NowyMarketing prognozuje rok 2018: Suzuki

NowyMarketing prognozuje rok 2018: Suzuki
O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedział również Piotr Dulnik, Prezes Suzuki Motor Poland.
O autorze
2 min czytania 2018-01-09

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku

Rok 2017 obfitował w wiele ciekawych i ważnych dla Suzuki wydarzeń. Pod kątem produktowym, bardzo istotne było wprowadzenie nowej generacji Suzuki Swift – modelu, który cieszy się dużą sympatią i popularnością wśród klientów, jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych samochodów marki Suzuki.

Od wielu lat wspieramy sportowców poprzez sponsoring różnych dyscyplin. Jesteśmy związani ze związkami i ligami koszykarskimi, siatkarskimi oraz piłki ręcznej. Chętnie angażujemy się także w mniej popularne dyscypliny, które w Polsce dopiero zyskują fanów. W tym roku wsparliśmy Międzynarodowy Turniej Bokserski oraz Mistrzostwa Europy w Karate.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Nowy Swift, który debiutował wiosną tego roku, otrzymał już tytuł „Samochodu Roku 2018 RJC” przyznawany przez organizację Automotive Researchers’ and Journalists’ Conference of Japan. Z kolei Suzuki Ignis stanął na podium prestiżowego konkursu World Car Awards w kategorii samochodów miejskich.

Bardzo miłe jest dla nas również to, że drugi rok z rzędu Suzuki zostało uznane najbardziej lubianą marką spośród producentów samochodów klasy kompaktowej przez firmę badawczą IHS Automotive.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Klienci doceniają także nasze serwisy. W teście „Garage Quality Check 2017”, realizowanym przez firmę Kantar TNS, krakowski serwis Suzuki Japan Motors zajął pierwsze miejsce spośród 200 zbadanych stacji ASO przynależących do 20 marek samochodowych.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Po raz pierwszy w historii marki, zarząd został oddany w ręce lokalnych pracowników. W listopadzie objąłem funkcję Prezesa Zarządu, która – jak w większości japońskich firm – tradycyjnie należała do Japończyka, przedstawiciela spółki Suzuki Motor Corporation. Poza Polską stanowiska prezesów pozwolono objąć lokalnym menedżerom jeszcze tylko w Austrii, Hiszpanii i we Włoszech. Taka zmiana jest z pewnością dużym wyzwaniem dla firmy, ale jestem przekonany, że przyniesie również wiele korzyści.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Od 2012 roku sprzedaż marki Suzuki w Polsce stale rośnie. Przyczynia się do tego zarówno zmiana gamy modelowej, ale także duży nacisk na szkolenie pracowników, poprawę jakości obsługi i dbałość o satysfakcję klienta. W 2017 roku prognozujemy sprzedaż na poziomie 9400 sztuk, co pozwoli osiągnąć wzrost na poziomie 64% względem roku 2012.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Po dużym kryzysie jest coraz lepiej. Wydatki na reklamę w Polsce rosną. Wciąż najwięcej budżetu firm otrzymuje telewizja, ale rośnie udział reklam w internecie. Świadczą o tym dane ogólnopolskie, ale podobnie dystrybuujemy budżet Suzuki.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

W 2015 roku Suzuki Motor Corporation ustanowiło plan „Suzuki Next 100”, który określa działania, jakie mają zostać podjęte w okresie dzielącym firmę od setnego jubileuszu w 2020 roku. W tych pięciu latach firma koncentruje swoje działania na rozwoju oferty samochodów, począwszy od segmentu mini po segment C, a także modeli typu SUV, aby w ciągu 5 lat wprowadzić aż 20 nowych modeli samochodów. Celem jest zwiększenie sprzedaży do 3,4 miliona sztuk w 2020 roku z poziomu 2,87 miliona sztuk, osiągniętego w 2014 roku.

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?

Na 2018 rok wyznaczyliśmy sobie ambitny plan sprzedaży – chcemy przekroczyć 10 000 sprzedanych samochodów. Patrząc na ostatnie lata i wyniki, jakie osiągnęliśmy, jest to realny plan.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Stale monitorujemy efektywność działań i odpowiednio dobieramy kanały komunikacji. Mix komunikacyjny, jaki stosujemy, przynosi nam oczekiwane rezultaty, więc nie planujemy dużych modyfikacji.

 

O rozmówcy:

Piotr Dulnik
Prezes Suzuki Motor Poland