Camilla Forrest
Founder of Passion for Freedom Festival
Prelegentka Imagination Day 7
Zobacz również
Czym dla Ciebie jest kreatywność?
Kreatywność to tworzenie z przyjemnością. Tworzenie, przy którym zapominasz o śniadaniu, kolacji, ale nie zapominasz o kawie. Tworzysz, kochasz to, co powstaje i czas przestaje biec.
Skąd czerpiesz inspirację?
Od ludzi, których spotykam jak Baroness Cox, Lord Pearson, ludzi, z którymi pracuję bezpośrednio i wielu, wielu innych. Ludzi, którzy mają współczucie i mądrość. Ich wspólna cecha – dbają o wolność bez względu na cenę. To ciężka praca, wymagająca dużego poświecenia, a oni robią to w taki sposób – jakby to by lekkie, łatwe i przyjemne.
Który zrealizowany projekt był dla Ciebie najtrudniejszy?
Passion For Freedom Art Festival w Londynie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Rozmowy z policją, naciski cenzury, groźby w stronę artystów. Nadal nie to. Najtrudniejsze jest nigdy nie przestać dbać o wolność.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z którego projektu jesteś najbardziej dumna?
Passion For Freedom Art Festival w Londynie
Na ostatniej edycji pojawiło się 4000 tysiące gości, otwartych umysłów, absolutnie zainspirowanych. Odważnych wielkiej klasy artystów.
Która kampania z ostatnich lat jest wg Ciebie najlepszym przykładem kreatywności w reklamie?
Lubię niektóre kampanie reklamowe, zabawne, genialne dzieła sztuki. Nie ma mam listy najlepszych na tą chwilę.
Jakie największe wyzwania czekają branżę reklamową w najbliższych latach?
Kłamstwo nie działa. To największe wyzwanie i cieszy mnie to.
Jak digital wg Ciebie wpływa i wpłynie w przyszłości na branżę kreatywną?
Filmy science fiction już to pokazały. Cieszy mnie, że jeszcze tam nie jestem. Lubię obrazy malowane farbą olejną i rzeźby, których można dotknąć i poczuć ich fakturę.
Czego możemy spodziewać się na Twojej prelekcji podczas zbliżającego się Imagination Day?
Historia kryminalna z udziałem sztuki, ponieważ lubi wolność.
Dorota Rakowska
Senior Marketing Manager, Samsung Electronics
Prelegentka Imagination Day 7
Czym dla Ciebie jest kreatywność?
Kreatywność jest dla mnie energią, która porusza emocje, pobudza do myślenia i popycha do działania. Trudno ją zmierzyć, dlatego zawsze przyglądam się sobie – reakcji swojego ciała i to dla mnie najlepszy barometr. Kreatywne rozwiązanie czy podejście nigdy nie pozostawia mnie obojętną.
Skąd czerpiesz inspiracje?
Rozpoznałam dwa skuteczne sposoby, które dają mi inspiracje do działania. Pierwszy to wytrącenie się z rytmu dnia – wyjście z dość przewidywanego planu zajęć i zrobienie czegoś niezaplanowanego i nowego dla mnie. Dostrzegam wtedy, jak włącza mi się czujność, dostrzegam drobne rzeczy i reakcje ludzi, pojawia się wewnętrzna radość, która jest jak paliwo dla myśli i działania. Drugim sposobem jest bieganie. Wkładam buty sportowe, słyszę muzykę w słuchawkach i zaczynam biec „ścigając się z wiatrem”. Czuje że nic mnie nie dogoni, jestem wolna i silna, a w głowie rozpoczyna się proces „jak zmienić świat”. Jak kończę bieg, chwytam telefon i musze zapisać wszystkie rzeczy, które urodziły mi się w głowie.
Który zrealizowany projekt był dla Ciebie najtrudniejszy?
Nie miałam takiego projektu, który pamiętam jako najtrudniejszy. W każdym dużym lub małym działaniu pojawiają się trudności – limitowany czas na przygotowanie, niewystarczający budżet, wydłużony proces akceptacji, zmienność decyzji. Te problemy wszyscy znamy bardzo dobrze. Ważne jest nasze nastawienie.
Z którego projektu jesteś najbardziej dumny?
Jako marketingowiec dumna jestem z każdego mojego projektu, który ma szanse ujrzeć światło dzienne lub być wyemitowanym – bo znam jego „backstage”. Jako ambasador technologii dumą napawa mnie każda osoba, którą mogę przekonać do korzystania z nowych funkcji smartfona lub poznania nowej technologii. Uwielbiam reakcje ludzi na nowe możliwości, które daje technologia.
Która kampania z ostatnich lat jest wg Ciebie najlepszym przykładem kreatywności w reklamie?
Dużo jest kampanii, które wywarły na mnie ogromne wrażenie ze względu na swoją tematykę, rozpoznanie problemu czy doskonałą realizacje wizualną. Ostatnio moją uwagę przykuła, szalenie emocjonalna kampania Miss Dior „and you, what would you do for love”. To jedna z tych kreacji, która nie pozostawia mnie obojętną, mam ochotę wstać i zmieniać świat, siebie, relacje z ukochaną osobą.
Jakie największe wyzwania czekają branżę reklamową w najbliższych latach?
Największym wyzwaniem, które stoi przed nami to rozwój technologii i nie mówię tu tylko zaawansowanych smartfonach, ale wszystkich urządzeniach, które podają treści reklamowe klientom. Są dwa obszary tego wyzwania – nasze zaangażowanie w technologie, aby ją zrozumieć i we właściwy sposób wykorzystać. Dlatego powinniśmy zbudować sobie nawyk doświadczania nowych rozwiązań i testowania produktów, aby wiedzieć, jak je wykorzystać w świecie swojej marki. Drugi aspekt to niezliczone komunikaty reklamowe, czasami można mieć wrażenie, że wszystko to wcześniej widzieliśmy. I poniekąd to prawda. Dlatego naszym wyzwaniem będzie, odnalezienie drogi na prezentację naszych usług i produktów – w sposób przemyślany, uczciwy i mądry.
Jak digital wg Ciebie wpływa i wpłynie w przyszłości na branżę kreatywną?
Digital zmienia branże reklamową – widzimy jak nasze komunikaty zmieniają zachowania, jak dużo wiemy o naszych klientach. Digital daje możliwości zmierzenia efektywności naszych działań. Nie musimy posiadać dużego budżetu, aby nasz komunikat trafił do milionów odbiorców. To już się dzieje! Jednak musimy wykazać się dużą pokorą do nauki czy chęci zrozumienia tego medium i jego konsumentów, aby wybić się z tłumu i być zauważonym. Bo nie możemy traktować internetu jak słupa ogłoszeniowego. Internet nie zapomina! Ostrzeżenie, ale i fantastyczna przestrzeń na nowe możliwości i nieprzypadkowe spotkania z najważniejszym dla nas – klientem.
Czego możemy spodziewać się na Twojej prelekcji podczas zbliżającego się Imagination Day?
Oprócz zaprezentowania kulisów pracy nad projektem „Do what you can’t”, który został w tym roku nagrodzony, chwilę pochylę się nad wątkiem kampanii globalnych i poszukiwaniu lokalnych interpretacji i egzekucji. To wyzwanie stoi przed każdym marketerem i kreatywnym, który pracuje na globalnej marce.
Bilety na konferencję Imagination Day 7 dostępne są na stronie imaginationday.pl.