O tym, jak wyróżnić się na konkurencyjnym rynku TV rozmawiamy z Rodem Whitem, odpowiedzialnym za design telewizorów marki Philips

O tym, jak wyróżnić się na konkurencyjnym rynku TV rozmawiamy z Rodem Whitem, odpowiedzialnym za design telewizorów marki Philips
Jak za pomocą designu wyróżnić się na wysoce konkurencyjnym rynku? Jak będzie wyglądał telewizor przyszłości oraz jakie trendy na to wpłyną? Rozmawiamy z Rodem Whitem – Chief Designer w firmie TP Vision, który odpowiada za design produktów marki Philips.
O autorze
3 min czytania 2017-05-22

Zacznijmy od tego, jak w ogóle wygląda praca designera marki Philips? Od czego rozpoczyna się pracę nad projektem TV?

Nasz zespół w Amsterdamie zajmuje się różnymi produktami Philips, takimi jak telewizory, monitory, inteligentne ekrany i akcesoria informatyczne, dzięki czemu nasza codzienna praca jest dość zróżnicowana. W dziale Philips TV proces projektowania trwa cały rok. Zaczynamy od badania trendów na Salone de Mobile w Mediolanie, z których wyciągamy kluczowe wartości, na których opieramy dalsze prace nad tegorocznymi projektami, oczywiście wszystko w zgodzie z wartościami marki Philips.

Co wpływa na projekty nowych telewizorów?

Jak już wspomniałem — rozpoczynamy od badania trendów na corocznym Salone de Mobile w Mediolanie, gdyż uważamy, że zmieniający się wygląd i oczekiwania wobec współczesnych domów powinny mieć duży wpływ na nasze projekty. Drugim czynnikiem dla rozwijającego się języka projektowania jest technologia. Smukłość paneli, bezkrawędziowa oprawa i ciągle rosnący rozmiar ekranów wpływają na to, co możemy stworzyć.

Jak w procesie projektowania uwzględnia się przestrzeń, w której znajduje się telewizor? Czy poza salonem bierzecie pod uwagę również inne lokalizacje dla swoich TV, np. takie jak biura?

Mamy świadomość, że dla posiadaczy telewizorów o dużych ekranach w salonie ważne są trendy estetyczne. Telewizor to duży obiekt, który musi dobrze wpasować się do kontekstu i wystroju wnętrza, a także musi dawać użytkownikowi poczucie dumy z jego posiadania. Oczywiście, projektujemy też telewizory o mniejszych ekranach, dostępne w białej i czarnej kolorystyce — te mają prostszą specyfikację i często są wykorzystywane w pomieszczeniach takich jak sypialnia, czy kuchnia. Ponadto tworzymy też telewizory, które pasują do środowisk biznesowych.

Czy łatwo jest się wyróżnić na rynku telewizorów? Co sprawia, że marka Philips jest wyjątkowa?

Wraz ze znikająca ramką telewizora rola projektanta w komunikacji marki z klientem, z frontalnego punktu widzenia, ogranicza się do zaprojektowania podstawy telewizora, (czasem) widzialnego dźwięku, logo marki na telewizorze oraz oczywiście pilota, czyli właściwie jedynej części telewizora, z którą użytkownik faktycznie wchodzi w bezpośrednią interakcję.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pilot jest również furtką do doświadczenia naszego Philips User Experience, który jest obecnie wspierany przez platformę Android.

Czym jest technologia Ambilight? Jak została stworzona i jak się zmienia? Jaka przyszłość ją czeka?

Ambilight ma już niemal 12 lat i jest prawnie zastrzeżoną technologią Philips TV. Początkowo została stworzone z myślą, by pozwolić treściom wyświetlanym na odbiorniku rozchodzić się dalej poza ekran — poprzez odzwierciedlanie kolorów pokazanych na ekranie i wyświetlanie ich na ścianie za ekranem za pomocą LED-owych światełek osadzonych w tylnej pokrywie. Z biegiem czasu udało nam się wzmocnić przejrzystość kolorowego światła, jak i zmniejszyć wielkość tylnych listw oświetleniowych. Zaczynając od średnich, idąc po nasze flagowe modele, koncentrujemy się na trzystronnym rozwiązaniu, aby w pełni wzmocnić wrażenia podczas oglądania i pozwolić użytkownikowi na zanurzenie się w obrazie. Dzięki tej technologii Ambilight naprawdę ożywia kolory, a ekran wydaje się większy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Obecnie posiadamy jeszcze jeden produkt w asortymencie, nazwany Ambilux, w którym LED został zamieniony na mini projektory umieszczone z tyłu ekranu. To pozwala, by odległość rzucania światła, jak i poziom przejrzystości były dużo większe. Zawsze poszukujemy sposobu, by zwiększyć doznanie, jakim jest Ambilight.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak będą wyglądały telewizory w przyszłości? Czy możemy spodziewać się rewolucji na tym polu w ciągu najbliższych 10 lat?

Wierzę, że w przeciągu następnych 10 lat powinniśmy spodziewać się rewolucji na rynku TV. Rozwijająca się technologia 8k oznacza, że telewizory będą mogły być dużo większe, zachowując jednocześnie wspaniałą jakość obrazu. Łącząc to z powstaniem telewizorów tak cienkich, że stają się one dziełami sztuki na ścianie oraz możliwością tworzenia przeźroczystych ekranów, możemy założyć, że telewizory przyszłości będą stawały się coraz bardziej i bardziej integralnymi częściami wnętrz.

Jakie jeszcze inne trendy mogą wpłynąć na telewizory w najbliższej przyszłości?

Możliwość sterowania za pomocą głosu zmieni sposób, w jaki korzystamy z telewizorów oraz innych sprzętów w naszych domach. Nasze telewizory wyposażone w system Android posiadają możliwość kontroli za pomocą głosu, ale uważam, że użyteczność tego typu rozwiązań w obecnej chwili to dopiero początek drogi. W przyszłości technologia ta pozwoli nam wygodnie poruszać się we wciąż rosnących zasobach treści, a z TV może uczynić hub, który będzie kontrolował cały domowy system Internetu Rzeczy.

Czym jest dla Ciebie innowacja?

Dla mnie prawdziwe innowacje niekoniecznie oparte są na technologii. Przemysł elektroniczny często kładzie nacisk na nową funkcję, a nie na to, by przynosić rzeczywistą wartość końcowemu użytkownikowi. Prawdziwą innowacją jest dokonanie przełomu w doświadczeniach użytkownika, który ułatwi interakcję lub oczaruje go w pewien sposób.

O rozmówcy:
Rod White – Chief Designer w firmie TP Vision, z siedzibą w Amsterdamie.

Odpowiada za design produktów marki Philips, począwszy od telewizorów, przez monitory, tablety, smartfony, po akcesoria IT. Tworzy strategie projektowania, wyznacza kreatywny kierunek pracy i dba o rozwój zespołu. Jest liderem 20-osobowego zespołu projektantów, którzy pracują w biurach marki w Amsterdamie, Tajpej, Shenzen i Pekinie.

Jest absolwentem Edinburgh College of Art. Do zespołu projektowego marki Philips dołączył w 1994 roku. Obecną rolę pełni od początku 2012 roku.