W ciągu ostatnich sześciu miesięcy zespół złożony ze specjalistów z zakresu data science i strategów z Zenith pracował nad projektem zaawansowanej automatyzacji kampanii digital używając własnej technologii machine learning (uczenia maszynowego) i stworzonych na potrzeby projektu algorytmów. Celem zespołu było zbadanie możliwości wykorzystania machine learning do efektywnego przetwarzania dużych ilości danych i do zautomatyzowania najbardziej złożonych i czasochłonnych elementów kampanii digital. Za realizację tego pilotażowego projektu odpowiedzialny był globalny zespół Zenith.
Zbierając dane z bieżących kampanii Aviva, zespół połączył dane z kampanii na poziomie cookie z systemu wiodącej platformy DSP (demand-side platform) z odpowiednimi danymi klienta dotyczącymi sprzedaży. Stosując stworzony przez Zenith algorytm machine learning, zespół mógł precyzyjnie przypisać konwersje do konkretnych interakcji.
Zobacz również
Następnie, jako pierwszy w branży, Zenith automatycznie zoptymalizował digitalowe kampanie Avivy, wprowadzając dane będące efektem pracy algorytmu z powrotem do systemu DSP. W ten sposób domknął pętlę automatyzacji – gromadzenie danych, atrybucja i zmiany w mediaplanie dotyczące wszystkich digitalowych touchpointów odbywają się teraz automatycznie.
Idąc krok dalej, Zenith dodaje do algorytmu własne dane o czynnikach wpływających na popyt, by zwiększyć efektywność automatycznych zmian w media planie. Dzięki temu zautomatyzowana optymalizacja uwzględnia także dane dotyczące np. wpływu ceny na sprzedaż czy odbioru kreacji wykorzystanych w kampanii.
Pełna automatyzacja planowania kampanii digital jest realizowana z użyciem technologii przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej. W całym procesie klient zachowuje pełną własność swoich danych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zastosowanie machine learning i automatyzacji przyniosło Avivie korzyści w postaci polepszenia wskaźników CPA* o 6% dla działań search i o 10% w przypadku kampanii display.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zenith jest liderem w digitalizacji biznesu. Ten przełomowy projekt jest częścią naszej strategii wykorzystania potencjału danych i technologii do zwiększania rentowności biznesu naszych klientów – powiedział Vittorio Bonori, Global Brand President Zenith.
Projekt będzie wdrażany na wszystkich rynkach, na których działa Zenith.
*Cost Per Action; action to w tym przypadku wypełnienie formularza w celu skalkulowania wysokości składki ubezpieczenia samochodu