Mali ekolodzy z Włocławka ruszają do akcji

Już po raz 15 najmłodsi włocławianie włączyli się w akcję „Drzewko za butelkę”. Maluchy z 14 przedszkoli i uczniowie 12 szkół podstawowych do 19 maja br. zbierają zużyte butelki PET, które następnie trafią do recyklingu. Dzięki ich zaangażowaniu Włocławek stanie się jeszcze bardziej zielony.
O autorze
1 min czytania 2017-05-05

ANWIL, już tradycyjnie, jest koordynatorem tego przedsięwzięcia.

„Drzewko za butelkę” to ogólnopolska akcja zainicjowana w 2003 roku przez firmy chemiczne, które uczestniczą w międzynarodowym programie „Odpowiedzialność i Troska” (OiT). Inicjatywa polegająca na wymianie zużytych butelek PET na sadzonki drzew i krzewów należy do najbardziej rozpoznawalnych projektów odbywających się w jego ramach w Polsce.

ANWIL – jako jeden z realizatorów programu OiT – koordynuje to przedsięwzięcie we Włocławku już od 15 lat. „Drzewko za butelkę” to przykład jednej z wielu aktywności podejmowanych przez spółkę na rzecz edukacji ekologicznej młodego pokolenia.

Akcja cieszy się wśród włocławian ogromną popularnością. Małych ekologów z roku na rok przybywa, o czym najlepiej świadczą rekordowe wyniki zbiórki butelek PET w kolejnych edycjach. Plasują one uczniów z Włocławka w krajowej czołówce. W całej Polsce, podczas dotychczasowych 14 odsłon wydarzenia, udało się zebrać łącznie prawie 26 milionów butelek, z których co piątą przekazały włocławskie placówki oświatowe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W minionym roku ok. 7 tys. młodych włocławian zebrało ponad 600 tys. butelek, a więc aż o 50 tys. więcej niż podczas trwania XIII edycji projektu.

Czy w tym roku młodzi ekolodzy z Włocławka pobiją ustanowiony przez siebie rekord, dowiemy się w czerwcu. Podsumowanie aktywności przedszkolaków odbędzie się 8 czerwca w Multikinie (ul. Pułaskiego). Natomiast ogłoszenie zwycięzców ze szkół podstawowych nastąpi 13 czerwca w Centrum Kultury „Browar B” (ul. Łęgska).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wszystkie placówki uczestniczące w akcji otrzymają sadzonki drzew oraz krzewów, a te, którym uda się zebrać najwięcej butelek, także dyplomy i upominki. Dla najaktywniejszych małych ekologów trafią również nagrody indywidualne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się