Kiedy odwrócisz pusty pojemnik do góry nogami w ciemnym pomieszczeniu, umieścisz pod nim telefon, na którym uprzednio otworzysz aplikację z afrykańskimi bajkami, będziesz świadkiem niesamowitego, świetlno-dźwiękowego pokazu, który zapamiętasz do końca życia!
Autorzy kampanii komentują, że ideą pomysłu był fakt, że marce, jaką jest KFC, zawsze chodziło o dzielenie się i zbliżanie ku sobie ludzi, nie tylko podczas posiłku. Przyznają, że trudno było znaleźć innowacyjny pomysł, który mógłby pomóc rodzinom zawiązywać jeszcze bliższe relacje.
Zobacz również
Dlatego zdecydowali się użyć folkloru i opowieści wywodzących się z RPA. Ludowe bajki, mity i metafory od dawna służą przecież jako cenny środek nauk i mądrości życiowych – tak jak znana nam wszystkim bajka o Czerwonym Kapturku!
KFC Suppertime Stories to limitowana edycja kubełków, dostępna tylko w Południowej Republice Afryki.
Za kreację kampanii odpowiada agencja Ogilvy.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Burger King stworzył kiedyś także specjalne opakowanie dedykowane starszym konsumentom. Izraelski oddział marki wyszedł z pomysłem, którego jeszcze nie było! Przygotował „Adult meal”, czyli posiłek tylko dla dorosłych w pudełku, w którym Izraelczycy mogli także znaleźć zabawki, i to jakie!
PS2
Na wtórne wykorzystanie swoich opakowań wpadła także Coca-Cola. Każda z limitowanej butelki napoju dostała “drugie życie”. Jedne służyły jako grzechotka dla dziecka, jeszcze inne jako strugaczka, pompka do soku/mydła. Zobaczcie!