Technologia znacznie ułatwiła komunikację, ale ta wydaje się być mniejsza, płytsza. Dlatego Nescafé postanowiła wykorzystać technologię, by złamać niewidzialne ściany między ludźmi!
Akcja „Hello Bench” zaprezentowana została podczas Salone del Mobile w Mediolanie. Marka kawy stworzyła specjalną, czerwoną ławeczkę z czujnikiem i postawiła ją na ulicy, by przechodnie mogli usiąść na niej i napić się kawy.
Zobacz również
Normalnie wyglądająca ławka stawała się krótsza, gdy siadały na niej dwie osoby, zbliżając ich do siebie. Zresztą, zobaczcie:
Marka powiedziała, że wynalazek ma „rozpocząć skracanie dystansu między ludźmi i wywołać u nich prawdziwe połączenia społeczne”.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Niedawno Heineken w swojej nowej kampanii społecznej sugerował, że zimne piwo może stać się pomostem międzyludzkim, dzięki któremu osoby, nawet ze skrajnie odmiennymi poglądami, są w stanie się dogadać. Zobaczcie #OpenYourWorld.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W zeszłym roku IKEA również przeprowadziła eksperyment społeczny, który zbliżał ludzi. Do studia zaproszono osoby, które mieszkają obok siebie, ale o tym nie wiedzą. Posadzono je na krzesłach odwróconych do siebie tyłem tak, by nie można było zobaczyć rozmówcy. Widzieliście?