Webinary prowadzone w ramach działań employer brandingowych mogą ułatwić prezentowanie wartości firmy potencjalnym pracownikom, a także informować o nowych ofertach pracy. Jakie inne działania z obszaru employer brandingu można zintegrować z webinarami i jak zrobić to najlepiej, postaram się wyjaśnić w tym artykule.
Jak firmy i ich potencjalni pracownicy mogą czerpać korzyści z webinarów?
1. Wejdź w interakcję ze swoją grupą docelową.
Zobacz również
Szukając pracy najczęściej odwiedzamy takie serwisy, jak Pracuj.pl, LinkedIn czy GoldenLine, a w przypadku zainteresowania konkretną firmą – z pewnością odwiedzamy również jej podstronę „Kariera”. Skorzystaj z tej okazji i zaproś wszystkie osoby zaglądające na Twoją stronę na webinar dotyczący pracy w Twojej firmie. W ten sposób dokonasz wstępnej selekcji kandydatów najbardziej zainteresowanych dołączeniem do Twojego zespołu, a jednocześnie zbierzesz dane kontaktowe potencjalnych pracowników.
2. Zaprezentuj swoją firmę z różnych perspektyw.
Zorganizuj osobne webinary dla osób, chcących zasilić Twój dział marketingu oraz osobne dla tych, którzy są zainteresowani dołączeniem do zespołu IT. Dzięki temu, niezależnie od tego jakim działem i jakim stanowiskiem są zainteresowani Twoi odbiorcy, dajesz im możliwość poznania Twojej firmy z szerszej perspektywy oraz prezentujesz prawdziwą atmosferę, jaka w niej panuje. Nie da Ci tego żadna oferta pracy, reklama ani film HR-owy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
3. Zaangażuj osoby z różnych działów do prowadzenia webinaru.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pozwól zobaczyć ludzką stronę Twojego biznesu – niech Twoje webinary prowadzą wybrani pracownicy. Kiedy następnym razem osoby zainteresowane pracą w Twojej firmie usłyszą jej nazwę, nie będę kojarzyli już tylko logo, ale przede wszystkim twarze osób, które w niej pracują.
4. Wejdź w interakcję na żywo.
Webinary to z definicji wydarzenia interaktywne, wykorzystaj więc ich możliwości prezentując materiały multimedialne do zaangażowania publiczności. Przeprowadź ankietę, aby dowiedzieć się, co skłoniłoby ich do aplikowania o pracę w Twojej firmie. Pozwól im zadawać pytania podczas sesji Q&A i poznaj ich, dając im poznać siebie.
5. Nagraj swoje spotkanie i umieść je na swojej stronie.
Dziel się nagraniami webinarów, aby osoby zainteresowane Twoją firmą były na bieżąco z tym co się u Was dzieje. Możesz także wykorzystać fragmenty nagrań jako teasery do promocji Twoich nadchodzących wydarzeń
Jakiego rodzaju webinary można organizować?
Wyobraź sobie, że każdy webinar, który organizujesz to dzień otwarty w Twojej firmie. W taki też sposób należy je organizować i tak należy zapraszać na nie uczestników. Dobrym rozwiązaniem jest organizowanie osobnych webinarów dla osób zainteresowanych pracą oraz dla tych, którzy są zainteresowani np. stażem lub podjęciem jednorazowej współpracy czy partnerstwa.
Webinary są skuteczne wtedy, kiedy są autentyczne. Dlatego nie reżyseruj i nie twórz sztucznej atmosfery. Pokaż różne działy i ludzi, którzy w nich pracują. Zaangażuj ich do prowadzenia webinarów, aby opowiedzieli o swoim doświadczeniu z firmą: jak zaczynali, jak wyglądała ścieżka ich kariery i czym zajmują się obecnie. W ten sposób pokażesz zalety dołączenia do Ciebie z perspektywy konkretnej osoby.
Załóżmy, że prowadzisz rekrutację do swojego działu IT na stanowisko Web Developera. Kto lepiej przedstawi stanowisko, które oferujesz niż osoba, która je obecnie zajmuje? Zaproś swojego Web Developera, aby opowiedział(a) o tym, jak wygląda jego/jej dzień pracy w Twojej firmie i z jakimi wyzwaniami się mierzy. W ten sposób dasz swoim potencjalnym pracownikom dokładny i obiektywny obraz tego, czego mogą się spodziewać.
Idąc tym tropem, warto również zaprezentować zasady, narzędzia i metody, zgodnie z którymi prowadzisz swój biznes. Na przykład, jeżeli Twój zespół pracuje w Scrumie, Twój Scrum Master może poprowadzić webinar, aby zaznajomić uczestników z podstawowymi zasadami Scrumu oraz korzyściami, jakie niesie dla funkcjonowania firmy.
I dlaczego by nie przedstawić tego, co Twoja firma organizuje „po godzinach”, tj. wydarzeń sportowych, w które się angażujecie, imprez integracyjnych, wycieczek itp.? Nie jest to bezpośrednio związane z działalnością firmy, ale dla potencjalnego pracownika stanowi dużą wartość dodaną do posady, o którą może się ubiegać.
Wnioski
Powyższe możliwości powinny zachęcić pracowników działów HR do wykorzystania webinarów w działaniach employer brandingowych. Bez wątpienia mogą one pomóc przyciągnąć cennych kandydatów zanim „zgarnie” ich konkurencja.
Rzecz jasna webinary to nie złoty środek; aby przynosiły korzyści działaniom employer brandingowym, należy zintegrować je z innymi aktywnościami prowadzonymi w tym obszarze. Nie należy jednak bagatelizować wartości dobrze przygotowanego i przeprowadzonego webinaru.