Tylko 1/3 Polaków słyszała o nowych stacjach naziemnych, na MUX-8 widzieliby TVP Dokument

Tylko 1/3 Polaków słyszała o nowych stacjach naziemnych, na MUX-8 widzieliby TVP Dokument
Tylko co trzeci polski telewidz słyszał, że oferta naziemnej telewizji wzbogaciła się o cztery nowe kanały – pokazuje Projekt Cyfrowizja III, cykliczne badanie agencji mediowej MEC. Gdyby widzowie mogli wybierać, jaka stacja TVP pojawi się na multipleksie, chcieliby tam mieć TVP Dokument.
O autorze
1 min czytania 2017-02-09

33 proc. polskich telewidzów słyszała o nowych kanałach z oferty naziemnej telewizji cyfrowej, ponad połowa Polaków nie wie, że na ósmym multipleksie zadebiutowały cztery stacje – pokazuje Projekt Cyfrowizja III, zrealizowane pod koniec stycznia badanie agencji MEC. Zbliżone są odsetki telewidzów świadomych dostępu do nowych kanałów telewizyjnych w ich ofercie – 32 proc. twierdzi, że może je oglądać, a 46 proc. nie wie lub nie sprawdzała czy cztery nowe stacje są w ich pakietach telewizyjnych lub czy są dostępne przez ich dekoder.

Bez zaskoczenia, to wśród widzów odbierających tylko telewizję naziemną, największy jest odsetek tych, którzy słyszeli o pojawieniu się nowych kanałów naziemnych. Ale wciąż tylko połowa z nich ma świadomość rozbudowy oferty. Wśród abonentów telewizji kablowej zaledwie co czwarty słyszał o nowych stacjach na ósmym multipleksie.    

Największą rozpoznawalność wśród debiutujących w ofercie NTC kanałów zbudowała Nowa (ZPR), której markę kojarzy blisko 38 proc. telewidzów odbierających naziemną telewizję. Najmniej osób zna zaś obecnie Zoom TV.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ten ranking kanałów nie jest w pełni spójny z wynikami oglądalności kanałów z MUX-8; od początku stycznia do 6 lutego to Metro zbudowało najwyższy wynik (0,2 proc. udziału w grupie 4+, źródło: Nielsen), a za nim uplasowały się Nowa (0,16), Zoom (0,15) i WP (0,08).  Inna kolejność w rankingu świadomości marek, może wynikać m.in. z aktywności reklamowej i PR-owej stacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czas na Dokument. W związku z planami uzupełnienia ósmego multipleksu o kanały Telewizji Polskiej, MEC zapytał też telewidzów o oczekiwania wobec tej oferty.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Większość badanych wolałaby, by nadawca wprowadził na multipleks nowe stacje, a nie wersje HD dotychczasowych. Wybierając zaś z listy konkretnych kanałów (tych naprawdę istniejących bądź takich, których wprowadzenie było w przeszłości rozważane bądź wspominane przez nadawcę), telewidzowie stawiali w pierwszej kolejności na TVP Dokument.

Prowadzenie TVP Dokument w rankingu najbardziej pożądanych kanałów potwierdza niedosyt treści dokumentalnych, podróżniczych i podróżniczych w ofercie NTC, obserwowany już w kilku badaniach MEC. Przypomnijmy, że spośród 28 kanałów naziemnych, tylko Fokus TV ma obecnie tak zdefiniowany profil.  

 

Badanie Projekt Cyfrowizja III MEC zrealizował pod koniec stycznia 2017 r. na grupie 1 tysiąca polskich telewidzów metodą wywiadów internetowych i telefonicznych.