trzech czołowych polskich YouTuberów – Rezigiusz, MultiGameplayGuy oraz Masterczułek, których kanały na YouTubie subskrybuje łącznie ponad 4 mln 200 tysięcy użytkowników Internetu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampanię #VikingowieInternetu prowadzono i komunikowano na specjalnie dedykowanym landing page’u – www.vikingowieinternetu.pl, facebookowych profilach i youtubowych kanałach zaproszonych do współpracy gwiazd oraz fanpage’u Vikingowie Internetu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W trakcie kampanii nakręcono 5 filmów przedstawiających historię Sagi Rodu Vikignów. W produkcjach wystąpili zaproszeni do współpracy YouTuberzy, którzy następnie udostępniali i promowali materiały na swoich kanałach. Seria 5 materiałów wideo przedstawiających w ciekawy sposób historię Vikignowej Sagi cieszyła sią bardzo dużym zainteresowaniem internautów. Odcinki: „Techno Viking”, „Kręcioł”, „Kajaki”, „Kalambury” i „Podryw” tylko na samych kanałach gwiazd na YouTubie wyświetlono łącznie 1 571 196 razy.
We wszystkich wykorzystywanych mediach społecznościowych, czyli na YouTubie, Facebooku oraz Instagramie wyświetleń filmów Saga Rodu Vikingów czy ich zajawek było łącznie 1 615 582, natomiast w przypadku materiałów Vikingowie Internetu liczba ta wyniosła aż 2 078 038.
Kolejnym filmowym akcentem kampanii #VikingowieInternetu była tym razem 12-odcinkowa seria „Prawdy Vikingów”.
W „Ragnarök” – filmie zamykającym serię Saga Rodu Vikingów, do Masterczułka, Rezigiusza i MultiGameplayGuya dołączyli Vertez i Ulaśka, a także fani twórców, wyłonieni w konkursie na „Armię Vikingów”. Dwa epizody tego filmu obejrzano łącznie 44 386 razy.
Cała kampania #VikingowieInternetu wspierana była również za pośrednictwem wielu konkursów i aktywności na Facebooku oraz Instagramie – Rezigiusza, MultiGameplayGuy’a, Mastreczułka, marki Mobile Vikings oraz specjalnie dedykowanego fanpage’u. Łączny zasięg materiałów #VikingowieInternetu na Facebooku gwiazd ukształtował się na poziomie 11 559 540, z kolei na fanpage’u akcji było to 3 174 749 unikalnych użytkowników.
Gwiazdy kampanii udostępniały na swoich kanałach nie tylko gotowe filmy, ale także materiały zza kulis, cały czas pozostając z fanami w kontakcie i aktywizując ich poprzez zapraszanie do dyskusji czy udziału w licznych konkursach.
Facebookowy fanpage Vikingowie Internetu w ciągu 5 miesięcy polubiło 27 796 fanów, którzy udostępniane w tym okresie treści skomentowali 1612 razy, a 138 razy podzielili się nimi na swoich profilach.
Największy, bo aż niemal 60-procentowy wpływ na liczbę treści, które pojawiały się w sieci w związku z kampanią miał profil Rezigiusza. W przypadku MultiGameplayGuya wpływ ten kształtował się na poziomie 16,5 procent, a Mastreczułka – 8,5 procent. Profil Vikingowie Internetu generował natomiast 12 procent treści.
Całkowity zasięg kampanii #VikingowieInternetu wyniósł 18 427 909 unikalnych użytkowników, a wszystkie filmy obejrzano łącznie 2 078 038 razy.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników kampanii. Imponują same liczby, które pokazują, że forma kampanii była bardzo interesująca dla internautów i wzbudziła wśród nich dużą interakcję. Nas najbardziej cieszy jednak fakt, że dzięki kampanii zdobyliśmy cenny insight w świat młodych użytkowników sieci. To dla nas ważna lekcja, którą wykorzystujemy podczas budowania swojej oferty i komunikacji – podsumowuje Bartek Grabowski, Head of New Business w Mobile Vikings Polska.
Główny cel polegający na zbudowaniu bazy wiedzy o potencjalnych użytkownikach w grupie wiekowej 12-18 lat został zrealizowany przede wszystkim dzięki zastosowaniu odpowiednich rozwiązań. Marka wyszła do młodych, wykorzystała ich narzędzia i zbadała interakcje oraz zachowania w ich naturalnym środowisku. Operator, dostarczając właściwe treści oraz angażując odbiorców do działania, miał możliwość obserwowania ich reakcji.
Z pozyskanych informacji wynika m.in. jakie strony internetowe najczęściej odwiedzają młodzi użytkownicy oraz jakie treści najchętniej czytają, ile godzin i w jakim momencie dnia spędzają w sieci, na jakie działania reagują, a jakie nie wzbudzają ich interakcji.
– Teraz dużo lepiej rozumiemy młodych Vikignów. Znamy ich język, kody kulturowe, modele zachowań, a dzięki temu możemy dywersyfikować naszą grupę docelową i docierać z ofertą również do nastolatków – dodaje Grabowski.
W wyniku kampanii #VikingowieInternetu wzrosła także rozpoznawalność marki w wybranej grupie docelowej z 2 do 16 procent, co wynika z ankiety przeprowadzonej przed i po kampanii.