…strategii marketingowej i jak wykorzystać webinary, aby wesprzeć te działania?
Tl;dr – Too long, didn’t read
Jedno jest pewne: marketingowy szum prawdopodobnie nigdy nie był tak duży, jak dziś. Przed podjęciem decyzji o zakupie klienci nadal chcą dowiedzieć się jak najwięcej o produkcie czy usłudze. Mają jednak problem, ponieważ komunikaty marketingowe bombardują ich każdym możliwym kanałem. W związku z tym klienci szukają raczej treści szybkich w odbiorze, łatwych do zrozumienia oraz dających klarowny obraz tego, co marka chce zakomunikować.
Zobacz również
Nikomu już nie chce się czytać długich tekstów na stronach internetowych, w sklepach online, a nawet na blogach. Popularny ostatnio skrót odpowiednio podsumowuje to zjawisko: tl;dr – too long, didn’t read – za długie, nie przeczytałem. Tym samym użytkownicy zaczynają szukać prostszego sposobu na zdobycie informacji. Na przykład poprzez wideo, które doskonale odpowiada ich potrzebie.
Dlaczego wideo?
Popularne powiedzenie głosi, że obraz wart jest więcej niż tysiąc słów. Autor tego powiedzenia z pewnością miał na myśli statyczny obraz. Wyobraźmy sobie teraz jaki wpływ na odbiór mają obrazy dynamiczne w porównaniu z litym tekstem.
Wideo ma ogromną przewagę nad innymi formami komunikacji marketingowej – to właściwie nie podlega już dyskusji. Poniżej tylko kilka przykładów na potwierdzenie tej tezy:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
1. Kliknięcie przycisku „play” i obejrzenie krótkiego filmu jest dużo prostsze i szybsze, niż przewijanie strony z tekstem. Zwłaszcza dla użytkowników urządzeń mobilnych – zawsze wybiorą oni wideo zamiast artykułu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
2. Wiadomość wideo jest łatwo przyswajalna, ponieważ angażuje nasz wiodący zmysł – wzrok. Jeżeli chcemy, aby odbiorcy zrozumieli i zapamiętali nasz przekaz, pokażmy im go. Nie zmuszajmy ich do czytania.
3. Wideo pozawala na budowanie trwalszych relacji z odbiorcami, ponieważ w filmach występują ludzie zwracający się bezpośrednio do widza. W rezultacie, tworzona więź jest niemalże namacalna i nie można jej porównywać z relacją budowaną z niewidzialnym autorem tekstu.
4. Wideo wzbudza emocje, a ludzie zawsze chętniej udostępniają treści, które wywołały u niech radość, uśmiech czy wzruszenie.
5. Wideo angażuje bardziej niż tekst. Jeżeli na stronie znajdują się materiały wideo, odbiorcy zostaną w serwisie dłużej, aby je obejrzeć. Dla wyszukiwarki Google strony, na których ludzie spędzają więcej czasu to strony zawierające treści dobrej jakości. Dzięki temu nasza strona może znaleźć się wyżej w rankingach wyszukiwania.
6. Wideo zwiększa ROI. W raporcie przygotowanym przez Wyzowl, 76% badanych firm przyznało, że ich zwroty z inwestycji uległy poprawie, gdy do strategii marketingowej zaangażowano wideo.
7. Materiały wideo zwiększają konwersje. Wspomniany wyżej raport mówi również, że spośród osób, które obejrzały wideo promujące produkt, 74% z nich podjęło decyzję o jego zakupie.
Jak robić wideo marketing z webinarami?
Obmyślając swoją strategię na wideo marketing, należy koniecznie pamiętać o uwzględnieniu webinarów. Można z nich skorzystać na wiele sposobów, na przykład do:
Prezentacji produktu – zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez serwis Animoto, 4 razy więcej klientów preferuje obejrzenie wideo produktowego niż czytanie opisów. Jest to wskazówka dla właścicieli sklepów online, aby inwestowali właśnie w tę formę prezentacji produktu.
Prezentacji działania produktu – aby zaprezentować sposób działania nowych funkcji lub chcąc pokazać przydatne triki i wskazówki, najlepiej zaprosić swoich odbiorców na webinar. Z pewnością docenią oni możliwość obejrzenia produktu na żywo oraz to, że od razu mogą uzyskać odpowiedź na interesujące ich pytania.
Transmisji (na żywo) wydarzeń, w których bierzesz udział – badanie przeprowadzone przez Content Marketing Institute mówi, że tylko 10% marketerów korzysta z transmisji na żywo w swoich działaniach marketingowych. Warto zatem zaplanować transmisję webinaru na żywo i zyskać natychmiastową przewagę konkurencyjną.
Nagrywania webinarów i korzystania z nich w strategii content marketingowej – webinary można umieścić na swojej stronie, blogu lub udostępnić je na swoich kanałach w mediach społecznościowych i YouTube. W ten sposób angażujemy swoich potencjalnych klientów, zwłaszcza tych, którzy nie mogli wziąć udziału w wydarzeniu na żywo.
Prezentacji swojej firmy – jeżeli prowadzisz startup i chcesz zaprezentować swoją firmę potencjalnym klientom lub inwestorom, warto zrobić to za pomocą webinaru. Jest to doskonała okazja, aby spotkać się z nimi na żywo, by przedstawić swoje pomysły.
Działań employer brandingowych – o tym pisałem już szerzej tutaj. Warto jednak przypomnieć, że wideo i webinary to doskonałe narzędzia do przedstawienia swojej firmy jako świetnego miejsca do pracy.
Wniosek
Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoja wiadomość przedrze się przez szum marketingowy i trafi do odbiorców, miej w swojej strategii zaplanowane działania wideo. Jeżeli natomiast chcesz wykorzystać wideo do prezentacji swojego produktu czy firmy w bardziej angażujący sposób – wykorzystaj do tego webinary.